Hallo!
Har tenkt litt på å kjøpe en billig veteran-MC i Tyskland på mobile.de, og importere den til Norge. Er det noen som har peiling på hvordan det er å få deler til veteran MC? For eksempel til Honda CB450 eller Yamaha XT 600? Og ellers, er det noen som har erfaring med å importere fra Tyskland å få sykkel registrert i Norge?
Takker for svar
Deler og veteran-MC
-
- Posts: 2542
- Joined: 06 Oct 2015 21:02
- MC: -22 Ducati Multistrada V4 Pikes Peak
-98 Triumph Tiger 900
-06 Ducati Multistrada 1000 S DS - Location: Ænnebu, Vestfold
Re: Deler og veteran-MC
Trur ikke det er mye å spare på å importere gammalt ræl fra utlandet, det bugner jo over av objekter her til lands! Hva er det du er ute etter?
En kurrant veteransykkel får du fra ca. 25.000 her til lands, det skal være veldig billig i utlandet med dagens valutakurser og frakt og mva før du får det noe billigere. Hvis du ikke er ute etter noe veldig spes da.
En kurrant veteransykkel får du fra ca. 25.000 her til lands, det skal være veldig billig i utlandet med dagens valutakurser og frakt og mva før du får det noe billigere. Hvis du ikke er ute etter noe veldig spes da.
Re: Deler og veteran-MC
Nå har jeg kun sett på Finn.no, men var ikke akkurat store utvalget der. Glemte forresten å si at jeg ikke har tung-lappen, noe som gjør at det ikke er like mange muligheter. På mobile.de har jeg værtfall funnet godt brukbare veteraner med effekt <48 hk til 10-11 000 kr inkl. mva. Planen blir evt. å fly ned å kjøre den hjem, koster meg kanskje 2-3000 kr.ArcticTiger wrote:Trur ikke det er mye å spare på å importere gammalt ræl fra utlandet, det bugner jo over av objekter her til lands! Hva er det du er ute etter?
En kurrant veteransykkel får du fra ca. 25.000 her til lands, det skal være veldig billig i utlandet med dagens valutakurser og frakt og mva før du får det noe billigere. Hvis du ikke er ute etter noe veldig spes da.
Det jeg er ute etter er egentlig noe billig, men som også fungerer og ikke er så alt for vanskelig å få tak i deler til. Fint om den kan brukes som vintersykkel også.
-
- Posts: 2542
- Joined: 06 Oct 2015 21:02
- MC: -22 Ducati Multistrada V4 Pikes Peak
-98 Triumph Tiger 900
-06 Ducati Multistrada 1000 S DS - Location: Ænnebu, Vestfold
Re: Deler og veteran-MC
Vet ikke om det er noe for deg, men det forekommer endel rimelige BMW R50/60/75 fra -70tallet på finn, ofte priset til rundt kr 30.000. Vet ikke om de kan reg som mellomtung, men de har moderat effekt, iallefall R50 og 60. Dette er gode, solide sykkler med bra kjøreegenskaper (etter alderen) som det er kurrant å holde i drift, greit med deletilgang.
Edit: Ser det er ingen BMW fra -70tallet på finn nå, men følg med. De dukker nok opp!
Edit: Ser det er ingen BMW fra -70tallet på finn nå, men følg med. De dukker nok opp!
-
- Posts: 2542
- Joined: 06 Oct 2015 21:02
- MC: -22 Ducati Multistrada V4 Pikes Peak
-98 Triumph Tiger 900
-06 Ducati Multistrada 1000 S DS - Location: Ænnebu, Vestfold
Re: Deler og veteran-MC
http://m.finn.no/mc/all/ad.html?finnkod ... 86&ref=fas
Detta må da vel og være en rimelig og grei veteran Men ikke mellomtung da
Denna er mellomtung: http://m.finn.no/mc/all/ad.html?finnkod ... 86&ref=fas
Detta må da vel og være en rimelig og grei veteran Men ikke mellomtung da
Denna er mellomtung: http://m.finn.no/mc/all/ad.html?finnkod ... 86&ref=fas
-
- Moderator
- Posts: 831
- Joined: 03 Oct 2015 20:23
- MC: 1999 Suzuki XF650 Freewind
- Location: Fyllingsdalen, Bergen
- Contact:
Re: Deler og veteran-MC
Har fulgt med litt på mellomtunge veteraner på finn i det siste. Det har vært en del å velge i om man bor på det sentrale østlandet.
Deletilgang på mainstream japser er ikke noe problem. Typisk vil lakkerte kåpedeler og slikt ikke være mulig å få kjøpt nytt, mens slitedeler vil være greie å få tak i. BMW har også veldig bra deletilgang på eldre sykler. Det er litt verre med f. eks. italienske merker som kanskje har blitt kjøpt opp, gått konkurs og startet opp igjen flere ganger siden sykkelen ble produsert, men selv da er det mulig å få tak i deler hvis man vet hvor man skal lete.
Deletilgang på mainstream japser er ikke noe problem. Typisk vil lakkerte kåpedeler og slikt ikke være mulig å få kjøpt nytt, mens slitedeler vil være greie å få tak i. BMW har også veldig bra deletilgang på eldre sykler. Det er litt verre med f. eks. italienske merker som kanskje har blitt kjøpt opp, gått konkurs og startet opp igjen flere ganger siden sykkelen ble produsert, men selv da er det mulig å få tak i deler hvis man vet hvor man skal lete.