Bra Mc-walkie talkier/trådløs bike2bike kommunikasjon?

Diskutèr kjøreutstyr her. F.eks: Hjelmer, støvler, dresser, hansker m.m.
TDK

Bra Mc-walkie talkier/trådløs bike2bike kommunikasjon?

Post by TDK »

Noen som vet om gode bike2bike walkietalkier med headset og en god måte og få snakket på? (ikke måtte stikke hånda i lomma og trykke på PPT knappen)
Aprilia RS 125 FP
Uplombert Potte - El. Eksosventil - Uplombert CDI - Uplombert luftfilter
Tumbleweed

Post by Tumbleweed »

Claes Ohlson har et sett spesielt laga for MC. Husker ikke pris i farten, og vet ingenting om kvalitet.

T'Weed
RisPoseN

Post by RisPoseN »

Motorsykkel-intercom med audioinngang for CD, freestyle etc. Beltefeste. Volumkontroller. 2 stk R03-batterier (medflg. ikke). Størr. 57x64x20 mm, vekt 40 g (uten batterier). 2 stk headset med 1,2 m ledning inngår.

er ikke sikker på hvor bra det er men kan funke :wink:

Pris: 549

finner den på

http://www.clasohlson.no/

under El og Elektronik

også Intercom og kommradio
TDK

Post by TDK »

RisPoseN wrote:Motorsykkel-intercom med audioinngang for CD, freestyle etc. Beltefeste. Volumkontroller. 2 stk R03-batterier (medflg. ikke). Størr. 57x64x20 mm, vekt 40 g (uten batterier). 2 stk headset med 1,2 m ledning inngår.

er ikke sikker på hvor bra det er men kan funke :wink:

Pris: 549

finner den på

http://www.clasohlson.no/

under El og Elektronik

også Intercom og kommradio
Dette er jo da en intercom, så begge må sitte på samme kjøretøy, med mindre du vil kjøre med ledning mellom syklene :D
Aprilia RS 125 FP
TDK

Post by TDK »

Jeg vurderer og kjøpe fra http://www.mc2k.no. Disse selger gode radioer til en grei pris og mc-headset til en grei pris. Noen som har gode eller dårlige erfaringer med dette firmaet?
Aprilia RS 125 FP
TDK

Post by TDK »

Jeg kjøpte faktisk noen fattige greier til 300 spenn på clas ohlson og et vanelig headset. Dytter bare miccen på headsettet inn mellom kinnet og hjelmen på siden. Dermed funker det veldig bra, bortsett fra jeg må trykke på knappen på walkie talkien når jeg skal snakke... Har den bare liggende i lomma og trykker på knappen ved å klemme på jakka... funker veldig bra...
Aprilia RS 125 FP
RöRäsern

Post by RöRäsern »

Hej!
Jag använde komradio när jag och min ex-man ville prata. Tyvärr minns jag inte märket - men den liknade mycket den som du hittat.
Det fungerade utmärkt, när man väl lärt sej hur den fungerade, vilket tog ett litet tag... Det är nog bra om man kan låsa knappinställningarna så det inte händer något under åkturen... :roll:
Kan ändå inte låta bli att avråda från all kommunikation som inte kan meddelas via tecken (vinkar - armviftningar - blinkers, placering, osv) under mc-körning. Särskilt om båda kör själva-- var vänliga observera att jag numera alltså är EX-gift med honom..... :smt021 :smt112
Varför finns det så många bilar????
KawaGPX 750R-88 = 105Hk;76Nm/8500 rpm
Flydude
MC: Honda CBR 600F

Post by Flydude »

Jeg har headsett fra Clasohlson.
Det vil si - Walkietalkie og headsett. Altså trådløst. Fungerer som bare rakkern. Ikke dyrt heller. 300 eller noe for hadsett og litt mer for walkietalkiene(kommer i par så kan spleise med andre..?) Prøver å få kamerater til å kjøpe det, men foreløpig er det bare familie som har det...
Sykkel selges:
CBR 600F4 -99 (Profilbildet)
TDK

Post by TDK »

Jeg har noen fattige clasolson saker (walkie talkie sett) som kosta 300 og et vanelig headset som kosta 50 spenn på clas olson.

Det funker dritbra, litt surt å måtte trykke på knappen på walkie talkien som ligger i lomma på jakka, men det funker absolutt uten problemer.

Ikke bruk mange tusen kroner på slik når du kan få noe så billig som funker!
Aprilia RS 125 FP
Magnalf
MC: 07´ CBR1000RR | Fireblade *solgt*

Lyst på: Ny 1000 :)

Post by Magnalf »

Er disse billige noe bra til å fjerne bakgrunnsstøy?
Road Rider c" ,)
ATWindsor
MC: Suzuki SV650 2002

Post by ATWindsor »

Magnalf wrote:Er disse billige noe bra til å fjerne bakgrunnsstøy?
Tenkte du på aktiv støydemping? Husk at det bare virker ok på lave frekvenser (og som regel introduserer litt mer høyfrekvent støy), og det kan fort bruke litt batteri også.

AtW
indianeren

Post by indianeren »

den til 549 var VELDIG lik den som koster 60 kroner på Lidl...bare litt annen hodetelefon

kjøpte en sånn lidl sak.. den funker sikkert greit for en tur med passasjer en sjelden gang iblant. Det er ingen noise cancelling og sånnt da..den står alltid på..
Men.. enten snakker man ellers så kan man skru den av da, eller høre på musikk..:)

hvis jeg skal ha noen skikkelig greier så blir det trådløst/ radio basert..
Tvinitla
MC: YAMAHA FJ 1200 '89

Post by Tvinitla »

TDK wrote:Jeg vurderer og kjøpe fra http://www.mc2k.no. Disse selger gode radioer til en grei pris og mc-headset til en grei pris. Noen som har gode eller dårlige erfaringer med dette firmaet?
Kjøpte Cobra radioer med headset fra http://WWW.MC2k.no. Disse funket greitt opp til ca 50-60 km/t. Over denne hastighet ble det så mye støy at det ble umulig å forstå vanlig tale. PS. jeg har åpningshjelm, disse har vel mere støy enn vanlig helhjelm.
YAMAHA FJ 1200 '89 (Km.stand: 163.000)
ATWindsor
MC: Suzuki SV650 2002

Post by ATWindsor »

Tvinitla wrote:
TDK wrote:Jeg vurderer og kjøpe fra http://www.mc2k.no. Disse selger gode radioer til en grei pris og mc-headset til en grei pris. Noen som har gode eller dårlige erfaringer med dette firmaet?
Kjøpte Cobra radioer med headset fra http://WWW.MC2k.no. Disse funket greitt opp til ca 50-60 km/t. Over denne hastighet ble det så mye støy at det ble umulig å forstå vanlig tale. PS. jeg har åpningshjelm, disse har vel mere støy enn vanlig helhjelm.
Husk også at folk foretrekker en signal til støyratio som er positiv, og dermed øker det totale lydtrykket, og potensiale for hørselsskade.

AtW
Einar

Post by Einar »

Jeg har sett meg rundt etter Intercom eller noe som kan brukes for at 2 kan snakke sammen uten at måtte stoppe opp. Har hatt lyst på MT725. Jeg har sett på nett at VP (value Pack) går for 800-900 kr. står også at jeg måtte gå opp til model 925 for at få med Power Save, internett butikkene har den nå på tilbud.. 695 + frakt..
Var på Clas Ohlson i går og kjøpte MT725VP for KR 598,- og den har alle funksjonene også Power Save.... de fører også alt av tilbehør..... Viva Clas....
Du trenger bare 1
Post Reply