Ble ferdig med å kjøre inn trimsylinderen min på min Honda Wallaroo for noen dager siden. Kjørte 50 mil i maks. 40 km/t og kjørte 5 mil etter dette i høyere turtall, korte full gass akselerasjoner, men det var få. Så kjørte jeg endel og dro til bensinstasjonen og tok en pause, da kjølte den seg ned. Så kjørte jeg kanskje ca. 8 km til. Hadde få full gass akselerasjoner da, men lå i sånn ca. 75 km/t i høyt turtall.
Plutselig stoppet mopeden veldig brått, som om tenninga ble kutta. Mopeden bremset raskt ned til den omsider stoppet helt. Var ikke den lyden som kommer hvis en vrir om nøkkelen i fart, motoren stoppet bare plutselig. Hørte ingen merkelige lyder før det skjedde.
Mopeden startet like fint etterpå og var like bra å kjøre som før dette skjedde. Ingen rare lyder eller noe sånt.
Syns dette var veldig merkelig og lurer nå på hva som skjedde? Har den varmeskjært seg? Eller kan det bare ha vært et litt ustabilt strømnett, altså at tenninga ble kutta sånn uten videre? Hva må jeg gjøre fra nå av?
Hvis den er varmeskjært, syns jeg det er litt merkelig, for jeg presset den jo heller ikke så mye... Hva må jeg gjøre fra nå?
Har original forgasser (12 mm) og bruker #86 dyse.
På forhånd takk for svar!
Mopeden stoppet brått... Har den varmeskjært seg?
Mopeden stoppet brått... Har den varmeskjært seg?
Yamaha Aerox 2004

Hvis sykkelen min har stått i ro en stund (omtrent like lenge som ett besøk på bensinstasjonen) så har den en liten fetish med å dø uforklarelig ut av neste lyskryss. Funker helt fint igjen etter den er startet på nytt
Kom opp med en løsning på det da, trykke clutchen inn lenge før krysset, og gire ned ett og ett gir med clutch inne. Sånn at motoren slipper det utrolig varierende turtall som kommer av min veldig ujevne nedgiring
Kom opp med en løsning på det da, trykke clutchen inn lenge før krysset, og gire ned ett og ett gir med clutch inne. Sånn at motoren slipper det utrolig varierende turtall som kommer av min veldig ujevne nedgiring
- Skyt her -