Tips ang. nybegynnersykkel

Prat om tung MC.
Kristian
MC: Kawasaki Vulcan Classic (VN800)

Re: Tips ang. nybegynnersykkel

Post by Kristian »

AudunN wrote:Hei.
Hvilken type sykkel egner seg best for en nybegynner? Må innrømme at jeg har veldig lyst på en customsykkel ala Shadow, Virago etc.. Men er dette gode sykler for en nybegynner?
Hei,

Jeg stilte meg samme spørsmålet når jeg begynte å ta lappen i vår. Valget mitt falt på en Kawasaki Vulkan VN800, som jeg til nå har vært veldig fornøyd med. En venninne i samme situasjon, kjøpte en Virago 750 og er også godt fornøyd. Vi hadde begge et budsjett på det dobbelte av deg. Ser at valget ditt falt på en Virago og det er nok et godt valg, hvis kjørestilen og forventningen din passer til en cruiser.

Jeg valgte å øvelseskjøre privat ganske mye (1000+ km) i løpet av den tiden jeg tok lappen. Har kjørt bil i 18 år, så situasjonen min var nok ganske lik din. Selv syntes jeg det bare var positivt. Men jeg valgte også å la min sykkel stå den siste uka før oppkjøring og hadde et par timer på skolesykkelen i den perioden for å venne meg skikkelig til skolesykkelen igjen før oppkjøring.

Lykke til med sykkel og lapp :)

Kristian
bal
MC: Rød Honda VFR 800 Fi '98

Post by bal »

AudunN wrote:Da ble det visst en liten spontanhandel i dag. Valget falt på en virago 535.
Grattis med sykkel! \:D/
- ddunor
AudunN
MC: '95 Virago 535

Post by AudunN »

Takk :D

Har fått et par turer på sykkelen, og er foreløpig godt fornøyd. Nå har jeg ingen referanser fra før da dette er den første tunge sykkelen jeg har kjørt... Men har ikke hatt noen skrekkopplevelser enda, så sykkelen er nok ganske snill.

Jeg smiler fra øre til øre fra start til stopp, så dette var midt i blinken for meg :D
bal
MC: Rød Honda VFR 800 Fi '98

Post by bal »

Hehe, ja uansett hva andre sier: Det smilet kan ingen ta fra deg! Det er alle MC-folk enige i!
- ddunor
1352cc
MC: Kawa ZZR1400 06. Harley 2000 Dyna Wideglide custom.

Post by 1352cc »

Grattis
Post Reply