Fikk pakken fra R&G Racing i dag som inneholder radiator beskyttelsen jeg bestillte for en uke siden. Men på pakken står det at den ikke kan åpnes før jeg har vert i kontakt med DHL. Jeg forstår jo hva som står, men er det bare å åpne opp eller må jeg gå en runde med DHL først?
Bjerknez wrote:.... Men på pakken står det at den ikke kan åpnes før jeg har vert i kontakt med DHL. Jeg forstår jo hva som står, men er det bare å åpne opp eller må jeg gå en runde med DHL først?
Teorien er at du skal vente til du får beskjed av DHL at pakken er fortollet. Praktisk sett, pakk opp og ikkje tenk på det for du får aldri beskjed. Får slike pakker daglig frå DHL på jobb med deler frå Tyskland og Korea, og vi har aldri fått beskjed om når dei er klare til å åpnes.
Hehe, jeg er ikke så skuddredd av meg så jeg har god samvittighet. Bare lurte siden jeg ikke har fått noe slikt før.
Men nå den åpnet og innholdet stemte med det jeg bestillte. Ikke noe drugs eller andre uloveligheter som ble lagt med fra R&G Racing
Uff
DHL er det største drittselskapen inne varetransport og et sant helvete for en privatperson. De legger på sinnsyke fortollingsgebyrer. Selve tollen kan være på to kroner og en binders men DHL har ingen problemer med å utpresse deg for 6-700 kroner i "gebyr". Dette også om du forlanger å få tollklarere selv.
Da jeg bodde i Norge, valgte jeg alltid bort bedrifter som kun sender med DHL, nettopp pga blodsugeravgiftene deres.