meitemark wrote:Jeg bestod klasse A igår, yes!
Så nå har jeg begynt litt og tenke på sykkel, dette er alternativene.
Honda VFR750 (ombygd til streetfighter)
Honda CBF600
Yamaha FZ6
Grattis! Jeg bestod A-lappen onsdag forrige uke.
Jeg kjøpte sykkelen jeg er notert med her på forumet rundt da jeg begynte å kjøre i sommer. Er knallfornøyd. Den har gått svært lite for en 98 mod og har komplett servicehistorikk. Imortert fra Tyskland av seriøs aktør i Horten (V-Twin). Kjempemaskin. Det vil en VFR 750 og være. Disse syklene trenger vask, olje og ellers vanlig vedlikehold ihht vedlikeholdsmanual, samt en Scottoiler, så går de av seg selv. Jeg skal installere Scottoiler på min ila vinteren.
Kjørte ellers en relativt ny FZ6-N (usikker på om det er typebetegnelsen, men altså naken FZ6) på kjøreskolen og det var trivelig bysykkel, men jeg liker kåpe for landevei/motorvei og litt framoverlent posisjon. FZ8 er samme gata med noe mer krefter. Har hørt mye bra om CBF også. Alle disse jeg nevner er lettkjørte nybegynnersykler som man lærer seg å kjøre sykkel på.
Men pass på: alle disse er hissige om de terges (trenger turtall), så kjør forsiktig uansett sykkel og tren på det kjørelæreren din lærte deg! Bilistene ser deg ofte ikke... Lykke til med valg!