Erfaring med GSX-R 600 2006?
Erfaring med GSX-R 600 2006?
Jeg lurer på å kjøpe en GSX-R 600 K6 banesykkel, og i den forbindelse lurer jeg på om noen av dere har noen erfaring med disse syklene. Har en del spørsmål:
-Mener å huske at det var ny modell det året, og at den gikk for å være ganske bra i forhold til de andre 600'ene på den tiden?
-Er det noen kjente feil med de? Noe spesielt man skal se etter?
-Har de justerbart skiftelys på det originale instrumentpanelet?
-Hvilke årsmodeller bruker samme felger og gaffel? Antar at felger/gaffel på GSX-R 750 er lik, bortsett fra kanskje fargen?
-Mener å huske at det var ny modell det året, og at den gikk for å være ganske bra i forhold til de andre 600'ene på den tiden?
-Er det noen kjente feil med de? Noe spesielt man skal se etter?
-Har de justerbart skiftelys på det originale instrumentpanelet?
-Hvilke årsmodeller bruker samme felger og gaffel? Antar at felger/gaffel på GSX-R 750 er lik, bortsett fra kanskje fargen?
Re: Erfaring med GSX-R 600 2006?
Kom det ikke forandring på motoren i 07? Mener alle skryter så jævlig av den k7 motoren
Er nesten helt sikker på at den nye Suzuki street fighter sykkelen har ny motor som er en videre utvikling av k7 motoren, eller er det jeg som husker feil? Noen får i så fall rette meg

Er nesten helt sikker på at den nye Suzuki street fighter sykkelen har ny motor som er en videre utvikling av k7 motoren, eller er det jeg som husker feil? Noen får i så fall rette meg

I would like to apologize to anyone I have not yet offended.
Please be patient, I will get to you shortly
------------------------------------------------------------
2019: Nye dekk på 1900 km - Mitas E-07+
Instagram
YouTube
MyRoute-app
Please be patient, I will get to you shortly
2019: Nye dekk på 1900 km - Mitas E-07+
YouTube
MyRoute-app
- supermons
- Administrator
- MC: Suzuki GSX750
LS, K6 og K7 er samme generasjon og samme motor 
Hvis du klarer å lese dette bildet finner du mye info om gafler som passer:
http://www.gixxer.com/forums/attachment ... 1259213010
Du finner det i denne tråden som en kjekkas på gixxer.com har opprettet

Hvis du klarer å lese dette bildet finner du mye info om gafler som passer:
http://www.gixxer.com/forums/attachment ... 1259213010
Du finner det i denne tråden som en kjekkas på gixxer.com har opprettet

Takk for tips, men må logge meg inn for å se det :/
- supermons
- Administrator
Her da, håper denne hjelper litt. Er ikke så spesifikk for K6, men for mange andre gafler.

Er vel 1000cc du tenker på og ikkje 600cc. Men uten om det så stemmer noke det du skriver.LordShaft wrote:Kom det ikke forandring på motoren i 07? Mener alle skryter så jævlig av den k7 motoren![]()
Mange takk for bildet, Mons!
Det var vel K5-utgaven av GSX-R 1000 som var så bra. Husker Fastbikes ga den 11/10 poeng når den kom. Det var vel også den BMW brukte som basis når de utviklet S1000RR.
Jeg har søkt litt rundt selv, og funnet ut at ja, den har originalt skiftelys. Dette er klart/blått og plassert i underkant av instrumentpanelet. Er det noen som har erfaring med denne plasseringen av skiftelyset? Jeg ville helst hatt et som var rødt og plassert over turtelleren, men det har vel neppe noe for seg å bytte.
Fant også ut at det har vært problem med stator og likeretter, så det er jo noe jeg må være obs på.
Er det noen som har erfaring med disse ventilene i eksosen jeg har lest om? Mener det er noe som heter PAIR-valve? Noe i toppen/innsuget og en butterfly-ventil i eksosen? Blir en liten overgang å sette seg inn i alt dette 4-taktsgreierne
Det var vel K5-utgaven av GSX-R 1000 som var så bra. Husker Fastbikes ga den 11/10 poeng når den kom. Det var vel også den BMW brukte som basis når de utviklet S1000RR.
Jeg har søkt litt rundt selv, og funnet ut at ja, den har originalt skiftelys. Dette er klart/blått og plassert i underkant av instrumentpanelet. Er det noen som har erfaring med denne plasseringen av skiftelyset? Jeg ville helst hatt et som var rødt og plassert over turtelleren, men det har vel neppe noe for seg å bytte.
Fant også ut at det har vært problem med stator og likeretter, så det er jo noe jeg må være obs på.
Er det noen som har erfaring med disse ventilene i eksosen jeg har lest om? Mener det er noe som heter PAIR-valve? Noe i toppen/innsuget og en butterfly-ventil i eksosen? Blir en liten overgang å sette seg inn i alt dette 4-taktsgreierne

- supermons
- Administrator
Tror de eksosventilene er mest for utslipp, og fjernes av en del.
Har du opplegg for shift-light kan du vel ta strømmen derifra og lage eget?
Har du opplegg for shift-light kan du vel ta strømmen derifra og lage eget?
Da er sikkert den eksosventilen borte på denne sykkelen, for den har akra helanlegg. Har tenkt tanken ang. det skiftelyset, får se hvis/når jeg får sykkelen i hus.
Ser ut som at jeg får sjansen til å finne ut av dette, henter sykkelen i morgen 

- supermons
- Administrator
Grattis! Post masse bilder i morgeninunf wrote:Ser ut som at jeg får sjansen til å finne ut av dette, henter sykkelen i morgen

Vet ikke om jeg rekker i morgen, men det blir på søndag i alle fall 
Sent from my iPhone using Tapatalk

Se post i bloggen minsupermons wrote:Grattis! Post masse bilder i morgeninunf wrote:Ser ut som at jeg får sjansen til å finne ut av dette, henter sykkelen i morgen