tshansen - *Shoot & Ride*

Skriv litt om deg selv, hva du gjør, hobbyer osv.
User avatar
Tommas
Posts: 5892
Joined: 05 Oct 2015 13:39
MC: 2007 V-Strom 1000

Re: LordShaft - *Sesongen er igang*

Post by Tommas »

LordShaft wrote:Ja den bør jo ligge greit tilgjengelig når du skal feilsøke :lol: Men skulle den vise seg å være vanskelig, eller at du mister signal, så vet jo du hva det kommer av. At det ikke er telefonen i seg selv, eller noe gale med mobilen. Men OS :thumleft
Tok et kjapt søk på nett, og det ser ut som om Samsung har noen mystiske problemer med GPS - og hatt det lenge.

Husker jeg sverget for lenge siden at jeg aldri skulle ha Samsung igjen, så lot jeg meg lure av s5. 6 mmd senere ble det Sony, og ny sverging på å aldri ha Samsung. Flotte telefoner, men jeg har skikkelig dårlig trackrecord med byggekvaliteten deres :(

Når det skal være sagt, tror ikke iPhone eller mange andre er så mye bedre. Begynner å bli noen ganske avanserte datamaskiner som blir slept rundt, og rett som det er blir utsatt for støt, fukt store temp svingninger og andre ting som elektronikk egentlig ikke liker 8)

Et søk på "iphone problems", så ser man at fruktgutta har sitt å stri med de også :thumleft
User avatar
tshansen
Posts: 19236
Joined: 07 Mar 2006 02:07
MC: KTM 790 Adventure R 2019
Location: Bergen

Re: LordShaft - *Sesongen er igang*

Post by tshansen »

Joda, jeg er helt enig med deg... Disse høyteknologiske greiene vi kaster rundt på hele dagen må jo bare slite med sitt på alle fronter. Men hva er best? Pest eller kolera?
For min egen del, siden jeg sitter tungt i apple sin struktur... vil det være langt lettere å gå for en iphone enn android. Jeg har nå hatt android i noen år, prøvd litt forskjellige merker, å jeg er helt klar i min tale. Selv om prisen er ellevill, det blir apple på meg framover :thumleft
I would like to apologize to anyone I have not yet offended.
Please be patient, I will get to you shortly
------------------------------------------------------------
2019: Nye dekk på 1900 km - Mitas E-07+
------------------------------------------------------------
Instagram
YouTube
MyRoute-app
User avatar
Tommas
Posts: 5892
Joined: 05 Oct 2015 13:39
MC: 2007 V-Strom 1000

Re: LordShaft - *Sesongen er igang*

Post by Tommas »

Er ikke så mange dårlige telefoner i denne prisklassen nei.

Synes dog "vanntett" er veldig kjekt å ha, utrolig mange telefoner som avgår en fuktig død :D
User avatar
tshansen
Posts: 19236
Joined: 07 Mar 2006 02:07
MC: KTM 790 Adventure R 2019
Location: Bergen

Re: LordShaft - *Sesongen er igang*

Post by tshansen »

I would like to apologize to anyone I have not yet offended.
Please be patient, I will get to you shortly
------------------------------------------------------------
2019: Nye dekk på 1900 km - Mitas E-07+
------------------------------------------------------------
Instagram
YouTube
MyRoute-app
User avatar
Tommas
Posts: 5892
Joined: 05 Oct 2015 13:39
MC: 2007 V-Strom 1000

Re: LordShaft - *Sesongen er igang*

Post by Tommas »

Jepp, mente ikke at den ikke var det :thumleft

Kjedelig å ødelegge en telefon til bortimot 10k fordi man er litt svett på øret :)
User avatar
ashland
U-Svingen
Posts: 2658
Joined: 11 Oct 2015 20:11
MC: BMW R1250GS Rally -22
KTM 690 Enduro R -20
Location: Halden

Re: LordShaft - *Sesongen er igang*

Post by ashland »

Helt enig der!
Att en mobiltelefon i hele tatt blir både to og tre år gamle og forsatt fungerer, er helt utrolig, med all elektronikk.

Før Sony´n min hadde jeg Sonim http://www.sonimtech.com/index.php/en/
En amerikansk sak, om jeg ikke husker feil. Mulighetene er dog begrenset, men helt rå telefon på mange måter!
fun is not a straight line
Bjerknez

Re: LordShaft - *Sesongen er igang*

Post by Bjerknez »

Bjerknez

Re: LordShaft - *Sesongen er igang*

Post by Bjerknez »

Dekket var flatt når jeg skulle kjøre hjem i dag, så den locatoweb trackingen bl litt nedprioritert desverre :evil:
User avatar
tshansen
Posts: 19236
Joined: 07 Mar 2006 02:07
MC: KTM 790 Adventure R 2019
Location: Bergen

Re: LordShaft - *Sesongen er igang*

Post by tshansen »

Hehehe flatt altså? Noe som skjedde på veien dette da eller?

Jeg har vært en liten tur på butikken i dag! Fruen kommer til å skyte meg

[emoji1]

Image


iPhone 6+
I would like to apologize to anyone I have not yet offended.
Please be patient, I will get to you shortly
------------------------------------------------------------
2019: Nye dekk på 1900 km - Mitas E-07+
------------------------------------------------------------
Instagram
YouTube
MyRoute-app
Ugelvik
Posts: 29
Joined: 07 Jan 2016 08:33
MC: Tracer 900
Location: Bergen

Re: LordShaft - *Sesongen er igang*

Post by Ugelvik »

LordShaft wrote:Joda, jeg er helt enig med deg... Disse høyteknologiske greiene vi kaster rundt på hele dagen må jo bare slite med sitt på alle fronter. Men hva er best? Pest eller kolera?
For min egen del, siden jeg sitter tungt i apple sin struktur... vil det være langt lettere å gå for en iphone enn android. Jeg har nå hatt android i noen år, prøvd litt forskjellige merker, å jeg er helt klar i min tale. Selv om prisen er ellevill, det blir apple på meg framover :thumleft
Jeg skal ikke begynne å si så alt for mye om Apple, annet enn at det ikke er for meg i det hele tatt.

Jeg bruker endomondo (sports tracker) og en Samsung S5 daglig, og denne er knall mtp. nøyaktighet av sporing/gps. Jeg begynner å mistenke utvikleren av locatoweb når jeg leser alt dette, for å være helt ærlig. Skal kjøre en test av locatoweb samtidig neste gang jeg er ute å jogger med endomondo.
Bjerknez

Re: LordShaft - *Sesongen er igang*

Post by Bjerknez »

LordShaft wrote:Hehehe flatt altså? Noe som skjedde på veien dette da eller?

Jeg har vært en liten tur på butikken i dag! Fruen kommer til å skyte meg

[emoji1]

Image


iPhone 6+
Nei,mhadde nok seget ut i løpet av natten morgenen tror jeg.

Grattis med nytt fruktfat :thumleft
Apple skal komme med en ganske så revolusjonerende på telefonfronten før jeg går for det igjen. Ikke drekte missfornøyd, men følte en lettelse når jeg gikk over til Android. Tenk at jeg kan endre størrelse samt plassering på ikonene. Fantastisk. :lol:
Bjerknez

Re: LordShaft - *Sesongen er igang*

Post by Bjerknez »

Ugelvik wrote:
LordShaft wrote:Joda, jeg er helt enig med deg... Disse høyteknologiske greiene vi kaster rundt på hele dagen må jo bare slite med sitt på alle fronter. Men hva er best? Pest eller kolera?
For min egen del, siden jeg sitter tungt i apple sin struktur... vil det være langt lettere å gå for en iphone enn android. Jeg har nå hatt android i noen år, prøvd litt forskjellige merker, å jeg er helt klar i min tale. Selv om prisen er ellevill, det blir apple på meg framover :thumleft
Jeg skal ikke begynne å si så alt for mye om Apple, annet enn at det ikke er for meg i det hele tatt.

Jeg bruker endomondo (sports tracker) og en Samsung S5 daglig, og denne er knall mtp. nøyaktighet av sporing/gps. Jeg begynner å mistenke utvikleren av locatoweb når jeg leser alt dette, for å være helt ærlig. Skal kjøre en test av locatoweb samtidig neste gang jeg er ute å jogger med endomondo.
Jogge? Har du ikke sykkel?
User avatar
tshansen
Posts: 19236
Joined: 07 Mar 2006 02:07
MC: KTM 790 Adventure R 2019
Location: Bergen

Re: LordShaft - *Sesongen er igang*

Post by tshansen »

Du tror ikke så mange problemer blir rapportert på nettet for ingen ting? Selv med andre apper, så sliter jeg med GPS signalet etter oppdatering. Men no more!! Nå er det friskt rødt og jævlig godt eple framover [emoji4]


iPhone 6
I would like to apologize to anyone I have not yet offended.
Please be patient, I will get to you shortly
------------------------------------------------------------
2019: Nye dekk på 1900 km - Mitas E-07+
------------------------------------------------------------
Instagram
YouTube
MyRoute-app
Bjerknez

Re: LordShaft - *Sesongen er igang*

Post by Bjerknez »

LordShaft wrote:Du tror ikke så mange problemer blir rapportert på nettet for ingen ting? Selv med andre apper, så sliter jeg med GPS signalet etter oppdatering. Men no more!! Nå er det friskt rødt og jævlig godt eple framover [emoji4]


iPhone 6
Er nok en grunn til det ja. I dag har jeg slitt som et ville helvete på jobb med to iPhoner som ikke linker funket på. Et kjent problem det også vist. Det resulterte i en full reset av begge telefonene. Madammen har samme problemet med sin iPhone. Men når det er sagt, så var jeg faktisk fornøyd med iPhone. Det ble bare litt "kjedelig" men så liker jeg å fikle litt også jeg da :redface
User avatar
tshansen
Posts: 19236
Joined: 07 Mar 2006 02:07
MC: KTM 790 Adventure R 2019
Location: Bergen

Re: LordShaft - *Sesongen er igang*

Post by tshansen »

Ja jeg så de skrev på nettet at noen fikk problemer med linker i safari etter nye 9.3 oppdateringen, jeg har ikke opplevd dette enda, men slikt rusk vil en alltid møte på uansett hvilke telefon en har.

Jeg også gikk fra eple til android i sin tid, for jeg syns det var litt "kjedelig" Men jeg har svettet å knotet en del med diverse samsung og sony telefoner etter jeg gikk fra eple. Jeg har en frue og kompiser som bare har hatt eple, å de har vært langt mindre plaget med kødd enn jeg har. Å nå vil jeg ha en telefon som bare fungerer. Jeg driter i om ikonene ikke er redigerbare. Om det bare er en skrifttype osv. Det har ingen betydning for meg. Det viktigste er en telefon som fungerer, å gjør det den er satt til å gjøre :D
I would like to apologize to anyone I have not yet offended.
Please be patient, I will get to you shortly
------------------------------------------------------------
2019: Nye dekk på 1900 km - Mitas E-07+
------------------------------------------------------------
Instagram
YouTube
MyRoute-app
Locked