Tips til kjøp av sykkel!

Prat om tung MC.
Post Reply
meitemark
MC: Yamaha Fazer 600 1998

Tips til kjøp av sykkel!

Post by meitemark »

Hei!

Jeg bestod klasse A igår, yes!

Så nå har jeg begynt litt og tenke på sykkel, dette er alternativene.

Honda VFR750 (ombygd til streetfighter)
Honda CBF600
Yamaha FZ6

Noen som har noen for og imot på disse syklene? Er helt grønn når det gjelder sykkel. Absolutt max er 40.000 - Noen som vet om noen andre som kan være aktuelle? :)
ToreLo
MC: Yamaha XT660R Enduro
X Suzuki SV650S 2008
Honda Zoomer 2008
Tempo Corvette 1985 modell

Re: Tips til kjøp av sykkel!

Post by ToreLo »

Grattis! \:D/

I det segmentet (600cc +) så har syklene som regel gått ganske langt så tror jeg ville vurdert syklene individuelt i steden for å tenke så mye på merke og modell.
Tror ikke jeg ville gått for en streetfighterombygd VFR. Men En orginal VFR eller CBR600F om du finner er sikkert bra kjøp. Mest mulig dokumentasjon og service historikk er nok noe du bør se etter.

Ellers så finnes det relativt mange tråder på dette forumet om dette tema så du lærer sikkert litt om du titter litt i de og.
bal
MC: Rød Honda VFR 800 Fi '98

Post by bal »

meitemark wrote:Jeg bestod klasse A igår, yes!

Så nå har jeg begynt litt og tenke på sykkel, dette er alternativene.

Honda VFR750 (ombygd til streetfighter)
Honda CBF600
Yamaha FZ6
Grattis! Jeg bestod A-lappen onsdag forrige uke.

Jeg kjøpte sykkelen jeg er notert med her på forumet rundt da jeg begynte å kjøre i sommer. Er knallfornøyd. Den har gått svært lite for en 98 mod og har komplett servicehistorikk. Imortert fra Tyskland av seriøs aktør i Horten (V-Twin). Kjempemaskin. Det vil en VFR 750 og være. Disse syklene trenger vask, olje og ellers vanlig vedlikehold ihht vedlikeholdsmanual, samt en Scottoiler, så går de av seg selv. Jeg skal installere Scottoiler på min ila vinteren.

Kjørte ellers en relativt ny FZ6-N (usikker på om det er typebetegnelsen, men altså naken FZ6) på kjøreskolen og det var trivelig bysykkel, men jeg liker kåpe for landevei/motorvei og litt framoverlent posisjon. FZ8 er samme gata med noe mer krefter. Har hørt mye bra om CBF også. Alle disse jeg nevner er lettkjørte nybegynnersykler som man lærer seg å kjøre sykkel på.

Men pass på: alle disse er hissige om de terges (trenger turtall), så kjør forsiktig uansett sykkel og tren på det kjørelæreren din lærte deg! Bilistene ser deg ofte ikke... Lykke til med valg!
- ddunor
Trond_V
MC: 23' BMW F750GS
20' Honda CB650R
18' Suzuki SV 650
12' Yamaha FZ8-S
15' Yamaha MT-07
07' Yamaha FZ6
01' Suzuki Bandit 600

Post by Trond_V »

Jeg har stående i garasjen, en litt eldre bandit 600 (01mod), og en nyere FZ6 S (07mod) Kan med en gang si at det skjer ting på mc-fronten og. Yamahaen føles mer moderne en Sukien når man kjører.

Jeg liker begge syklene. De er gode på hver sine områder.
Banditen er genialt gøy å kjøre på svingete vei. Men uten kåpe, så begrenser det seg litt hvor langt man kjører med den pga fartsvind. FZ'en er best når man skal kjøre langt.

Mitt råd. Finn ut hvilke kriterier so mer viktigst for deg mtp type sykkel. Og kjøp så nytt som du har råd til. :)
Bandit'en er forøvrig til salgs ;)
meitemark

Post by meitemark »

Hei!

Takk for svar, det viser seg at jeg får en veldig billig forsikring med og kjøpe en FZ6 så jeg tror det er sykkelen jeg kommer til å satse på videre. takk for svar alle sammen!
meitemark

Post by meitemark »

Hei. Kjøpte meg en Fazer 600ccm 1998 95HK

https://fbcdn-sphotos-g-a.akamaihd.net/ ... 0527_o.jpg

Er en veldig pen, velholdt sykkel! Så er veldig fornøyd, nå gjenstår bare finpuss i vinter.

Noen som kjenner til syklene og som har tips?
Post Reply