Tenkte jeg kunne presentere meg med litt av min MC historie. Denne artikkelen har jeg brukt tidligere når jeg har presentert meg på flere forum.
Johnstown 2008
Skrevet av Ronnie Olsen
Jeg bodde i USA i noen år og tok hjem en KZ1300 derfra. I løpet av de årene jeg bodde i USA deltok jeg på dette treffet.
I byen vi bodde i USA Johnstown ble det hvert år avholdt et motorsykkeltreff, navnet på treffet var "Thunder In The Valley". http://www.visitjohnstownpa.com/thunderinthevalley/ .
Treffet er den siste helgen i juni hvert år. Det kommer ca. 200 000 motorsyklister / bikers til Johnstown denne helgen.
I 2008 hadde jeg min KZ 1300 på treffet, det var veldig moro å kjøre KZ1300 blant alle Harleyene. Vil vel tro at det var 80 % HD på treffet. Treffet er med mange aktiviteter både store salgsmesser og musikk fra flere scener og utstillinger av custom bike. En av de store aktivitetene er paraden som foregår på lørdag ettermiddag. Da saler de fleste opp og kjører igjennom hovedgaten i byen. Som dere ser er det mange rare ekvipasjer til og med en begravelses MC med HD motor selvfølgelig.

Men når så mange sykler skal være med tar det lang tid og som sagt mesteparten er Harleyer. Jeg kjørte ikke i paraden, det var ca. 26 grader i skyggen denne dagen og med ca. 1 time i 2 km/t tror jeg Kawasakien hadde nådd kokepunktet før vi hadde vært i mål.
Her et bilde av Kawasaki sekseren.

Men kanskje det jeg syns var blant det mest heftige syklene var Boss Hoss syklene, amerikanerne skal jo putte V8 i alle slags kjøretøy så også MC. Så Boss Hoss leverer sykler med V8 motorer, alt fra 350 CID opp til 502 CID motorer. Og 502 motorene hadde vel ca. 550 Hk. De kjørte opp hovedgaten, ga litt gass og bakhjulet bare lagde svarte striper i asfalten. Heftige saker. 2 gir framover + revers og med belte som overføring fra motor til bakhjul.

Det som også var litt moro var at vi fant i et av de små salgsteltene traff en amerikaner som var født i Fredrikstad, men hadde flyttet med foreldrene sine når han var 7 år til USA. Han snakket faktisk godt norsk og syns det var veldig morsomt å treffe nordmenn på dette treffet. Spesialiteten han solgte var en spiral som jentene kunne samle håret i når de kjørte eller satt på en motorsykkel. Så ikke håret skulle blåse til alle kanter.
Har ventet til 2011 med å registrere sykkelen min på norske skilt for at den skal bli 30 år og bli veteran så jeg slippen engangsavgiften, Monsterbike i Drammen har vært behjelpelig med ekspertise for å sykkelen registrert.
Det ble noen gode MC turer med Kawasakien, men ønsket om noe mer moderne meldte seg spesielt når lysten til å kjøre mer sammen med gode MC venner meldte seg høsten 2012. Kawaskien ble solgt til en kar i Mo i Rana og jakten på ny sykkel begynte i årsskiftet 2012 / 2013.
Etter gode råd fra MC venner og lesing av tester så havnet jeg på en Ducati Multistrada 1200 S Grantourismo.
