MH Furia 2002 mod. Burde jeg kjøpe den?
MH Furia 2002 mod. Burde jeg kjøpe den?
Hei!
En god venn av meg skal selge mopeden sin, pga. at han etter hvert skal kjøpe tung mc. Det er en Motorhispania Furia 2002 mod. Kjørt: ca. 10 000 km og har hatt 2 eiere (inklusive selgeren). Følgende trimdeler er montert:
MK1 effektanlegg, Dellorto 17.5 mm forgasser og power filter. Reedventilen er også litt modifisert. Han har påkostet den en god del.
Han har bla. gjort følgende: Kjøpt nytt speedometer (120 km/t versjon), nytt fram- og bakdrev (får også med 3 framdrev), ny kjede, ny framskjerm, de fleste originale skruene er byttet ut med syrefaste. Byttet ut en del wire og ledninger/kabler. Får med alle originaldelene, plombert eksosanlegg osv.
Den er blå og i for så vidt bra stand, kåpene er litt oppripa og litt sånn noen plasser. Det ene blinklyset er også knekt, men det er mulig å bytte ut disse med nye. Burde sikkert også ha skifta stempel eller stempelringer i nærmeste framtid.
Har selv prøvd å kjørt den og jeg syns det er en veldig fin og grei moped. Bra ytelse også og han har fått den maks. opp i 110 km/t på speedometeret, ikke vanskelig å få den opp i 100 km/t på flaten i alle fall, sier han. Har nemlig nå lyst til å ta steget videre og skaffe meg en girmoped, er enda 1 år til jeg blir 18.
Han selger den for 8000 kr (vennepris) og jeg syns det er et veldig bra tilbud!
Så hva syns dere, burde jeg slå til? Hvorfor/hvorfor ikke? Er det en bra pris? Hvor ligger prisene på tilsvarende modeller? Hvis dere hadde den samme mopeden og skulle selge den, hvor mye ville dere forlangt?
En god venn av meg skal selge mopeden sin, pga. at han etter hvert skal kjøpe tung mc. Det er en Motorhispania Furia 2002 mod. Kjørt: ca. 10 000 km og har hatt 2 eiere (inklusive selgeren). Følgende trimdeler er montert:
MK1 effektanlegg, Dellorto 17.5 mm forgasser og power filter. Reedventilen er også litt modifisert. Han har påkostet den en god del.
Han har bla. gjort følgende: Kjøpt nytt speedometer (120 km/t versjon), nytt fram- og bakdrev (får også med 3 framdrev), ny kjede, ny framskjerm, de fleste originale skruene er byttet ut med syrefaste. Byttet ut en del wire og ledninger/kabler. Får med alle originaldelene, plombert eksosanlegg osv.
Den er blå og i for så vidt bra stand, kåpene er litt oppripa og litt sånn noen plasser. Det ene blinklyset er også knekt, men det er mulig å bytte ut disse med nye. Burde sikkert også ha skifta stempel eller stempelringer i nærmeste framtid.
Har selv prøvd å kjørt den og jeg syns det er en veldig fin og grei moped. Bra ytelse også og han har fått den maks. opp i 110 km/t på speedometeret, ikke vanskelig å få den opp i 100 km/t på flaten i alle fall, sier han. Har nemlig nå lyst til å ta steget videre og skaffe meg en girmoped, er enda 1 år til jeg blir 18.
Han selger den for 8000 kr (vennepris) og jeg syns det er et veldig bra tilbud!
Så hva syns dere, burde jeg slå til? Hvorfor/hvorfor ikke? Er det en bra pris? Hvor ligger prisene på tilsvarende modeller? Hvis dere hadde den samme mopeden og skulle selge den, hvor mye ville dere forlangt?
Yamaha Aerox 2004

Furia er en kjempe sykkel, men original speedoen går til 120 uanset da 
Men bare det ikke er trimsylinder på den burde du slå til...
solgte min 2001 11000 blåe for 11000 så det synes jeg var billig

Men bare det ikke er trimsylinder på den burde du slå til...
solgte min 2001 11000 blåe for 11000 så det synes jeg var billig
[img] http://www.freewebs.com/fantten/hh.bmp [/img]
Har hørt det er en del problemer med Furia, bla. så er elnettet på den veldig dårlig var det en som sa.....
Har du hatt (mye) problemer med den? I såfall hva?
Det eneste som ikke er bra stand er kåpene, de er ripete og ødelagte noen plasser.
Ikke noe trimsylinder på den og jeg kjenner selgeren godt så vet hva jeg får
Post i vei!
Har du hatt (mye) problemer med den? I såfall hva?
Det eneste som ikke er bra stand er kåpene, de er ripete og ødelagte noen plasser.
Ikke noe trimsylinder på den og jeg kjenner selgeren godt så vet hva jeg får

Post i vei!
Yamaha Aerox 2004

jeg hadde hvertfall aldri problem med el nettet eller med motor... men var NULL bunndrag pga plomba i lydemperen eller noe sånt piss... måtte hvertfall slure til 5-6tusen for å ta den i gang
jeg hadde hvertfall aldri problem med el nettet eller med motor... men var NULL bunndrag pga plomba i lydemperen eller noe sånt piss... måtte hvertfall slure til 5-6tusen for å ta den i gang
seff bråker det mindre, men den kommer ikke til å fløtte på seg pga plombe 

Det er noen mangler på den:
Venstre fremre kåpe er det en stor sprekk i (se bilde).
Må få nytt blinklys bak (venstre), det er knekkt.
Mangler baklyspære.
Dekselet over hovedlysa er det en sprekk i, dette er blitt sparklet. Det er grunnen til at det er en hvit flate der.
De bakre dekselene er ikke montert nå, men de er fine.
Baklyseglasset er ikke montert, men jeg får det med.
Eieren har lakket den litt (noen av kåpene: framskjermen og "bakskjermen"), men resultatet ble ikke så bra.
Det er en ny framskjerm på den, dårlig lakket.
Litt overflaterust, men det er ikke mye. Eieren har pusset vekk det meste.
Det er det jeg kommer på i farta. Motoren er forholdsvis i bra stand.
Venstre fremre kåpe er det en stor sprekk i (se bilde).
Må få nytt blinklys bak (venstre), det er knekkt.
Mangler baklyspære.
Dekselet over hovedlysa er det en sprekk i, dette er blitt sparklet. Det er grunnen til at det er en hvit flate der.
De bakre dekselene er ikke montert nå, men de er fine.
Baklyseglasset er ikke montert, men jeg får det med.
Eieren har lakket den litt (noen av kåpene: framskjermen og "bakskjermen"), men resultatet ble ikke så bra.
Det er en ny framskjerm på den, dårlig lakket.
Litt overflaterust, men det er ikke mye. Eieren har pusset vekk det meste.
Det er det jeg kommer på i farta. Motoren er forholdsvis i bra stand.
Yamaha Aerox 2004

Herregud kjente så vidt igjen furian.. kun jo liksegodt vært en ts