DIY sidekufferter ifra Clas Ohlson?

Diskutèr kjøreutstyr her. F.eks: Hjelmer, støvler, dresser, hansker m.m.
Post Reply
Sandman1
Posts: 11
Joined: 11 Jun 2011 13:47
MC: XRV750 Stolt gammel gnager

DIY sidekufferter ifra Clas Ohlson?

Post by Sandman1 »

Hei.

Jeg hadde engang en gammel XRV stående på tunet, den ble ikke brukt, og hadde endel mekaniske feil, bremser drev, småtterier opprinnelig, og jeg hadde delene, og det regnet og det snødde og den stod ute, og grodde etterhvert fast i eføyen...., kona irriterte seg over "vraket" og den (XRV'n...) fikk en skjebne som prosjekt/ delesykkel til en sydvestlending, som plutselig ringte på døren...

Så, jeg var da uten mc i ca 14 dager, fant på finn.no (søkefunksjon mc til salgs/ kardang), en 650 Honda NTV Revere, disse er nokså stygge på hekken, så hva jeg hekter bakpå der, gjør ikke noe, noe som helst værre...
Stygg hekk, uansett...

Men jeg (uke)pendler endel (i bur), nå er "sommeren" her, det er 1 mnd til dagene blir kortere... Og da bør NTV'en graves ut av garasjen.

Pendlerproblematikk; PC, lader og bagasje... Når det ikke er noe som helst der bak å feste noe på?

Jeg så på nett en plass en som hadde brukt disse hardcase koffertene til Clas Ohlson ( http://www.clasohlson.com/no/Koffert/Pr ... tings=true ), og lagd seg sitt eget (rimelige?) opplegg for rack, men finner det ikke igjen, noen som har sett dette og har lenken?

Fullt Givi sett, virker heller ikke så galt..., og prisen er nesten til å leve med.

Innspill og ideer, alt mottas med takk.

PS, på sidene, så er det noen "bøyler", bak, under passasjersetet, disse har noen små utstikkere/ pinner... Hva i all verden er disse til/ for?
Sandman1
Posts: 11
Joined: 11 Jun 2011 13:47
MC: XRV750 Stolt gammel gnager

Re: Sidekufferter ifra Clas Ohlson?

Post by Sandman1 »

Ser nå at overskriften burde nok ha vært "DIY Sidekufferter ifra Clas Ohlson?" Beklager den...
User avatar
supermons
Administrator
Posts: 6263
Joined: 18 Nov 2005 17:32
MC: Suzuki GSX750
Location: Hovedstaden

Re: DIY sidekufferter ifra Clas Ohlson?

Post by supermons »

Fikset tittelen din :)

Neppe så vanskelig å få lagd en løsning på å få festet den kofferten der, uten at jeg vet hvordan bakenden på sykkelen din ser ut.

Har du bilde av de bøylene du nevner?
Sandman1
Posts: 11
Joined: 11 Jun 2011 13:47
MC: XRV750 Stolt gammel gnager

Re: DIY sidekufferter ifra Clas Ohlson?

Post by Sandman1 »

Hei, jeg begynner å tro at de er til lastestropper... Se på bilde av en nokså lik sykkel; rett over bakre del av eksosrør/ senter av hjul, og litt opp, der er en liten rørsak som stikker frem under bakre kåpedel. med noen små pinner. tror det må være til lasting.

På noen av bildene av denne sykkelen, som jeg har funnet, med toppkoffert, så ser sykkelen.... vel .... liksom. .... rar ..... ut..... (sånn, nå er det sagt).

http://img1.hyperinzerce.cz/x-cz/inz/45 ... vere-2.jpg
User avatar
supermons
Administrator
Posts: 6263
Joined: 18 Nov 2005 17:32
MC: Suzuki GSX750
Location: Hovedstaden

Re: DIY sidekufferter ifra Clas Ohlson?

Post by supermons »

Sandman1 wrote:
Image
Har aldri sett akkurat sånne før, men kan tenkes at det er til stropper eller festing av kofferter ja. Burde ikke være umulig å feste Clas-kofferten til disse på en eller annen måte.
Post Reply