NÃ¥r kan jeg ta mc lappen?

Prat om tung MC.
Post Reply
jcb_b

NÃ¥r kan jeg ta mc lappen?

Post by jcb_b »

Hei!

Jeg har tenkt å ta mc lappen. Når starter siste mc-kurs for vinteren? Og når starter kursene igjen til våren?
Kosh

Post by Kosh »

Du rekker ikke å kjøre opp før vinteren, når de starter igjen avhenger av hvor du bor. Det letteste er å ta kontakt med en kjøreskole i nærheten.
V4 fun
jcb_b

Post by jcb_b »

Jeg bor i Bergen. Noen som vet sånn ca. når mc-kurs starter om våren?
R

Post by R »

Meld deg på allerede nå du. Det starter ofte tidlig med teori og sånt... Kan ofte bli trangt om plassene. Jo tidligere du melder deg på, jo tidligere har du lappen.. mest sansynlig.

April og sånt, så begyner man å kjøre.
Cartman

Post by Cartman »

Problemet ligger som regel ikke i kjøreskolene, men når du kan ta oppkjøring. Kjenner til flere skoler som starter opp utrolig tidlig (men som kosh sier, dette varierer fra sted til sted (og ikke minst, på hvordan været blir)).. Vil tippe at du kan starte med kjøretimer i slutten på mars/starten på april om vinteren ikke er for lang... Men som R sier, meld deg på nå... snakk med kjørelæreren personlig (ikke sekretær), og meld din interesse... dermed står du først i køen når været tipper over på pluss siden og har ligget der noen uker.. Lykke til! (og velkommen i gjengen på 2 hjul)
Lupo

Post by Lupo »

Tror det er litt sent ja. Du kan jo prøve å ringe Kim på Ride Trafikkskole(hils fra Andreas-Budet!), 55 32 15 00, hør hvordan det ligger ann. Mulig det går ann å peise gjennom med intensivkursing? Har du noe tohjulerfaring, lett lapp f.eks., blir det selvfølgelig mer realistisk.

Andreas
Post Reply