Monstr: Suzuki TL1000S '00. - Muligens ny sykkel!

Skriv litt om deg selv, hva du gjør, hobbyer osv.
User avatar
Monstr
Posts: 226
Joined: 10 Apr 2012 00:11
MC: 00' Suzuki TL1000S
Location: Sarpsborg

Re: Monstr: Suzuki TL1000S 2000 mod.

Post by Monstr »

Forresten også bare to uker i dag til TLen skal ut på veien med meg som sjåfør! \:D/ :thumleft :) =D>
Mvh Monstr - Suzuki TL1000S -
Image Image
User avatar
tshansen
Posts: 19236
Joined: 07 Mar 2006 02:07
MC: KTM 790 Adventure R 2019
Location: Bergen

Re: Monstr: Suzuki TL1000S 2000 mod.

Post by tshansen »

Oi oi oi!! 2 uker bare [emoji106] det er ikke feil [emoji106] jeg har hørt at det er 5000 rpm, men det går tydeligvis flere historier rundt om [emoji39]
I would like to apologize to anyone I have not yet offended.
Please be patient, I will get to you shortly
------------------------------------------------------------
2019: Nye dekk på 1900 km - Mitas E-07+
------------------------------------------------------------
Instagram
YouTube
MyRoute-app
User avatar
quattrokim
Posts: 823
Joined: 06 Oct 2015 08:38
MC: Nåværende: 2015 Kawasaki Versys 650
Tidligere: 2012 Kawasaki Versys 650
2010 Kawasaki ZX-10R MotoGP
2008 Kawasaki ZX-6R
Location: Frekhaug, Hordaland

Re: Monstr: Suzuki TL1000S 2000 mod.

Post by quattrokim »

På min sykkel står det både i instruksjonsboka og vognkortet lydnivå og turtall dette skal sjekkes på.
Nytt bakdekk på 10633 km, Metzeler Tourance NEXT

Nytt framdekk på 12673 km, Metzeler Tourance NEXT
User avatar
Monstr
Posts: 226
Joined: 10 Apr 2012 00:11
MC: 00' Suzuki TL1000S
Location: Sarpsborg

Re: Monstr: Suzuki TL1000S 2000 mod.

Post by Monstr »

Står i vognkortet mitt også, men lurte mer på om det på bane måles på samme turtallet, eller om de bruker en mer fast mal på dette. :)

Ble nytt metallskilt i samlingen til garasjen i dag:

Image

Dette hjelmdesignet er jo ganske kult det også! :)

Image
Mvh Monstr - Suzuki TL1000S -
Image Image
User avatar
Daniel_hoy
Posts: 54
Joined: 15 Aug 2006 01:06
MC: Husaberg FS650 2008

Re: Monstr: Suzuki TL1000S 2000 mod.

Post by Daniel_hoy »

Sjekk med arrangøren hvordan støy skal måles. Hva som står i vognkortet og hvordan statens vegvesen måler lyden betyr ikke noe i denne sammenhengen.

På side 5 er det om støymåling. Vil tro det er slik det blir målt ved mc arrangement på Rudskogen. Det er iallefall slik det blir praktisert når vi kjører bil på bane.
https://bilsport.no/wp-content/uploads/ ... 6-Nett.pdf
User avatar
Toven
Posts: 2723
Joined: 20 Aug 2008 17:50
MC: 2021 MT-09 SP
Location: Stathelle

Re: Monstr: Suzuki TL1000S 2000 mod.

Post by Toven »

Heftig prislapp, men steinkul syntes jeg :D

Image
User avatar
Monstr
Posts: 226
Joined: 10 Apr 2012 00:11
MC: 00' Suzuki TL1000S
Location: Sarpsborg

Re: Monstr: Suzuki TL1000S 2000 mod.

Post by Monstr »

Helt enig at den er dødsrå, Toven! Blir dog litt utenfor hva jeg kan forsvare å bruke på enda en hjelm :P

Litt mer småstash bestilt i dag :) Har lenge hatt Rossidekor på visiret mitt, men i dag fikk jeg ordnet meg sånn at i stedet for at det står "The Doctor" sånn som det gjør nå, så har jeg bestilt sånn at jeg får det i de samme Rossibokstavene, bare at det står "The Daniel" i stedet. :P En fin måte å hylle verdens best RR kjører gjennom tidene, samtidig som man får et litt morsomt personlig preg på det! ;) Hadde han bare kjørt Zuki nå, så hadde alt vært perfekt! :P

Image
Mvh Monstr - Suzuki TL1000S -
Image Image
User avatar
Monstr
Posts: 226
Joined: 10 Apr 2012 00:11
MC: 00' Suzuki TL1000S
Location: Sarpsborg

Re: Monstr: Suzuki TL1000S 2000 mod.

Post by Monstr »

Målte sykkelen i dag med DB-killere og uten DB-killere.

Bare å gi opp Rudskogen med Ixileksosen... :P Uten DB-killere: 109DB, med DB-killere 102 :P

Må nok kjøre med originaleksosen på Rudskogen ja. :)
Mvh Monstr - Suzuki TL1000S -
Image Image
User avatar
tshansen
Posts: 19236
Joined: 07 Mar 2006 02:07
MC: KTM 790 Adventure R 2019
Location: Bergen

Re: Monstr: Suzuki TL1000S 2000 mod.

Post by tshansen »

Hehehe... vi snakker solid lyd da ja :twisted: :twisted: 109 dB er jo relativt heftig =D>
I would like to apologize to anyone I have not yet offended.
Please be patient, I will get to you shortly
------------------------------------------------------------
2019: Nye dekk på 1900 km - Mitas E-07+
------------------------------------------------------------
Instagram
YouTube
MyRoute-app
User avatar
hakhap
Mr Illustrator
Posts: 2931
Joined: 06 Oct 2015 06:50
MC: Aprilia Tuono V4 1100 RR
Location: Buskerud
Contact:

Re: Monstr: Suzuki TL1000S 2000 mod.

Post by hakhap »

Monstr wrote:Målte sykkelen i dag med DB-killere og uten DB-killere.

Bare å gi opp Rudskogen med Ixileksosen... :P Uten DB-killere: 109DB, med DB-killere 102 :P

Må nok kjøre med originaleksosen på Rudskogen ja. :)
Prøv en gang først, jeg tror SeniorMC er litt snille med målingen
" Tuono: Italian for Holy Crap this is Quick" - MCN
Youtube
Flickr
Instagram
Image
User avatar
Monstr
Posts: 226
Joined: 10 Apr 2012 00:11
MC: 00' Suzuki TL1000S
Location: Sarpsborg

Re: Monstr: Suzuki TL1000S 2000 mod.

Post by Monstr »

Skal prøve å få tatt en ordentlig måling på et litt mer åpent sted først :)

Ja, V-twin med Ixil bråker bra :P

Ja, Senior er ofte snille på målinga, men nå er det blitt strengere med den måleren som henger i begynnelsen av langstrekka.


Ser jo i vognkortet nå at sykkelen min står faktisk oppgitt med 100db på 6250 med originaleksosen.
Mvh Monstr - Suzuki TL1000S -
Image Image
User avatar
Monstr
Posts: 226
Joined: 10 Apr 2012 00:11
MC: 00' Suzuki TL1000S
Location: Sarpsborg

Re: Monstr: Suzuki TL1000S 2000 mod.

Post by Monstr »

Bare en uke igjen i dag! :)

Etter å ha holdt på med TLen hele vinteren har jeg virkelig insett hvor lite identitet og sjel det er i Fazeren jeg hadde. Det var liksom bare den snille piken som ikke ville bli med på noe sprell, og som ikke har satt noen veldig varige spor hos meg annet enn at det var en veldig behagelig sittestilling på den. TLen er liksom en helt annen verden, med powerwheelies i 3-gir og det som verre er :lol:

Mimrer med et lite bilde av TLen en dag etter jeg kjøpt den i fjor! :) Sykt å tenke på at den har gått 35 km siden den gang, og 30 av dem kjørte onkelen min den da hans TL var på verksted. De siste 5 har den blitt kjørt på lukket område, godkjent for motorsport i forbindelse med vedlikehold og at den bare har fått røre seg littegrann i løpet av vinteren. :)

Image
Last edited by Monstr on 06 May 2016 17:22, edited 1 time in total.
Mvh Monstr - Suzuki TL1000S -
Image Image
User avatar
ole m.
Posts: 1387
Joined: 09 Nov 2006 18:07
MC: KTM 1290 Super Adventure R - 2021
KTM 400 EXC - 2011
KTM 450 SX-F - 2010
KTM 690 Rally - 2008
KTM 950 Adventure S - 2004
Moto Guzzi Quota 1000 - 1992
Yamaha YZ 490 (T) - 1987
Yamaha SRX-6 - 1986
Yamaha IT 490 (K) - 1983
Kawasaki KX 250 - 1983
Moto Guzzi V 1000 SP - 1983
Honda XR 500 R - 1982
Suzuki RM 250 X - 1982
Yamaha XT 500 - 1978
Moto Guzzi 850-T - 1974
Location: Oslo

Re: Monstr: Suzuki TL1000S 2000 mod.

Post by ole m. »

Monstr wrote:... TLen er liksom en helt annen verden, med powerwheelies i 4-gir og det som verre er :lol:
TL-en er en kul sykkel med fin motor, men power wheelie i fjerde gear gjør den ikke. :D
User avatar
Monstr
Posts: 226
Joined: 10 Apr 2012 00:11
MC: 00' Suzuki TL1000S
Location: Sarpsborg

Re: Monstr: Suzuki TL1000S 2000 mod.

Post by Monstr »

Det er helt sant! Sitter på telefon, så skulle stå 3 gir! Haha, fjerdegir er ikke akkurat noe wheeliegir nei.
Mvh Monstr - Suzuki TL1000S -
Image Image
Bjerknez

Re: Monstr: Suzuki TL1000S 2000 mod.

Post by Bjerknez »

Power wheelie har jeg opplevd i fjerdegir med min. Gikk litt fort da ja :redface
Tredjegir er null problem. Men nå er ikke jeg typen som drar den 90 grader opp på hjulet heller da. Holder med at jeg kjenner et lite løft og da er det nok for meg :redface
Post Reply