Har hatt førerkort i snart 5 år nå og mc i 3 av dem. Har hatt en drøm siden jeg fikk førerkortet om å kjøre Geiranger og rundt der. Kan ikke huske å noen gang ha vært der og men har sett fra bilder at det må jo oppleves! Det første året med sykkel ble det ikke tid og året etter ble uten dessverre uten sykkel. Men i år skulle jeg definitivt ta turen. Planla i vinter ei ukes mc-ferie med en kompis. Litt krøll i siste liten gjorde at jeg plutselig var alene om å skulle kjøre ei uke. Ikke helt godt mottatt i heimen og da ble det kompromi om å besøke familie i Molde sammen, men kjøre hver for oss

Ja da har jeg hatt min første langtur på mc - ever! For en følelse og for noen fantastiske veier vi har her i landet!!!
Turen starta i Hokksund halv sju med retning Valdresflya, det ble en kort stopp på Fagernes for litt bensin og kjente jeg måtte på no mer klær... Takk for tak på bensinstasjon for akkurat da åpna himmelens sluser seg og pøste ned mens jeg kledde på meg. Som bestilt slutta det idet jeg svingte ut av stasjonen

Dagens mål var videre mot Geiranger og så Trollstigen og Molde. Jeg stoppa kjapt for å knipse ett par bilder med telefonen men så det bar kjapt avsted igjen. (Hvordan legger jeg inn bilder?) Kjørte feil i krysset etter Valdresflya og endte i vågåmo men fant kjapt ut at jeg skulle i andre retningen heldigvis. Kom ett skilt om 7mil til neste bensinstasjon og da grøss det nedover ryggen ettersom jeg var usikker på beholdningen og om det var til Stryn eller Geiranger... Stoppa kjapt da det viste seg en bensinstasjon rett etter skiltet. (Antar at det er en del mc-folk som kanskje fyller der ja). Jæævli kø på den stasjonen noe ett par eldre damer i like gammel bil hadde delvis skyld i... De hadde slumseparkert på stasjonen og prata sammen på ett uforståelig språk der ute i over 15min mens jeg sto i kø å venta, ingen antydning til å flytte bilen iallfall. Da jeg kjørte videre sto de der ennå å prata. Antar det tar litt tid å snakke sammen når en prater det språket der... I Geiranger knipset jeg noen bilder til som så mange andre. Jeg angrer på at jeg ikke tok turen opp dalsnibba. Jeg snudde da jeg så det var like mange bompenger for mc også. Tenkte at jeg sikkert fikk masse utsikt uansett. Men skjønte etterpå at det er mye heftigere utsikt der...