Halla, jeg var ute og kjørte min Honda NSR 125R Supersprint for et par timer siden, og da merket jeg at den begynte å fuske noe hetig da jeg dro den til 5000-5500 omdreininger. Motorsykkelen lagde også en "boblende" lyd, men det kan hende at bare var fordi jeg hadde glemt å sette inn eksospakningen. Tingen er liksom den at motoren egentlig kjørte veldig fin og jevnt imellon 2000-4000 omdrininger, men etter det begynte den å fuske, og den begynte å tape effekt. Med en gang jeg giret oppover gikk det veldig fint. Det merkelige er at jeg har kjørt den opp i 10 000 (varmkjørt, ikke kald), uten problemer, den eneste forskjellen er egentlig at jeg har satt på et luftfilter (noe det ikke var før

). I tilleg spratt omdriningstallet opp fra 1800 på tomgang uten filter til 3600-4000 med filter.
Noen ideer om hva som gjør dette?
*edit* Nå ligger den på ca. 1500, som er det håndboka dens sier, på tomgang, men nå når jeg gir på, drar den ikke lenger enn maks 5000 rpm før den begynner å lage akkuratt samme lyd som om den skulle ha gått over rødlinja. Den gasser lett opp til 5000, men, det er jo litt kjipt når jeg såvidt klarer å nå 55 i sjette gir på en 125cc R-sykkel. Er det noen her som har noen ideer? Svar hadde jo faktisk vært greit å få...