Sånn sett vurderte jeg å kjøpe en ny rider eller noe liknende, men så tenkte at det ville vært greit med noe som kunne brukes på skog/fjell tur også. Robust, vanntett og med høydemåler og kompass. Ingen ulempe om det også er nok batterikapasitet til at man kan bruke den uten å legge opp klumpete holdere eller ledninger på sykkelen.
Hvorfor ikke bruke telefon? Tja, jeg liker gadgets, telefon er også primært arbeidsverktøy på jobben - vil gjerne la den ligge i lommen så lenge som mulig når jeg kjører. Også tildels utrolig vrient å se en mobilskjerm i dagslys.
Så, plutselig har jeg skapt nok behov til å kunne tenke på en garmin Gpsmap 64.
Noen her som har erfaring med den til bil/MC navigering? Ser den kan leveres med citymap, og lest om folk som bruker den i bil.
Ser ut som den kan dekke de aller fleste reelle og innbilte behov jeg måtte ha

Skader jo heller ikke at den omtrent matcher svart/oransje fargetema på sykkelen

2,6 tommers fargeskjerm som kan leses av i solskinn
Høysensitiv GPS- og GLONASS-mottaker med quad helix-antenne
Barometrisk høydemåler og 3-akset kompass
Dobbelt batterisystem som er optimalisert for utendørs bruk
Trådløse tilkoblingsmuligheter via Bluetooth®-teknologi¹ eller ANT+®
Den nye, håndholdte GPSMAP® 64s-navigatoren har en 2,6 tommers fargeskjerm som kan leses av i solskinn, og en høysensitiv GPS- og GLONASS-mottaker med quad helix-antenne som sikrer overlegen signalstyrke. Den robuste og vanntette GPSMAP 64s leveres med barometrisk høydemåler og elektronisk kompass med tre akser. Den kan kobles trådløst til smarttelefonen din, slik at du kan få sporing i sanntid og smart varsling.