Okei, da skal dere få en oppdatering, men desverre ikke noen bilder denne gangen, men jeg hadde nok ikke husket å tatt noen bilder uansett, for jeg har vært utrolig frustrert i helgen.
Eller, egentlig ikke, men jeg har brukt all tiden min på splitting av girkasse pluss feilsøking.
Jeg begynte som dere vet tidligere denne uken med å ta av motoren fra rammen.
Begynte på lørdag med å hente pakken med deler fra postkontoret, levert av mc-deler, til den vakre sum av 3300 kroner.
Begynte med å ta av alle skruer på høyre side, dette gikk relativt smerte fritt, bare hadde en utfordring pga gammle pakninger som var ganske stae. Så fikk jeg mitt første sjokk, ritch og pang sa det...da banna jeg høyt, men så skjønte jeg at det bare var kickstarten og etter å ha sett på den i 40 sekunder skjønte jeg hvordan den var bygget opp, og la hele sulamitten tilside og fortsatte. Jeg hadde bestilt nye fjærer og nye lameller til clutchen og begynte med å demontere den. Dette gikk jo mye enklere enn jeg hadde trodd, siden det kun er fire skruer som måtte av. Nå skulle jeg begynne på vestre side...her er svinghjulet! Huff, jeg strevde rundt en time for å få av bolten for den var nesten rustet fast, og jeg skjønte ikke hvordan jeg skulle låse girkassen, så, siden jeg allikavel skulle bytte veiv, stakk jeg en skrutrekker ned der, den ble bøyd, så da stakk jeg en enda tjukkere trekker ned der, det funka

gjenntok for bolten på andre siden av veiva også, og brukte svinghjulst"tersjen" for å dra av svinghjulet. bla bla bla og etter litt om og menn fikk jeg tilslutt av det lokket også.
Her også drev ting å falt ut, og dette var litt verre ettersom dette var girkassen, og jeg begynte å bli seriøst nervøs. Men satt ting sammen så godt jeg kunne imens jeg fant ut at boken min omhandler 5 trins gir kasse og ikke 4 trins som jeg har. Satt sammen, venstre deksel, svinghjul, og clutch og kickstart, så deksel på høyre side, satt den på ramma, og fant ut, ingen gir funker....men clutchen fungerte i alle fall! hehe...
Da var lørdagen over, da hadde jeg sittet siden klokka ti, til klokka seks...
Søndag så åpnet jeg igjen, og så at girhendlene ikke var i sporet sitt på girvelgeren satt sammen alt igjen, og fant ut at jeg bare hadde første gir og fri...
Åpnet opp alt igjen (begynner å få dreisen på å splitte da!) og fant ut at girvelgeren må sitte helg inntil veggen for at den skal kunne gå igjennom alle girene. Jeg har fått til å gire alle girene nå provisorisk når lokket er på, men fikk ikke tid til å sette på lokket og teste på ramma, dette må jeg gjøre neste uke engang jeg får tid. Skal rapportere tilbake så snart jeg kan.
Total tid brukt i helgen er, 18 timer...ingen kan noensinne igjen si at jeg ikke er tolmodig