Men det finnes mye nyttig krims krams der ute ja

Sent from my iPhone using Tapatalk
Ikke jeg heller ... jeg har aldri hatt behov for starthjelp i løpet av mine ca 30 år som sjåfør/fører.Snikkeren wrote:Jeg kan ikke si at jeg er veldig bekymret for flatt batteri mens jeg er på tur. Sykkelen får jo lading mens man kjører, og når man er på tur blir det jo ladet opp igjen etter starten. Det er verre med masse småkjøring. Og på SA'en får man opp ladespenningen i displayet, så hvis dette er noe som bekymrer en, så kan man jo legge den til i favorittmenyen.
Og tlf er alltid fulladet når kvelden kommer. Det sørger vanntett mobilholder og 12 V-uttak for. Men jeg har et par power-banks til lading av GoPro og lignende hvis jeg ikke skulle overnatte i hytte.
Helt feil ... jeg bruker ikke sykkelen til små kjøring.ole m. wrote:De negative svarene her er vel fra folk som vanligvis ikke reiser lenger enn til jobb og til kiosken på hjørnet. De som reiser litt lenger, og gjerne utenfor allfarvei, ser nok verdien i å ha med en starthjelper.
Ser både nytte og verdi men ikke behovet.ole m. wrote:De negative svarene her er vel fra folk som vanligvis ikke reiser lenger enn til jobb og til kiosken på hjørnet. De som reiser litt lenger, og gjerne utenfor allfarvei, ser nok verdien i å ha med en starthjelper.
Nærmeste kiosk eller nabo for deg er vel et par hundre km unna? Ikke rart det ikke blir noe småkjøring da...jhn wrote:Helt feil ... jeg bruker ikke sykkelen til små kjøring.ole m. wrote:De negative svarene her er vel fra folk som vanligvis ikke reiser lenger enn til jobb og til kiosken på hjørnet. De som reiser litt lenger, og gjerne utenfor allfarvei, ser nok verdien i å ha med en starthjelper.
Jeg har ikke stoppet i "byen" med min nåværende sykkel. Den har jeg hatt i 8-9 år.
Jeg ser jo helt klart nytten i dingsen om man skulle tappes for strøm, men det har ikke skjedd meg på 25 år
Nei, du faller vel innunder kategorien "jobb og pølsekiosk". Men kortreist er jo veldig i tiden...mekkern wrote:Ser både nytte og verdi men ikke behovet.ole m. wrote:De negative svarene her er vel fra folk som vanligvis ikke reiser lenger enn til jobb og til kiosken på hjørnet. De som reiser litt lenger, og gjerne utenfor allfarvei, ser nok verdien i å ha med en starthjelper.
Alt kan være ok når man reiser ut, men det betyr ikke at man ikke kan få strømproblemer underveis.quattrokim wrote:Eg har 12V uttak på sykkelen, med det kan eg utrulig nok lade mobil, kamera og andre duppedingser. Denne er og koblet via tenning slik at det ikkje tapper batteriet når sykkelen er stoppet. Aldri hatt bruk for hjelpestart på mc, eit par ganger på bil men da snakker vi stereoanlegg som har stått på eller rett og slett dårlig batteri. Om du skal på langtur rekner eg med du går over sykkelen før reise og sjekker om alt er ok. Slipper du å dragse med deg alt slags merkelige greier på tur for å være på den sikre sida.