XENA skivelås med alarm
XENA skivelås med alarm
Jeg har en XENA skivelås med alarm. Den funker bra, men når det regner så går den helt amok og uler selv om den er låst opp avstilt. Batteriene er det ikke, for den oppfører seg slik rett etter at nye batterier er puttet inn. Noen som har samme problemet, eller er det bare min som er helt på trynet og ikke tåler regn?
- VaraStreet
Akkurat det samme skjedde med min, med det var ikke i regn. Har kun brukt låsen når den har vært parkert i garasjen...
Honda Varadero 125 Streetfighter
Prøv å finne en likedan...
Sjekk ut for info og bilder http://www.freewebs.com/hafstad/varastreet.htm
Prøv å finne en likedan...

Sjekk ut for info og bilder http://www.freewebs.com/hafstad/varastreet.htm
Re: XENA skivelås med alarm
Ja, den første modellen av disse manglet pakning og tålte rett og slett ikke masse vann over lang tid.. jeg fikk min byttet til nyere modell uten problem.R wrote:Jeg har en XENA skivelås med alarm. Den funker bra, men når det regner så går den helt amok og uler selv om den er låst opp avstilt. Batteriene er det ikke, for den oppfører seg slik rett etter at nye batterier er puttet inn. Noen som har samme problemet, eller er det bare min som er helt på trynet og ikke tåler regn?
NB: disse skal pipe når den går tom for strøm, og dermed kan leverandør forsøke seg på å si at dette er grunnen, så ha med ekstra batterier og bevis.. .FÅ NY

Best of luck
Re: XENA skivelås med alarm
Jeg har en sånn XENA selv som er gul og svart og har brukt den i ett år uten noen problem bortsett fra batteribytte.Sykelen min står ikke under tak så låsen har nok fått seg noen regnskyll,men som sagt uten noen problemer med den.R wrote:Jeg har en XENA skivelås med alarm. Den funker bra, men når det regner så går den helt amok og uler selv om den er låst opp avstilt. Batteriene er det ikke, for den oppfører seg slik rett etter at nye batterier er puttet inn. Noen som har samme problemet, eller er det bare min som er helt på trynet og ikke tåler regn?
1999 mod YZF1000R1(ca 150 hk)
1989 mod ford sierra cosworth(ca 380 hk)
1989 mod ford sierra cosworth(ca 380 hk)
Ta den med inn, bruk hårføneren i en god stund på den for å få den 110% tørr inni. Bruk så silikon rundt batteripakken (der jeg tror det kom inn vann på min).. bare husk å bruke silikon som er mulig å få opp igjen... Det første jeg skulle prøve på min var syrefri vaselin på kanten, i håp om at dette skulle tette det lille som slapp inn..R wrote:Min er aluminiums farget... kjøpte den på qxl, hehe... Ikke så lett å få bytta nå. Menmen, kostet ikke skjorta akkurat.
Fikk aldri testet dette da jeg heller gikk til forhandler å la den på benken mens den hylte som faen! Opplåst eller igjen, hadde ingenting å si, den pep som den ville..

Ellers er jeg VELDIG fornøyd med den, og den jeg fikk etterpå har funket som bare juling (og tro meg, sykkelen har stått i mye regn i sommer (når skal vi egentlig få SOMMEREN her i Stavanger??))
Var en ganske kjedelig henrettelse (Desverre?), ut med batteriene bare... jeg derimot, kjørte helt til butikken med låsen pakket inn i ett håndkle... folk snudde seg etter meg, den pep jo med langt over 100dB hele tiden..
(tok ikke sjansen på å ta ut batteriene og risikere at den ikke "køddet til" i butikken).
(tok ikke sjansen på å ta ut batteriene og risikere at den ikke "køddet til" i butikken).