Jeg heter da Robin, født på tampen av 1979. Jobber som supervisor ved ett sveise og mekanisk verksted på Hanøytangen på Askøy utenfor Bergen, men bor så mye som 3 kommuner unna, så jeg har 106km å kjøre hvær dag til og fra jobb, så det blir noen kilometer på 2 hjul på meg i løpet av en sesong (kjører sykkel uansett hvær og vind i sesong til jobb).
Når ikke jobber så har jeg en samboer som jeg må ta vare på med en jente bebis i magen sin som kommer til verden iløpet av oktober en gang, og en sønn; Simon, på starks 9 år som elsker å sitte bakpå sykkelen med meg, til tross for mora hans sterke innvendinger mot at han sitter på, men det er en helt annen diskusjon hvorvidt han er for liten eller ikke..... Driver også med kroppspleie (eller pining) i form av å bli bitt av Crossfit basillen, og Kettle-Bells trening, tilbringer vel litt for mye tid på trening, blir fort 4-5 dager i uken ettefulgt av å bare henge der inne å drikke kaffi og prate sjit. Der traff jeg LordShaft som tipset meg om dette forumet, men har enda tilgode å kjøre sykkel med han, men det kommer vel i løpet av sommeren tenker jeg.
MC karriæren min startet vel allerede som 14 åring da fatten kom dragende hjem med en 1974 mod Tempo Panter som jeg fikk av han bare fordi han va så glad i meg, og mot at jeg IKKE kjørte den aleine før jeg fikk lappen... Yeah right... Seff klarte jeg ikke det, og det hele endte med motorhavari fordi jeg klarte ikke å holde verktøyskrinet unna sykkelen ved å skru å herje med den så den sku gå litt fortere fordi jeg hadde jo så inni h..... peiling på å skru å mekke

(Det er ikke den som er avbildet her, men den var helt lik, samme farge)

Så det ble ikke noe fler mopper på meg før jeg ble 16, da ble det litt forskjellig, bla MTX, DT50, MT-5 og til slutt grom moppen, Honda MB-5, fy flate for en doning, med 18hk trimsett, Delorto forgasser og effekt potte klarte jeg 115km/t på den. Var en av de raskeste moppene i min omgangskrets, ble slått av en annen MB-5 med 22hk vannavkjølt trimsett den gikk visst i 125km/t sa han, fliste meg vertfall......
Da jeg endelig ble 18 var jeg ganske lei 2 hjulinger og da var det bil som gjalt, men interessen kom tilbake ved midten av tjuetallet, da diverse kompisser kjøpte seg sykkler, og jeg ble med som eksosrype på diverse treff og turer. (ble endel mobbet rundt om, men jeg hadde det kjekt jeg) Men kom meg aldri til å ta lappen selv, delvis pga økonomi til å ta lappen, kjøpe utstyr og sykkel + forsikringer, og at jeg var altfor fartsglad i bil at jeg rett og slett ikke turte å ta lappen på MC i frykt for å miste lappen, eller i verstefall ta livet av meg selv. Så det gikk noen år til, faktisk helt frem til i fjor (2011) før jeg satt meg på tungsykkel. Så inni det h..... hvor jeg angret på at jeg ikke gjorde dette for lenge siden, men bedre sent enn aldri

Det var faktisk svigerfar som pushet meg til å ta lappen, for han kjører selv MYE og kunne godt tenkt seg å ha svigersønnen med seg på tur. Så da jeg i fylla engang sa til han at NÅ skal jeg ta lappen, tok han meg på ordet og gikk henn å kjøpte sykkel til meg i gave som kunne stå der som en gullerot så jeg fikk fingen ut. Da kom en 1998mod Yamaha XJ6 Diversionen på tunet.

Den sykkelen fikk mye stell og kjærlighet, den bar preg over å stått i ro over lengre tid, men med litt mekking, service, utskifting av diverse deler og full lakk rens ble resultatet ikke så verst, men desverre endte den sykkelen under en bil (se en annen tråd)

Men det var ikke så galt at det ikke var godt for noe, for forsikringen til bilføreren var raus og ga tilbake 10000kr mer enn det sykkelen ble innkjøpt for, så da ble det ny sykkel, grom sykkelen som jeg freser rundt på nå, 2000mod YZF600r Thundercat

Men jeg kunne jo ikke frese rundt på denne stilige sykkelen iført noen kjedelige sorte Bullfighter filler, og BILTEMA sko, og ikke minst en HJC åpningshjelm (som jeg forøvrig også fikk av svigerfar) Så da måtte jeg på jakt etter nytt stesj, og valget falt på Arlen Ness og Arai, fy flate så rått

Og nyinnkjøpte Puma støvler IDAG

Tips mottas forresten om hvordan i huleste jeg klarer å holde hvitt skinn reint.......
Vel så da var årets sesong reddet, og årets første lang tur går av stabelen i mårra, da freser vi bortover mot Vålerbanen for å glo på Våler Classic Racing, gleder meg

Vel det var alt for denne gang, kommer mere etterhvert, og ikke minst bilder fra helgen