MH Furia: 17.5 mm forgasser og effektanlegg

Prat om moped & scooter.
Post Reply
_Adler_

MH Furia: 17.5 mm forgasser og effektanlegg

Post by _Adler_ »

Hei!

Jeg planlegger aa kjoepe meg en MH Furia og har noen spoersmaal:

1:
Furiaen som jeg kanskje kjoeper har MK1 effektanlegg og 17.5 mm Dellorto forgasser, i tillegg er reed bladene litt boeyd opp. Vil den gaa bedre med trimforgasser enn med den originale (12 mm), med saapass lite trim? Paa hvilken maate? Vil toppfarten bli litt bedre, og i saafall mye? Vil den bli sterkere?

2:
Lurer ogsaa paa hvor stor dyse en trenger med:

* 12 mm forgasser og effektanlegg
* 17.5 mm forgasser og effektanlegg

3:
Han som jeg muligens kjoper den av har altfor stor dyse i den naa (ca. #150 dyse i 17.5 mm forgasser ) og den klarer kun 80 km/t. Fra der begynner den aa rykke/hakke naar en holder full gass, hva kommer dette av? Er det fordi den faar for mye bensin?

4:
Hvis reed bladene er litt boeyd opp, trenger en da litt stoerre dyse?

Paa forhaand takk for svar :wink:
Yamaha Aerox 2004

Image
turboman

Post by turboman »

seriøst??.. 150 dyse?.. er jo det som er i bloodtrimma lett-sykler omtrent?... er ikkje 100 dyse eller nåke meir normalt i en slike moped med det greiene der på? har ikkje sånn veldig masse greie på dei, men synst det virka veldig stort! :shock:
no: Honda cbr 600F 1998 mod
(x) 125ccm daelim daystar 01 mod
(x) 50 ccm yamaha salient 85 mod
Kriz

Post by Kriz »

prøvd deg frem med dyser koster baqre 15kr :P prøv 80 også leiter du deg fram etter det :)
_Adler_

Post by _Adler_ »

turboman wrote:seriøst??.. 150 dyse?.. er jo det som er i bloodtrimma lett-sykler omtrent?... er ikkje 100 dyse eller nåke meir normalt i en slike moped med det greiene der på? har ikkje sånn veldig masse greie på dei, men synst det virka veldig stort! :shock:
Dysen er alt for stor ja :P Han hadde for liten dyse og tok en borr og borret gjennom dysen slik at det ca. ble #150 :lol: Han vil likevell selge den :)

Noen som kan svare paa det andre jeg spoer om?
Yamaha Aerox 2004

Image
Post Reply