RMX eller Derbi r X-race

Prat om moped & scooter.
Post Reply
RedRocK

RMX eller Derbi r X-race

Post by RedRocK »

Hei!

Jeg er rett og slett litt usikker på om Suzuki RMX er bedre enn Derbi R X-race ?
Når jeg sier bedre, mener jeg:
-Er den sprekere?
-Hvor fort kan man få den til å gå?
-Hvem har best kvalitet?
-Hvem er tøffest ?
-Hvem gir deg størst kjøre glede?

mvh. Meg

Jeg lurer også på om det vil lønne seg å kjøpe moped litt lengre ut på høsten? Vil prisene synke? eller har det lite å si, om jeg kjøper nå eller til høsten ?
RiP

Post by RiP »

-Derbien har AM6 motor, og den er sprekere enn SMXen.
-Man får mer trim til AM6 motoren, men man får jo IR settet som er den sprekeste til SMX. Da kommer man godt over 100 for å si det slik.
-SMXen har bedre kvalitet, iallefall i motoren. Den har en motor som går og går.
-Jeg vil si Derbien ser tøffere ut, men man selvfølgelig få hva som helst til å se tøft ut om man vil!
-Definer kjøreglede, om du vil ha en som starter hver dag, eller en som går fort :P
02 Piaggio ZIP Lilla Metallic <- Herpa veiv
Leovince Touring, 47mm Malossi syl., Malossi Carbon Reeds,
SBS keramiske bremseklosser, Turtallsperre, 17.5 dellorto med #95 dyse, Powerfilter, Hebo vario og reim.
'91 Honda Prelude 2l 16v <- Rådebank
TDK

Post by TDK »

RiP wrote:-Derbien har AM6 motor, og den er sprekere enn SMXen.
-Man får mer trim til AM6 motoren, men man får jo IR settet som er den sprekeste til SMX. Da kommer man godt over 100 for å si det slik.
-SMXen har bedre kvalitet, iallefall i motoren. Den har en motor som går og går.
-Jeg vil si Derbien ser tøffere ut, men man selvfølgelig få hva som helst til å se tøft ut om man vil!
-Definer kjøreglede, om du vil ha en som starter hver dag, eller en som går fort :P
- Det første er oksebajs. Derbi har en derbi motor, ikke am6.
Aprilia RS 125 FP
Uplombert Potte - El. Eksosventil - Uplombert CDI - Uplombert luftfilter
ChristR

Post by ChristR »

Og Suzuki har ikke så mye bedre kvalitet enn Derbi.
Egentlig har Derbi bedre kvalitet, hvis du ser på holdbarhet i forhold til effekt.
2002 Aprilia RS 125 SBK
Snart: Råeste fargekombinasjon ever!! :D

1992 Citrion XM 2.0L
Snart Audi/Vw
RiP

Post by RiP »

Derbi kjører vel med AM6, med egen girkasse?
02 Piaggio ZIP Lilla Metallic <- Herpa veiv
Leovince Touring, 47mm Malossi syl., Malossi Carbon Reeds,
SBS keramiske bremseklosser, Turtallsperre, 17.5 dellorto med #95 dyse, Powerfilter, Hebo vario og reim.
'91 Honda Prelude 2l 16v <- Rådebank
Austevollingen

Post by Austevollingen »

RiP wrote:Derbi kjører vel med AM6, med egen girkasse?
FEIL,FEIl,FEIl!

Derbi produserer motorene selv!

Suzuki RMX er, med all respekt for suzuki, noe av det treigeste du får kjøpt av vannavkjølte girmopeder. MEN rmx er også av ypperste kvalitet ;)

jeg har selv hatt derbi i over 2 år nå, og er mer enn fornøyd med den, i følge politiet klarte jeg iallefall 80 :P og dette var med bare uplombert eksosanlegg og 67 dyse (såkalt "spanskesett")

Suzuki rmx er det du kjøper når du ikke kan/vil skru så mye, og egentlig bare trenger en grei moped som "får deg fra A til B"

Derbi kjøper du hvis du liker å skru, dette er gode motorer som du kan tyne opp til 23hk ut av, med f.eks. full Hebo trim.

med bare effektanlegg vil du klare opp mot 90km/t +
en kamerat av meg påstod å klare 105km/t på gps med Gianelli effektanlegg på en Derbi Senda R 2002 mod. men det høres jo ganske utrolig ut, han må ha hatt utrolig tung dreving, eller så skryter han _litt_ vel av sykkelen sin.. men det gjør vi vel alle? :P

m.a.o.
vil du ha en moped som kan trimmes som faen, men som du må skru litt på: kjøp derbi.

vil du ha en moped du kan stole på, som representerer GOD kvalitet, kjøp rmx.

btw, jeg har kjørt uplombert eksos med derbien i nesten 2 år, og sykkelen har gått over 13 000km, uten nevneverdige problemer..
Honda CA 125 Rebel 1997 mod
powerfilter, renska orginalanlegg

vurderer å gå for mellomtung mc når jeg fyller 18.. (juni 2006)
Post Reply