Må bare fortelle om dagen min i dag..
Dette er for meg en mil pæle angående sykkelkjøring..
Startet dagen på Os (hordaland), og tok fergen derfra klokken 10 i dag..
Derfra gikk turen via Fitjar (veiarbeid på E39) og ut til Stord..
Var innom Haugesund en tur, før jeg dro videre til neste ferge..
Kom meg til Stavanger, hvor jeg tok meg en vandre pause, da det er år og dager siden jeg var inne i Stavanger, selv om jeg har kjørt lastebil der de siste 5-6 årene.. hehe!
Etter det var det ut på E39 og videre sørover.. Dette var i rushen, så jeg fikk en skikkelig filtrings prøve med min egen sykkel.. (kjørte mye slik i tyrkia i vinter, men det var stillestående trafikk, i dag beveget den seg fra 40 til 80).. Dette var i reine Royal Jordaninan stil, for de av dere som ser på motovloggere på youtuben..
Tok meg en pause på Vikeså for å spise og lade mobilen (må jo ha musikk på øret, ellers blir man tunghørt.. hehe)
Derfra tok turen meg videre til Flekkefjord hvor jeg fylte tanken ( hadde brukt ca 5,5 liter fra kongeparken, Ålgård).. Mens jeg fylte, kom det en trike fra Danmark inn, denne saken dro på en campingvogn.. Slik kombinasjon hadde jeg ikke sett før.. hehe!
Derfra ble det langstrekke til søgne, hvor jeg måtte ha meg noen minutters pause.. Blir stiv i beina av å kjøre lenge på en R sykkel gitt.. hehe..
Etter søgne var det rett til grimstad, og hilse på far i sin nye leilighet.. Ble der til mobilen var ladet på nytt, og så videre hjem til skien..
Kom meg til grenlandsbrua før sykkelen begynte å hoste.. Fikk vridd om tanken mens jeg kjørte, og kom meg til en bensinstasjon og fylte på fine 15 liter..
Pga en liten omvei om bensinstasjonen, og så til mamma og tilbake, var jeg hjemme 00:00..
Brukte faktisk lenger tid, totalt sett, med MC enn jeg har gjort med lastebil.. hehe!
Men for en tur.. Kosa meg glugg hele veien.. Og jeg kunne jo ikke hatt bedre vær!! Blå himmel og stor sol hele dagen.. Var mellom 25-30 grader i Haugesund og Stavanger.. Litt kjøligere fra kr.sand og videre.. Men så hadde solen gått ned når jeg kjørte fra grimstad og da..
Ligger noen bilder på instagram, for de som er der : roger_sk
Håper flere har hatt en flott kjøredag...

Og for de som lurer, grunn til at jeg startet på vestlandet, var for at jeg lastet sykkelen ombord i lastebilen på søndag, og tok den med til Bergen, da jeg hadde siste uke på jobb.. Så fra i går (onsdag 1.7.15) er jeg arbeidsledig..
Så om noen vet om en grei jobb, med grei lønn, så bare si fra..