Noen gode argumenter for lett istedenfor moped pliiz
Noen gode argumenter for lett istedenfor moped pliiz
Jeg har kjørt moped på hytta i sverige vært år holdt mye på med trimming og sånt , men nå er tia inne får å bestemme seg enten lett eller moped. Pappa mener at moped er trygegst og jeg sliter med å argumentere imot han. Kan noen gi meg noen gode argumenter?????
1. Moped lappen koster nesten like mye som lett lappen nå om dagen
2. Det er trafikkfarlig og kjøre i 45 km/t fordi alle vil forbi og kan derfor presse deg ut i grøfta ved farlige forbikjøringer
3. Du får bedre og trygere opplæring ved lettmc så du kan holde fartsgrensene
4. Og hvis du trimmer mopeden blir det dyrt og bli tatt evt koster det like mye som å liksegodt kjøpe lettmc
2. Det er trafikkfarlig og kjøre i 45 km/t fordi alle vil forbi og kan derfor presse deg ut i grøfta ved farlige forbikjøringer
3. Du får bedre og trygere opplæring ved lettmc så du kan holde fartsgrensene
4. Og hvis du trimmer mopeden blir det dyrt og bli tatt evt koster det like mye som å liksegodt kjøpe lettmc
[img] http://www.freewebs.com/fantten/hh.bmp [/img]
bra
bra begrunnelse av kriz.. det er mye mer sikkert for deg å kjøre lett mc. du klarer å holde følge med trafikken, i motsetning til moped. Opplæringa til lett mc gjør at du tidlig får et bedre inntrykk av hvordan trafikken fungerer. + at du sparer noen kroner når du kjører opp til bil! å kjøre opp til tung mc blir også en enkel sak!
du kan også ha andre bakpå sykkelen:-D er alltid greit å ha ei deilig eksos rype bakpå;-)
selvfølgelig blir det litt dyrere med lett mc når det kommer til forsikring å slikt!
har du valget, gå for lett-mc;)
du kan også ha andre bakpå sykkelen:-D er alltid greit å ha ei deilig eksos rype bakpå;-)
selvfølgelig blir det litt dyrere med lett mc når det kommer til forsikring å slikt!
har du valget, gå for lett-mc;)
Før:
Honda NSR 1998, Svart og rød
Honda NSR 2002, Svart og grå
Husqvarna sm 125 2005, svart og blå
Cagiva Mito 125 2005, svart
Aprilia MX 125 2004, rød
Honda CRF 450 SM 2002, rød
Husqvarna sm 125 2007
nå: BMW 320 E46 M-tech<333
Honda NSR 1998, Svart og rød
Honda NSR 2002, Svart og grå
Husqvarna sm 125 2005, svart og blå
Cagiva Mito 125 2005, svart
Aprilia MX 125 2004, rød
Honda CRF 450 SM 2002, rød
Husqvarna sm 125 2007
nå: BMW 320 E46 M-tech<333
det er simpelthen det beste
Har ikke angret på det til nå
Og kjøreerfaringen jeg har nå som jeg holder på med klasse B er uvurderlig, forhåpentligvis når jeg tar klasse A også 
Lykke til, jeg måtte til med endel runder med de store høvdingene før jeg fikk lov. Bare vis dem ulykkestatistikkene med lett i forhold til moped

Har ikke angret på det til nå

Lykke til, jeg måtte til med endel runder med de store høvdingene før jeg fikk lov. Bare vis dem ulykkestatistikkene med lett i forhold til moped

eller hvis du hadde hatt mer omfattende opplæringEike_Oak wrote:Du kan jo også bruke det et lett-mc er tryggere kjøretøy i seg selv, hadde det f. eks. vært kraftigere lys på min så hadde jeg sikkert klart å unngå det treet jeg traff

eller kanskje han aldri hadde havnet i den situasjonen ? 

ok, du har et problem som lett burde la seg løses...
når du kjører moped blir du forbikjørt og biler presser seg forbi. En moped er ikke like trygg som en lett når det gjelder bremser etc. for at du skal holde følge med trafikken og slippe problemet med å bli presset av vegen, må du trimme. dette er jo seff ikke lov og onkel politi kommer og tar deg. når du blir tatt får du en sviende bot, og du mister trimmdelene.
når du tar lett mc så får du skikkelig opplæring, alt fra langkjøring, forbikjøring+++. du holder da trafikken, og du slipper å bli kjørt i grøfta.
Og dersom du har tenkt å ta større sykkel senere, er det lettere overgang. (også når det gjelder bil og det å kjenne hvor fort du kjører) du har lov til å ha pasasjer...+++ lykke til
når du kjører moped blir du forbikjørt og biler presser seg forbi. En moped er ikke like trygg som en lett når det gjelder bremser etc. for at du skal holde følge med trafikken og slippe problemet med å bli presset av vegen, må du trimme. dette er jo seff ikke lov og onkel politi kommer og tar deg. når du blir tatt får du en sviende bot, og du mister trimmdelene.
når du tar lett mc så får du skikkelig opplæring, alt fra langkjøring, forbikjøring+++. du holder da trafikken, og du slipper å bli kjørt i grøfta.
Og dersom du har tenkt å ta større sykkel senere, er det lettere overgang. (også når det gjelder bil og det å kjenne hvor fort du kjører) du har lov til å ha pasasjer...+++ lykke til

Shadow 125. Bilister: Vi er her vi også!!! "Størst er først" er ikke så gøy for oss på sykkel
Tror kanskje ikke det er lurt å blande inn argumenter som taler for større MC senere. Fedre har en tendens til å reagere ennå sterkere mot noe som kan lede til større utstyr. 

1980 Kawasaki Z650SR "Gamle Blå" (I deler for øyeblikket)
2015 Kawasaki KLX250S
2023 Citroen e-C4
2004 Suzuki Liana 4WD
1987 Citroen 2CV Dolly
2015 Kawasaki KLX250S
2023 Citroen e-C4
2004 Suzuki Liana 4WD
1987 Citroen 2CV Dolly