Hva gjør du akkurat nå?

Her kan du diskutere akkurat hva du vil, det trenger ikke være MC-relatert.
User avatar
Tosk
Posts: 860
Joined: 30 Mar 2007 00:24
MC: 2020 Ducati Multistrada 950 S
Location: Siggerud

Re: Hva gjør du akkurat nå?

Post by Tosk »

Har pakka en gitar for å sende i posten. Presterte å pakke FOR godt, så den ble over 10kg. 110kr dyrere frakt. Nå får jeg garantert beskjed om å pakke den ut igjen og bare sende den i kassa :roll:
Bjerknez

Re: Hva gjør du akkurat nå?

Post by Bjerknez »

Tosk wrote:Har pakka en gitar for å sende i posten. Presterte å pakke FOR godt, så den ble over 10kg. 110kr dyrere frakt. Nå får jeg garantert beskjed om å pakke den ut igjen og bare sende den i kassa :roll:
Posten gir vel beng i hvordan du har pakket den, bare du betaler?
User avatar
Tosk
Posts: 860
Joined: 30 Mar 2007 00:24
MC: 2020 Ducati Multistrada 950 S
Location: Siggerud

Re: Hva gjør du akkurat nå?

Post by Tosk »

Ikke av posten, men av han som betaler frakta :P
Bjerknez

Re: Hva gjør du akkurat nå?

Post by Bjerknez »

Tosk wrote:Ikke av posten, men av han som betaler frakta :P
Den må jo pakkes forsvarlig... så kjør på. Er vel uansett ikke hårreisende summer i den store sammenhengen vel?
User avatar
Tosk
Posts: 860
Joined: 30 Mar 2007 00:24
MC: 2020 Ducati Multistrada 950 S
Location: Siggerud

Re: Hva gjør du akkurat nå?

Post by Tosk »

Han ville ikke betale 110kr ekstra, og det er jo han som skal motta. Jeg har uansett pakket den forsvarlig inni kassa den ligger i, jeg ville dobbeltsikre den med å ha enda mer beskyttelse. Det går nok helt fint uansett. Hans valg :P
User avatar
Elolz
Posts: 760
Joined: 21 Feb 2011 23:02
MC: Honda VTR SP1
Location: Bergen/Askøy

Re: Hva gjør du akkurat nå?

Post by Elolz »

Jeg har fått gitarer og basser bare i kasse, aldri vært noe problem det. :thumleft Er jo det slike hardcaser er laget for. Bass må en alltid betale ekstra for pga lengde.. :? En kompis har kjøpt og solgt flere gitarer som har vært sendt i kun gigbag med fraktlappen klistra på. :shock: Gått fint alle gangene det og.
User avatar
Tosk
Posts: 860
Joined: 30 Mar 2007 00:24
MC: 2020 Ducati Multistrada 950 S
Location: Siggerud

Re: Hva gjør du akkurat nå?

Post by Tosk »

Elolz wrote:Jeg har fått gitarer og basser bare i kasse, aldri vært noe problem det. :thumleft Er jo det slike hardcaser er laget for. Bass må en alltid betale ekstra for pga lengde.. :? En kompis har kjøpt og solgt flere gitarer som har vært sendt i kun gigbag med fraktlappen klistra på. :shock: Gått fint alle gangene det og.
I gigbag er bare flaks :shock: Man skal jo helst pakke for 2 meter fritt fall :-k
User avatar
Elolz
Posts: 760
Joined: 21 Feb 2011 23:02
MC: Honda VTR SP1
Location: Bergen/Askøy

Re: Hva gjør du akkurat nå?

Post by Elolz »

Ja jeg kan ikke helt skjønne at de tør det. Er vel helst på rimeligere gitarer de tar sjansen. Men tror posten tar litt hensyn om de ser at det er en gitar. :-k
User avatar
Tosk
Posts: 860
Joined: 30 Mar 2007 00:24
MC: 2020 Ducati Multistrada 950 S
Location: Siggerud

Re: Hva gjør du akkurat nå?

Post by Tosk »

Er jo lov å håpe, men jeg hadde ikke satsa på det :P
Jeg sendte en delvis defekt epiphone les paul som jeg fikk 1600 for, og selv den pakka jeg bobleplast inni kassa så den ikke fikk bevega seg, bobleplast uttapå kassa og så tjukk papp utenfor der igjen :lol: Pappen ble tatt vekk igjen, da.
JK95
Posts: 3560
Joined: 10 Oct 2015 10:40
MC: Uvisst pr dd
Location: Sundsvall

Re: Hva gjør du akkurat nå?

Post by JK95 »

Sliter meg gjennom fagprøve, for no dritt! :roll:
User avatar
Trondgv
Posts: 2977
Joined: 07 Oct 2015 13:15
MC: 1994 Ducati 900SS
Location: Karmøy

Re: Hva gjør du akkurat nå?

Post by Trondgv »

JK95 wrote:Sliter meg gjennom fagprøve, for no dritt! :roll:
Lykke til! Hvilken type oppgave fikk du? Jeg fikk optimalisering med reguleringsventil selv :-k
JK95
Posts: 3560
Joined: 10 Oct 2015 10:40
MC: Uvisst pr dd
Location: Sundsvall

Re: Hva gjør du akkurat nå?

Post by JK95 »

Trondgv wrote:
JK95 wrote:Sliter meg gjennom fagprøve, for no dritt! :roll:
Lykke til! Hvilken type oppgave fikk du? Jeg fikk optimalisering med reguleringsventil selv :-k
Takker :) Fikk oppkobling og programmering av pumpemotor via pls, kobling av varmekolbe og nivå- og tempswitcher, samt en dreieoppgave ;-) Hvor mye/hva slags dokumentasjon/papirer leverte du som planleggingsdel? :?
User avatar
Trondgv
Posts: 2977
Joined: 07 Oct 2015 13:15
MC: 1994 Ducati 900SS
Location: Karmøy

Re: Hva gjør du akkurat nå?

Post by Trondgv »

JK95 wrote:
Trondgv wrote:
JK95 wrote:Sliter meg gjennom fagprøve, for no dritt! :roll:
Lykke til! Hvilken type oppgave fikk du? Jeg fikk optimalisering med reguleringsventil selv :-k
Takker :) Fikk oppkobling og programmering av pumpemotor via pls, kobling av varmekolbe og nivå- og tempswitcher, samt en dreieoppgave ;-) Hvor mye/hva slags dokumentasjon/papirer leverte du som planleggingsdel? :?
Jeg kan sende over planleggingsdelen jeg leverte :thumleft Sjekk PM om en liten stund.
Flanker
Posts: 1250
Joined: 07 Oct 2015 22:44
MC: Triumph Tiger Explorer (2012)
Location: Svelvik

Re: Hva gjør du akkurat nå?

Post by Flanker »

Har krøpet under dyna på Scandic Bystranda i Kristiansand... Puta er for høy og madrassen for myk! Eller vent, det hører vel egentlig hjemme i klagetråden [emoji848]

Full rulle på Sørlandet Sykehus i morgen, hjemme igjen rundt 18:30 og så ut døra igjen 15 min. senere for å rekke et møte. En travel uke!
User avatar
Bikeridr
Geocache General
Posts: 4560
Joined: 08 Oct 2015 09:28
MC: '11 Yamaha FJR 1300A "Alfred"
'19 Kawasaki Versys-X 300 ADV "Frosken"
Location: Babīte
Contact:

Re: Hva gjør du akkurat nå?

Post by Bikeridr »

Sitter ombord nå på siste frivakta. Halv vakt i morgen og så hjeeeemm :)
Post Reply