Hørte en gammel råkjører her i bygda komme med et råd angående mc-dekk. I stedet for å kjøpe sportsdekk,skulle vi som ikke skraper knærne i HVER sving kjøpe touringdekk. Siden disse er blitt mykere med tiden,mente han at de hadde nok grep for vanlige folk. Og som bonus; SLITESTYRKE. En VFR-pilot jeg vet om brukte 3.500,- kr i dekk på 3.500 km. Bridgestone av en eller annen Battlaxtype..
Mener å ha lest en test hvor Pilot Race kom som Nr. 1 på tørt føre, men ble Nr. 5 på vått føre. Pilot Power ble Nr. 2 på tørt føre og Nr. 1 på vått føre...
KjOtT wrote:Det ble Dunlop D208, bestilt fra USA. Hele 2100 kr inlk frakt for frem og bak.
Regner med de holder lenge til min kjøring.
D208 kommer i minst 3 varianter. F for vei, RR er sport/bane og GP er rent banedekk. Sistnevnte har jeg brukt mye, både på vei og bane. Supert feste og holder bra.
ninja-mannen(c) wrote:Har 208 selv men det står ikke noe om F, R eller GP. Er det et F-dekk da?
Det er jeg rimelig sikker på ja. Du får nok ikke noe annet med mindre du spesielt ber om det. RR og GP står riktignok med små bokstaver et sted bak 208.