Suzuki GSX750 - nå med bremser!

Prat om veteran MC
User avatar
supermons
Administrator
Posts: 6263
Joined: 18 Nov 2005 17:32
MC: Suzuki GSX750
Location: Hovedstaden

Re: Suzuki GSX750 - laaaaangtidsprosjekt

Post by supermons »

Tekumseh wrote:
supermons wrote:
Tekumseh wrote:Flott sykkel, og en interessant tråd, skal bli moro å følge videre :-)
Takk :) Går veldig sakte her, men oppdaterer når det skjer noe :)
Flottings :-) Meget pen sykkel ihvertfall. Er en litt skap-suzuki-fan jeg også, skrev faktisk noen linjer om det her om dagen: http://tekumseh79.blogg.no/1445537254_s ... er_en.html
GS750L ja, det er jo nesten samme sykkel som min ;)
User avatar
mekkern
Posts: 5110
Joined: 22 Jan 2007 11:05
MC: "It's an old motorcycle, the wind is supposed to blow your helmet around, it's supposed to leak oil, the brakes should suck, and every now and then, it should scare you so bad you piss your pants."
Location: Tranby-Lier

Re: Suzuki GSX750 - laaaaangtidsprosjekt

Post by mekkern »

supermons wrote:
Tekumseh wrote:
supermons wrote: Takk :) Går veldig sakte her, men oppdaterer når det skjer noe :)
Flottings :-) Meget pen sykkel ihvertfall. Er en litt skap-suzuki-fan jeg også, skrev faktisk noen linjer om det her om dagen: http://tekumseh79.blogg.no/1445537254_s ... er_en.html
GS750L ja, det er jo nesten samme sykkel som min ;)
Min første "tungsykkel" var en Suzuke gs 750 -78..i 1984...
\:D/
User avatar
supermons
Administrator
Posts: 6263
Joined: 18 Nov 2005 17:32
MC: Suzuki GSX750
Location: Hovedstaden

Re: Suzuki GSX750 - laaaaangtidsprosjekt

Post by supermons »

mekkern wrote:Min første "tungsykkel" var en Suzuke gs 750 -78..i 1984...
\:D/
Morro :) Da var jeg to år :shock:
User avatar
mekkern
Posts: 5110
Joined: 22 Jan 2007 11:05
MC: "It's an old motorcycle, the wind is supposed to blow your helmet around, it's supposed to leak oil, the brakes should suck, and every now and then, it should scare you so bad you piss your pants."
Location: Tranby-Lier

Re: Suzuki GSX750 - laaaaangtidsprosjekt

Post by mekkern »

da tok jeg lettlappen og kjørte Kawasaki KH 100ESImage
samtidig med at far din var "heit" på mor di. :lol:
User avatar
supermons
Administrator
Posts: 6263
Joined: 18 Nov 2005 17:32
MC: Suzuki GSX750
Location: Hovedstaden

Re: Suzuki GSX750 - laaaaangtidsprosjekt

Post by supermons »

Kul sykkel :)

Jeg holdt meg til Suzuki selv som 16-åring og hadde en Suzuki ER100 en kort periode.

Image
User avatar
mekkern
Posts: 5110
Joined: 22 Jan 2007 11:05
MC: "It's an old motorcycle, the wind is supposed to blow your helmet around, it's supposed to leak oil, the brakes should suck, and every now and then, it should scare you so bad you piss your pants."
Location: Tranby-Lier

Re: Suzuki GSX750 - laaaaangtidsprosjekt

Post by mekkern »

supermons wrote:Kul sykkel :)

Jeg holdt meg til Suzuki selv som 16-åring og hadde en Suzuki ER100 en kort periode.

Image

Puttet ER 100 motor i ei tsx 50 ramme med omportet sylinder reedventil fra en CR125 og 36mm gasser redesignet eksos-gikk som en 80crosser.
ga gass på 2 og det gikk rett opp..
User avatar
supermons
Administrator
Posts: 6263
Joined: 18 Nov 2005 17:32
MC: Suzuki GSX750
Location: Hovedstaden

Re: Suzuki GSX750 - laaaaangtidsprosjekt

Post by supermons »

Kult :) broren min hadde en ER125 som gikk ganske bra når den gikk [emoji14]
User avatar
supermons
Administrator
Posts: 6263
Joined: 18 Nov 2005 17:32
MC: Suzuki GSX750
Location: Hovedstaden

Re: Suzuki GSX750 - laaaaangtidsprosjekt

Post by supermons »

Skrudag i verkstedet med LKS [emoji1]

Image
User avatar
supermons
Administrator
Posts: 6263
Joined: 18 Nov 2005 17:32
MC: Suzuki GSX750
Location: Hovedstaden

Re: Suzuki GSX750 - laaaaangtidsprosjekt

Post by supermons »

Nytt styre og nye stålomspunnede bremseslanger på vei i posten, hva er det da smart å gjøre med alt som er montert på styret? Overhale? Finnes det kit for sånt, eller er det like greit å oppgradere litt når man først er i gang?

Takknemlig for alle tips :)
User avatar
Jompa
Posts: 328
Joined: 18 Nov 2015 22:15
MC: 4-cylindret, luftkjølt japse
og V-twin fra US.

Re: Suzuki GSX750 - laaaaangtidsprosjekt

Post by Jompa »

"Alt som er på styret "?
Hvis du mener bryterne finnes det vel ikke overhalingskit, såvidt jeg vet.
Men flrtvil ikke, alle bryterne er skrudd sammen så du kommer til koblinger, fjærer, plastdeler og kobberdeler.
Og kobberert er som oftest ganske solid på gamle sykler, så det er enkelt og pusse bort irr.
Et par kvelder med pirk er det som skal til for å ordne bryterne.
User avatar
supermons
Administrator
Posts: 6263
Joined: 18 Nov 2005 17:32
MC: Suzuki GSX750
Location: Hovedstaden

Re: Suzuki GSX750 - laaaaangtidsprosjekt

Post by supermons »

Supert, da får jeg tatt det etterhvert også :)
User avatar
supermons
Administrator
Posts: 6263
Joined: 18 Nov 2005 17:32
MC: Suzuki GSX750
Location: Hovedstaden

Re: Suzuki GSX750 - laaaaangtidsprosjekt

Post by supermons »

Har boden full av deler som forhåpentligvis skal på i løpet av September, men titter på mer :)

Har sett på 4-1 Delkevic-eksos, noen erfaringer? Totalvekt 1,2kg bør spare meg litt vekt :shock:

Image
User avatar
jhn
Posts: 2063
Joined: 10 Nov 2008 01:25
MC: Suzuki V-Strom
HD sportster 883

Re: Suzuki GSX750 - laaaaangtidsprosjekt

Post by jhn »

Aner ikke, beklager. Men jeg må spørre .... er din sykkel den samme som på siste bilde? ..... det var en snabla fin sykkel.
Med den lakkeringa :thumleft

Øøh ... altså. ikke samme, men...
User avatar
supermons
Administrator
Posts: 6263
Joined: 18 Nov 2005 17:32
MC: Suzuki GSX750
Location: Hovedstaden

Re: Suzuki GSX750 - laaaaangtidsprosjekt

Post by supermons »

jhn wrote:Aner ikke, beklager. Men jeg må spørre .... er din sykkel den samme som på siste bilde? ..... det var en snabla fin sykkel.
Med den lakkeringa :thumleft

Øøh ... altså. ikke samme, men...
Akkurat samme modell, men ikke min :)

Men er akkurat den eksosen jeg vurderer, synes de som står på sykkelen nå blir veldig store og dominerende
User avatar
Jompa
Posts: 328
Joined: 18 Nov 2015 22:15
MC: 4-cylindret, luftkjølt japse
og V-twin fra US.

Re: Suzuki GSX750 - laaaaangtidsprosjekt

Post by Jompa »

Kjører med Marving 4-1 på min.
Anlegget fungerer fint, men lakken er sørgelige greier.
Det finnes også i kromma utgave, vet ikke hvor bra krommen er.
Delkevic-anlegget har jo en ganske mye mindre lydpotte enn trompeten på Marvinganlegget.
Post Reply