Exide batteri booster/power bank
-
- Posts: 1775
- Joined: 05 Oct 2015 20:11
- MC: sportster 883 iron...
yaaaamahahaha FZ8`n heftig racing
Re: Exide batteri booster/power bank
Også er vel ikke egenandel for veihjelp via forsikringsselskap stort mer en 500kr:)
Men det finnes mye nyttig krims krams der ute ja
Sent from my iPhone using Tapatalk
Men det finnes mye nyttig krims krams der ute ja
Sent from my iPhone using Tapatalk
Re: Exide batteri booster/power bank
Jeg kan ikke si at jeg er veldig bekymret for flatt batteri mens jeg er på tur. Sykkelen får jo lading mens man kjører, og når man er på tur blir det jo ladet opp igjen etter starten. Det er verre med masse småkjøring. Og på SA'en får man opp ladespenningen i displayet, så hvis dette er noe som bekymrer en, så kan man jo legge den til i favorittmenyen.
Og tlf er alltid fulladet når kvelden kommer. Det sørger vanntett mobilholder og 12 V-uttak for. Men jeg har et par power-banks til lading av GoPro og lignende hvis jeg ikke skulle overnatte i hytte.
Og tlf er alltid fulladet når kvelden kommer. Det sørger vanntett mobilholder og 12 V-uttak for. Men jeg har et par power-banks til lading av GoPro og lignende hvis jeg ikke skulle overnatte i hytte.
- ole m.
- Posts: 1231
- Joined: 09 Nov 2006 18:07
- MC: KTM 1290 Super Adventure R - 2021
KTM 400 EXC - 2011
KTM 450 SX-F - 2010
KTM 690 Rally - 2008
KTM 950 Adventure S - 2004
Moto Guzzi Quota 1000 - 1992
Yamaha YZ 490 (T) - 1987
Yamaha SRX-6 - 1986
Yamaha IT 490 (K) - 1983
Kawasaki KX 250 - 1983
Moto Guzzi V 1000 SP - 1983
Honda XR 500 R - 1982
Suzuki RM 250 X - 1982
Yamaha XT 500 - 1978
Moto Guzzi 850-T - 1974 - Location: Oslo
Re: Exide batteri booster/power bank
Som joo sier, så trenger man strøm til bensinpumpe og tenning for å få startet en moderne mc. Og det er helt sikkert noe annen elektronikk som må være i gang også.
Og dere som foreslår å trille i gang har neppe forsøkt å trille igang f.eks. en stor V-twin med høy komp. Det er ikke enkelt, nesten umulig. Jeg måtte taues i gang av en bil med min 990, og ha god fart på 3. gear. Den farten får man ikke med trillestart...
Synes dette er et smart produkt som kan få en ut av knipe om en står strømløs.
Og dere som foreslår å trille i gang har neppe forsøkt å trille igang f.eks. en stor V-twin med høy komp. Det er ikke enkelt, nesten umulig. Jeg måtte taues i gang av en bil med min 990, og ha god fart på 3. gear. Den farten får man ikke med trillestart...
Synes dette er et smart produkt som kan få en ut av knipe om en står strømløs.
Re: Exide batteri booster/power bank
Ikke jeg heller ... jeg har aldri hatt behov for starthjelp i løpet av mine ca 30 år som sjåfør/fører.Snikkeren wrote:Jeg kan ikke si at jeg er veldig bekymret for flatt batteri mens jeg er på tur. Sykkelen får jo lading mens man kjører, og når man er på tur blir det jo ladet opp igjen etter starten. Det er verre med masse småkjøring. Og på SA'en får man opp ladespenningen i displayet, så hvis dette er noe som bekymrer en, så kan man jo legge den til i favorittmenyen.
Og tlf er alltid fulladet når kvelden kommer. Det sørger vanntett mobilholder og 12 V-uttak for. Men jeg har et par power-banks til lading av GoPro og lignende hvis jeg ikke skulle overnatte i hytte.
Om man skal ha med seg en dings for alle tenkelige uhell og hendelser, så blir man godt lastet etterhvert.
Men det er jo en meget snop og uunnværlig sak ... om man mot formodning skulle få behov for den.
Jeg hadde nok vurdert en sånn om jeg skulle være i dagevis alene ute bushen
- mekkern
- Posts: 5137
- Joined: 22 Jan 2007 11:05
- MC: "It's an old motorcycle, the wind is supposed to blow your helmet around, it's supposed to leak oil, the brakes should suck, and every now and then, it should scare you so bad you piss your pants."
- Location: Tranby-Lier
Re: Exide batteri booster/power bank
Næææ..
Dette er et "ikkeprodukt" føler jeg..Dyr mobillader da-en powerpack til 2-300,- gjør samme nytta.
Hvis du har litt for lite strøm til å starte fordi du bruker "nødstoppen" til å stoppe sykkelen(i stedet for nøkkelen) og lar tenninga stå på -ok, men flatt batteri/def batteri? NIX.
1 gang på 35 år fyret ikke sykkelen på tur pga strøm-Kaputt batteri-Da hjelper bare nytt, ellers brenner ladesystemet opp.
til å lade "dingser" med ?
hvorfor det? jeg har jo "bensinaggregat" med hjul...
Ikke trenger jeg "ørkenkamel" med blekk-kasser fulle av "livsnødvendigheter" heller..penger funker stort sett alltid hvis det skulle bli havari..
Dette er et "ikkeprodukt" føler jeg..Dyr mobillader da-en powerpack til 2-300,- gjør samme nytta.
Hvis du har litt for lite strøm til å starte fordi du bruker "nødstoppen" til å stoppe sykkelen(i stedet for nøkkelen) og lar tenninga stå på -ok, men flatt batteri/def batteri? NIX.
1 gang på 35 år fyret ikke sykkelen på tur pga strøm-Kaputt batteri-Da hjelper bare nytt, ellers brenner ladesystemet opp.
til å lade "dingser" med ?
hvorfor det? jeg har jo "bensinaggregat" med hjul...
Ikke trenger jeg "ørkenkamel" med blekk-kasser fulle av "livsnødvendigheter" heller..penger funker stort sett alltid hvis det skulle bli havari..
- hakhap
- Mr Illustrator
- Posts: 2930
- Joined: 06 Oct 2015 06:50
- MC: Aprilia Tuono V4 1100 RR
- Location: Buskerud
- Contact:
Re: Exide batteri booster/power bank
Jeg tror LS opplever at han er blitt Bear Grylls og kommer å ta seg langt ut i utmark og langt fra sivilisasjonen så da kan han trenge denne
men det er en artig hvis en blir stående og veihjelp o.l. ikke er tilgjengelig (men hvor ofte er det?)
men det er en artig hvis en blir stående og veihjelp o.l. ikke er tilgjengelig (men hvor ofte er det?)
Re: Exide batteri booster/power bank
https://altitec.no/genial-batteribackup ... hjelp.html
Handler du denne uken (4-10/1 2016) får du 20% rabatt.
NEI Jeg har ikke noe forhold til denne butikken
NEI Jeg skal ikke ha en selv.
Handler du denne uken (4-10/1 2016) får du 20% rabatt.
NEI Jeg har ikke noe forhold til denne butikken
NEI Jeg skal ikke ha en selv.
Re: Exide batteri booster/power bank
Jeg vet ikke om jeg skal ha en slik selv enda, jeg bare så for meg at dette kunne være en smart greie om en har planer om å reise på lengre mc tur med telt og ikke vær så avhengig av å finne strøm. Å at den er en booster i tillegg er jo heller ikke noe ulempe
Men jeg leser jo argumentene til folket. Å en kan jo spørre seg, blir dette bare tull?
Note4
Men jeg leser jo argumentene til folket. Å en kan jo spørre seg, blir dette bare tull?
Note4
I would like to apologize to anyone I have not yet offended.
Please be patient, I will get to you shortly
------------------------------------------------------------
2019: Nye dekk på 1900 km - Mitas E-07+
------------------------------------------------------------
Instagram
YouTube
MyRoute-app
Please be patient, I will get to you shortly
------------------------------------------------------------
2019: Nye dekk på 1900 km - Mitas E-07+
------------------------------------------------------------
YouTube
MyRoute-app
- ole m.
- Posts: 1231
- Joined: 09 Nov 2006 18:07
- MC: KTM 1290 Super Adventure R - 2021
KTM 400 EXC - 2011
KTM 450 SX-F - 2010
KTM 690 Rally - 2008
KTM 950 Adventure S - 2004
Moto Guzzi Quota 1000 - 1992
Yamaha YZ 490 (T) - 1987
Yamaha SRX-6 - 1986
Yamaha IT 490 (K) - 1983
Kawasaki KX 250 - 1983
Moto Guzzi V 1000 SP - 1983
Honda XR 500 R - 1982
Suzuki RM 250 X - 1982
Yamaha XT 500 - 1978
Moto Guzzi 850-T - 1974 - Location: Oslo
Re: Exide batteri booster/power bank
De negative svarene her er vel fra folk som vanligvis ikke reiser lenger enn til jobb og til kiosken på hjørnet. De som reiser litt lenger, og gjerne utenfor allfarvei, ser nok verdien i å ha med en starthjelper.
Re: Exide batteri booster/power bank
Helt feil ... jeg bruker ikke sykkelen til små kjøring.ole m. wrote:De negative svarene her er vel fra folk som vanligvis ikke reiser lenger enn til jobb og til kiosken på hjørnet. De som reiser litt lenger, og gjerne utenfor allfarvei, ser nok verdien i å ha med en starthjelper.
Jeg har ikke stoppet i "byen" med min nåværende sykkel. Den har jeg hatt i 8-9 år.
Jeg ser jo helt klart nytten i dingsen om man skulle tappes for strøm, men det har ikke skjedd meg på 25 år
- quattrokim
- Posts: 823
- Joined: 06 Oct 2015 08:38
- MC: Nåværende: 2015 Kawasaki Versys 650
Tidligere: 2012 Kawasaki Versys 650
2010 Kawasaki ZX-10R MotoGP
2008 Kawasaki ZX-6R - Location: Frekhaug, Hordaland
Re: Exide batteri booster/power bank
Eg har 12V uttak på sykkelen, med det kan eg utrulig nok lade mobil, kamera og andre duppedingser. Denne er og koblet via tenning slik at det ikkje tapper batteriet når sykkelen er stoppet. Aldri hatt bruk for hjelpestart på mc, eit par ganger på bil men da snakker vi stereoanlegg som har stått på eller rett og slett dårlig batteri. Om du skal på langtur rekner eg med du går over sykkelen før reise og sjekker om alt er ok. Slipper du å dragse med deg alt slags merkelige greier på tur for å være på den sikre sida.
Nytt bakdekk på 10633 km, Metzeler Tourance NEXT
Nytt framdekk på 12673 km, Metzeler Tourance NEXT
Nytt framdekk på 12673 km, Metzeler Tourance NEXT
- mekkern
- Posts: 5137
- Joined: 22 Jan 2007 11:05
- MC: "It's an old motorcycle, the wind is supposed to blow your helmet around, it's supposed to leak oil, the brakes should suck, and every now and then, it should scare you so bad you piss your pants."
- Location: Tranby-Lier
Re: Exide batteri booster/power bank
Ser både nytte og verdi men ikke behovet.ole m. wrote:De negative svarene her er vel fra folk som vanligvis ikke reiser lenger enn til jobb og til kiosken på hjørnet. De som reiser litt lenger, og gjerne utenfor allfarvei, ser nok verdien i å ha med en starthjelper.
- ole m.
- Posts: 1231
- Joined: 09 Nov 2006 18:07
- MC: KTM 1290 Super Adventure R - 2021
KTM 400 EXC - 2011
KTM 450 SX-F - 2010
KTM 690 Rally - 2008
KTM 950 Adventure S - 2004
Moto Guzzi Quota 1000 - 1992
Yamaha YZ 490 (T) - 1987
Yamaha SRX-6 - 1986
Yamaha IT 490 (K) - 1983
Kawasaki KX 250 - 1983
Moto Guzzi V 1000 SP - 1983
Honda XR 500 R - 1982
Suzuki RM 250 X - 1982
Yamaha XT 500 - 1978
Moto Guzzi 850-T - 1974 - Location: Oslo
Re: Exide batteri booster/power bank
Nærmeste kiosk eller nabo for deg er vel et par hundre km unna? Ikke rart det ikke blir noe småkjøring da...jhn wrote:Helt feil ... jeg bruker ikke sykkelen til små kjøring.ole m. wrote:De negative svarene her er vel fra folk som vanligvis ikke reiser lenger enn til jobb og til kiosken på hjørnet. De som reiser litt lenger, og gjerne utenfor allfarvei, ser nok verdien i å ha med en starthjelper.
Jeg har ikke stoppet i "byen" med min nåværende sykkel. Den har jeg hatt i 8-9 år.
Jeg ser jo helt klart nytten i dingsen om man skulle tappes for strøm, men det har ikke skjedd meg på 25 år
- ole m.
- Posts: 1231
- Joined: 09 Nov 2006 18:07
- MC: KTM 1290 Super Adventure R - 2021
KTM 400 EXC - 2011
KTM 450 SX-F - 2010
KTM 690 Rally - 2008
KTM 950 Adventure S - 2004
Moto Guzzi Quota 1000 - 1992
Yamaha YZ 490 (T) - 1987
Yamaha SRX-6 - 1986
Yamaha IT 490 (K) - 1983
Kawasaki KX 250 - 1983
Moto Guzzi V 1000 SP - 1983
Honda XR 500 R - 1982
Suzuki RM 250 X - 1982
Yamaha XT 500 - 1978
Moto Guzzi 850-T - 1974 - Location: Oslo
Re: Exide batteri booster/power bank
Nei, du faller vel innunder kategorien "jobb og pølsekiosk". Men kortreist er jo veldig i tiden...mekkern wrote:Ser både nytte og verdi men ikke behovet.ole m. wrote:De negative svarene her er vel fra folk som vanligvis ikke reiser lenger enn til jobb og til kiosken på hjørnet. De som reiser litt lenger, og gjerne utenfor allfarvei, ser nok verdien i å ha med en starthjelper.
- ole m.
- Posts: 1231
- Joined: 09 Nov 2006 18:07
- MC: KTM 1290 Super Adventure R - 2021
KTM 400 EXC - 2011
KTM 450 SX-F - 2010
KTM 690 Rally - 2008
KTM 950 Adventure S - 2004
Moto Guzzi Quota 1000 - 1992
Yamaha YZ 490 (T) - 1987
Yamaha SRX-6 - 1986
Yamaha IT 490 (K) - 1983
Kawasaki KX 250 - 1983
Moto Guzzi V 1000 SP - 1983
Honda XR 500 R - 1982
Suzuki RM 250 X - 1982
Yamaha XT 500 - 1978
Moto Guzzi 850-T - 1974 - Location: Oslo
Re: Exide batteri booster/power bank
Alt kan være ok når man reiser ut, men det betyr ikke at man ikke kan få strømproblemer underveis.quattrokim wrote:Eg har 12V uttak på sykkelen, med det kan eg utrulig nok lade mobil, kamera og andre duppedingser. Denne er og koblet via tenning slik at det ikkje tapper batteriet når sykkelen er stoppet. Aldri hatt bruk for hjelpestart på mc, eit par ganger på bil men da snakker vi stereoanlegg som har stått på eller rett og slett dårlig batteri. Om du skal på langtur rekner eg med du går over sykkelen før reise og sjekker om alt er ok. Slipper du å dragse med deg alt slags merkelige greier på tur for å være på den sikre sida.