Smører hver 1000 så lenge sykkelen ikke har vært kjørt mye på vått føre. Da må jeg som regel smøre hver 500.
EEæ! Veldig liten i forhåld til fordeleneLordShaft wrote:Hvor stor er kostnadene på kardang, skift av olje, service, og tap i motoreffekt kontra kjede og kjedespray
Et par hundringser for en liter godolje, og den holder til ihvertfall 4 oljeskift på kardangen. På en BMW er det 80000 km. Jobben gjør man da selv! Man klarer jo å skru ut et par bolter og måle opp korrekt oljemengde. Så en kostnad på 200,- + totalt 2 timers arbeid på 80000 km.LordShaft wrote:Hvor stor er kostnadene på kardang, skift av olje, service, og tap i motoreffekt kontra kjede og kjedespray
Det var nå et av disse "Enkle" kjedemenneskene som dro fram kardang i bruksanvisningstråden deres dafreddy123 wrote:Ikke la dette kardang folket ødelegge denne fine "kjedesmøringstråden" fyyyy dere får starte en egen tråd som omhandler overhaling av denne kærdæng driften etter 80 000km siden dere ikke skifta olje mere en en gang og heile skiten havarerte DET blir DYRT det![]()
Sent from my iPhone using Tapatalk
Noen ganger treffer argumenter meg veldig dårlig, det gjelder nok samtlige nevnt i dette innlegget herArcticTiger wrote:Kjede og kjede-smøring er Kultur![]()
![]()
Tenk så kjedelig livet hadde vært uten disse kose-stundene og nærheten det gir med Sykkern, når du inspiserer kjeden og gir den en liten skvett etter endt tur. Og en liten kose-puss med WD-40 og tannbørste en søndags formiddag![]()
Nei, disse kardanng-sykkla, de er laget for mekaniske, følelsesløse folk de
PS: Og det finnes neppe noe noe vakkrere enn et skinnende rent D.I.D Gull-kjede
Det måtte bli etpar skinnende, smidde Marchesini Gull-felger det da, men sånnt noe finner du neppe på en karrdang-sykkel
HahaArcticTiger wrote:Kjede og kjede-smøring er Kultur![]()
![]()
Tenk så kjedelig livet hadde vært uten disse kose-stundene og nærheten det gir med Sykkern, når du inspiserer kjeden og gir den en liten skvett etter endt tur. Og en liten kose-puss med WD-40 og tannbørste en søndags formiddag![]()
Nei, disse kardanng-sykkla, de er laget for mekaniske, følelsesløse folk de
PS: Og det finnes neppe noe noe vakkrere enn et skinnende rent D.I.D Gull-kjede
Det måtte bli etpar skinnende, smidde Marchesini Gull-felger det da, men sånnt noe finner du neppe på en karrdang-sykkel
Jeg lover også å holde kjeft fra nå av! La dem kose seg med skjede-tråden sin... Men jeg følger med i spenning på om noen finner g-punktet til slutt, etter mye smøring og kos [emoji23]ojda wrote:Nå skal jeg la dere få fortsett å veilede hverandre i kjede-kjælingens kunst, jeg vil jo ikke være Troll![]()
Men som sagt, D Vakke Jeg Som Tok Det Opp
Man skulle tro at tapet i en kardangkjerre er større enn en i en kjededreven sykkel, men på nettet ligger der en sammenligning mellom 1200GS og 1200 Multistrada, hvor Ducati'n på rulla viser 25 Hk ned mens 1200GS viser 17 Hk ned i forhold til fabrikkdata.LordShaft wrote:Hvor stor er kostnadene på kardang, skift av olje, service, og tap i motoreffekt kontra kjede og kjedespray