NOZ

Prat om tung MC.
jornhan

Post by jornhan »

Keihin wrote:
jornhan wrote: Hmmm,dette har jeg vel fra deg hvis jeg ikke er helt på jordet :D.Når jeg snakket med deg på rudskogen så sa jeg att du"bare"kunne kjøre 0,5 bar med toppakning fra marklund,men da sa du att du kunne kjøre på 0,65 bar og ca 215 hk,men det er vel ett fett så lenge det virker.På http://www.mc-xpress.com/ står det 220 hk med kitt fra de.Har du fått startet med reprasjoner på biken enda?
Har nok vært litt krøll på kommunikasjonen mellom oss da :)

Kit'et er satt opp til ca. 0,65 bar som gir opp mot 220 bakhjulshester, men på min er det også satt på en "high/low" bryter som forandrer ladetrykket. Vha denne har jeg valget mellom 0,55 og 0,65 bar. På Rud kjører jeg kun i "low" mode.

Deler til fothviler og ny puck er på tur, så det blir vel en kaffetur eller to før vinteren :)

For å trekke tilbake til topic: Mine "påstander" kommer fra den gang en kompis kjøpte N2O kit til en FZR. Det koster en del mindre, men det blir rett og slett alt for lite praktisk å dra på en svær flaske som må fylles alt for ofte. Når man da ikke får allverden av sprut og må åpne kraner etc. så blir summen at det aldri blir brukt. Passer til bruk på dragrace o.l., men på bane/vei er det helt klart snurrbo som er tingen ;)
Ok,sikkert jeg som har misforstått :D.Godt det blir en siste trur før vinteren på deg.Jeg setter den vel inn om noen få dager tenker jeg.Vi sees i hvertfall til våren igjen :wink:.
1999 mod YZF1000R1(ca 150 hk)
1989 mod ford sierra cosworth(ca 380 hk)
_Adler_

Post by _Adler_ »

SS-R wrote:he he... er ny i disse chatte kanalene her.

Trodde alle skrev sånn koz og klemz... og da derfor NOZ!!!!!

prøver bare å passe inn OK?
Er sjeleglad for at det ikke er slike fjortis-tilstander her :P På mc-forumet.no er man seriøse, ikke barnslige :D
Yamaha Aerox 2004

Image
R

Post by R »

jornhan wrote:Godt det blir en siste trur før vinteren på deg.Jeg setter den vel inn om noen få dager tenker jeg.Vi sees i hvertfall til våren igjen :wink:.
Er sesongen din ferdig? Tragisk...
jornhan

Post by jornhan »

R wrote:
jornhan wrote:Godt det blir en siste trur før vinteren på deg.Jeg setter den vel inn om noen få dager tenker jeg.Vi sees i hvertfall til våren igjen :wink:.
Er sesongen din ferdig? Tragisk...
Nja,har tenkt litt over det og funnet ut att biken blir her hjemme i ca 1 mnd til :D.
1999 mod YZF1000R1(ca 150 hk)
1989 mod ford sierra cosworth(ca 380 hk)
Wheely

Post by Wheely »

Er det noen som har prøvd og mekke NOZ i en Scooter? 8)
Gixxerman

Post by Gixxerman »

Nja, ikke som jeg vet, men jeg har sett et klipp på nettet hvor de hadde stappet en ZX7R motor(tror jeg) i en scooter. Fy faen så rått :lol: Var noen svensker...
turboman

Post by turboman »

om nokon har film av det så vil eg gjerne sjå det!, virka dritt fett! :lol:
no: Honda cbr 600F 1998 mod
(x) 125ccm daelim daystar 01 mod
(x) 50 ccm yamaha salient 85 mod
Leo

Post by Leo »

Nå har dere sett for mye på 2 fat 2 julius folkens :) NOS er ikke lystgass, det er et av mange firma som bl.a leverer lystgassanlegg. (Nitrous Oxide Systems)

Lystgassanlegg har både fordeler og ulemper. De mest innlysende egenskapene er vel at det er en veldig enkel måte å øke motoreffekten betraktelig, med minimale endringer på motoren. En annen viktig positiv egenskap er at et lystgassanlegg ikke drar med seg noen negative sider når det ikke er i bruk. Motoren oppfører seg helt normalt til vanlig. De største ulempene er vel plassering av utstyret, at man må fylle flaskene og at man uten avansert styring av systemet vil få en ganske eksplosiv oppførsel når man åpner dysene.

Uansett, skal du ha lystgassanlegg, gå i alle fall for et vått system. (har både gass og bensintilskudd) Det vil spare deg for mye hodebry og redusere faren for blåste pakninger og sønderbrente motorkomponenter betraktelig.
01' Honda VTR SP-1
99' Ford Mondeo 2,0 GHIA - Solgt.
91' Ford Sierra 2,0 DOHC
Bilmekaniker/Tekniker
Gixxerman

Post by Gixxerman »

turboman wrote:om nokon har film av det så vil eg gjerne sjå det!, virka dritt fett! :lol:
Var ikke svensker, men her er klippet :lol:
Desmo
MC: Ducati Monster S4RS
Triumph Scrambler 900

Post by Desmo »

Gixxerman wrote:
turboman wrote:om nokon har film av det så vil eg gjerne sjå det!, virka dritt fett! :lol:
Var ikke svensker, men her er klippet :lol:
Mulig motoren var Kawa,men den røyk fremdeles som en Vespa. :P
"We have met the enemy and he is us!"
-Pogo
;)
Weezer
MC: Monster S2R800 - 07

Post by Weezer »

Leo wrote:De største ulempene er vel plassering av utstyret, at man må fylle flaskene og at man uten avansert styring av systemet vil få en ganske eksplosiv oppførsel når man åpner dysene.
Hva med slitasjen på en standard motor som plutselig får en effektøkning..? Det er jo en ganske eksplosiv kraft.
A motorbike is an engine you can sit on
Leo

Post by Leo »

All trimming er tvilsomt for en sliten motor, lystgass er ikke noe verre enn annen trimming med samme effektøkning. Kanskje heller bedre, siden det påvirker motoren kun akkurat når du klemmer inn knappen. Gassen vil kunne senke innsugstemperaturen siden den blir sprøytet inn i flytende form og fordamper på vei inn i motoren. Faseomvandling fra flytende til gassform krever mye varmeenergi - les kjøler. Kaldere gasser er bra for motoren.

Jeg vil tro 20hk ekstra pga. kaldere oksygenrik gass og ekstra drivstoff er bedre ennandre modifiseringer som kanskje gjør at motoren konstant må kjøres på noe høyere turtall.
01' Honda VTR SP-1
99' Ford Mondeo 2,0 GHIA - Solgt.
91' Ford Sierra 2,0 DOHC
Bilmekaniker/Tekniker
Post Reply