Skal være den første til å innrømme at jeg tenker på større bike. Men allikevel litt interessant å se at V-Strom'en har en ganske god kombinasjon av komfort og kraft som lokker fram positive tilbakemeldinger fra testkjørere - bl.a. at den regelrett "gruser" NC750... - se fra ca 12 min ut i filmen for den beste halvparten av testen
[youtube][/youtube]
V-Strom bedre enn sitt rykte?
-
- Moderator
- Posts: 831
- Joined: 03 Oct 2015 20:23
- MC: 1999 Suzuki XF650 Freewind
- Location: Fyllingsdalen, Bergen
- Contact:
Re: V-Strom bedre enn sitt rykte?
V strom er og har egentlig alltid vært en knakande god sykkel. Veldig mye for pengene, NC750 er utrolig kjedelig å kjøre. Har en kamerat som har en 2004 DL650 som har gått 140000, ingen problemer, kun hjemmevedlikehold etter garantien gikk ut. De nye modellene har vel fått lit mer stasj, ellers er det vel mye det samme mtp. motor og kjøreegenskaper ?
- ole m.
- Posts: 1387
- Joined: 09 Nov 2006 18:07
- MC: KTM 1290 Super Adventure R - 2021
KTM 400 EXC - 2011
KTM 450 SX-F - 2010
KTM 690 Rally - 2008
KTM 950 Adventure S - 2004
Moto Guzzi Quota 1000 - 1992
Yamaha YZ 490 (T) - 1987
Yamaha SRX-6 - 1986
Yamaha IT 490 (K) - 1983
Kawasaki KX 250 - 1983
Moto Guzzi V 1000 SP - 1983
Honda XR 500 R - 1982
Suzuki RM 250 X - 1982
Yamaha XT 500 - 1978
Moto Guzzi 850-T - 1974 - Location: Oslo
Re: V-Strom bedre enn sitt rykte?
Bedre enn sitt rykte? Den har da alltid fått bra kritikker. Det eneste jeg har imot den er utseendet. Men smaken er jo forskjellig...
Re: V-Strom bedre enn sitt rykte?
Ryktet er vel ok, såvidt jeg har oppfattet. En helt ok sykkel uten noe ekstra ... på alle måter.ole m. wrote:Bedre enn sitt rykte? Den har da alltid fått bra kritikker. Det eneste jeg har imot den er utseendet. Men smaken er jo forskjellig...
Det er kun utseende man kan klage på.
Jeg har aldri kjørt 650, men den er vel helt lik 1000 ... bare litt slappere?
Re: V-Strom bedre enn sitt rykte?
@ole m. Ja, tenkte mest at den har et litt traust/gjennomsnitt-rykte, men den er faktisk ganske gøy å kjøre på svingete vei.
De nyere V-strom'ene tror jeg har hakket bedre støtdempere, vindbeskyttelse og enda litt bedre vektfordeling enn 08-modellen jeg har. Men mest spekulasjon, har ikke prøvd den nyeste modellen.
@jhn - ja, 1000'n bør være endel sprekere.

De nyere V-strom'ene tror jeg har hakket bedre støtdempere, vindbeskyttelse og enda litt bedre vektfordeling enn 08-modellen jeg har. Men mest spekulasjon, har ikke prøvd den nyeste modellen.
@jhn - ja, 1000'n bør være endel sprekere.

-
- Moderator
- Posts: 831
- Joined: 03 Oct 2015 20:23
- MC: 1999 Suzuki XF650 Freewind
- Location: Fyllingsdalen, Bergen
- Contact:
Re: V-Strom bedre enn sitt rykte?
DL 1000 har vel litt lengre svingarm og tror jeg, virker ihvertfall vedlig annerledes å kjøre, føles ikke så mye sprekere, men du skjønner fort at her går det an å laste med seg det meste uten at du merker så mye til det.
- Twinmannen
- Posts: 95
- Joined: 08 Nov 2015 16:48
- MC: Honda CB 500 1995 mod.
Re: V-Strom bedre enn sitt rykte?
Det rare er at DL 1000(i følge alle sider jeg sjekka på nettet) står oppført med kortere hjulavstand enn 650...?Lasse Liten wrote:DL 1000 har vel litt lengre svingarm og tror jeg, virker ihvertfall vedlig annerledes å kjøre, føles ikke så mye sprekere, men du skjønner fort at her går det an å laste med seg det meste uten at du merker så mye til det.

1555 mm på 650 fram til 2011, og 1560 mm etter oppgraderingen i 2012
1535 mm på 1000 fram til den nye kom i 2014, og den nye har 1555 mm
-
- Moderator
- Posts: 831
- Joined: 03 Oct 2015 20:23
- MC: 1999 Suzuki XF650 Freewind
- Location: Fyllingsdalen, Bergen
- Contact:
Re: V-Strom bedre enn sitt rykte?
Hmmm... dette var rart, kan hende selve rammen er kortere da, derfor lengre sving ? jaja, føles uansett som en veeeldig mye større sykkel å kjøre.Twinmannen wrote:Det rare er at DL 1000(i følge alle sider jeg sjekka på nettet) står oppført med kortere hjulavstand enn 650...?Lasse Liten wrote:DL 1000 har vel litt lengre svingarm og tror jeg, virker ihvertfall vedlig annerledes å kjøre, føles ikke så mye sprekere, men du skjønner fort at her går det an å laste med seg det meste uten at du merker så mye til det.![]()
1555 mm på 650 fram til 2011, og 1560 mm etter oppgraderingen i 2012
1535 mm på 1000 fram til den nye kom i 2014, og den nye har 1555 mm
Re: V-Strom bedre enn sitt rykte?
Jeg har en av hver - og den største forskjellen er drakraftLasse Liten wrote:V strom er og har egentlig alltid vært en knakande god sykkel. Veldig mye for pengene, NC750 er utrolig kjedelig å kjøre. Har en kamerat som har en 2004 DL650 som har gått 140000, ingen problemer, kun hjemmevedlikehold etter garantien gikk ut. De nye modellene har vel fått lit mer stasj, ellers er det vel mye det samme mtp. motor og kjøreegenskaper ?

Hvorfor jeg har en av hver?
- for å si det slik; hvis du har DL650 og er fornøyd med den, ikke prøvekjør DL1000

DL650 K5 snart til salgs

Re: V-Strom bedre enn sitt rykte?
V-Strom er gode slitere... Skuddsikker motor, ihvertfall 650, god komfort og billig i drift. Foruten rævva fjæring på 1. generasjon har den også gode kjøreegenskaper.
Når det er sagt: Det var klasseforskjell på alle mulige måter å gå fra 04 V-Strom til 06 R1200GS, og det handler ikke bare om Nm og Hk. Så det er ikke en sykkel jeg savner, selv om den ikke var dårlig.
Når det er sagt: Det var klasseforskjell på alle mulige måter å gå fra 04 V-Strom til 06 R1200GS, og det handler ikke bare om Nm og Hk. Så det er ikke en sykkel jeg savner, selv om den ikke var dårlig.