Hva har du kjøpt i dag?

Her kan du diskutere akkurat hva du vil, det trenger ikke være MC-relatert.
JLafton

Re: Hva har du kjøpt i dag?

Post by JLafton »

I dag har jeg vert innom Gulating ølutsalg å handlet med meg litt forskjellige snadder :thumleft
JK95
MC: Uvisst pr dd

Post by JK95 »

JLafton wrote:I dag har jeg vert innom Gulating ølutsalg å handlet med meg litt forskjellige snadder :thumleft
Hvilken avdeling, og hvilket øl?
Flanker
MC: Triumph Tiger Explorer (2012)

Post by Flanker »

Image
Jadda!
hakhap
Mr Illustrator
MC: Aprilia Tuono V4 1100 RR

Post by hakhap »

Ble litt av ett impuls kjøp idag, Razer Blackwidow Chroma gamingtastatur helt greit siden jeg trengte ett nytt :lol:
" Tuono: Italian for Holy Crap this is Quick" - MCN
Youtube
Flickr
Instagram
Image
Toalmar

Post by Toalmar »

Image
I dag kom verktøyet for å trekke ut plugghetten ved tennplugg bytte

Sent from my iPhone using Tapatalk
freddy123
MC: sportster 883 iron...
yaaaamahahaha FZ8`n heftig racing

Post by freddy123 »

Idag ble det bar risers til yaaaamahahahan løfter styret 2,8cm oppover nå, får se om comforten øker et hakk da [emoji1]

Men så må jeg vente 4 uker siden det er Kina vare ....

Tommas
MC: Luftsykkel

Post by Tommas »

freddy123 wrote:Idag ble det bar risers til yaaaamahahahan løfter styret 2,8cm oppover nå, får se om comforten øker et hakk da [emoji1]

Såpass mye høyere? Blir vel nærmest apeheng for deg det 8)

Image
Tosk
MC: 2020 Ducati Multistrada 950 S

Post by Tosk »

Image

Image

..Også blir det et sett med 6x8-høyttalere i samme serie som den over stræks. Venter på gavekort som man skulle få for å handle den spilleren der.
Bjerknez

Post by Bjerknez »

Tommas wrote:
freddy123 wrote:Idag ble det bar risers til yaaaamahahahan løfter styret 2,8cm oppover nå, får se om comforten øker et hakk da [emoji1]

Image
Haha, husk han er jo vant til å sitte krumrygga på en HD. Overgangen til en slik sykkel som han har nå kan være ganske spesiell og uvant. Been there done that. :lol:

Men rizers har jeg klart meg uten foreløpig.
Tosk
MC: 2020 Ducati Multistrada 950 S

Post by Tosk »

Oooog bestilt grunning, lakk og klarlakk til bilen. Skal visst ha litt å drive med å ferien \:D/
freddy123

Post by freddy123 »

Bjerknez wrote:
Tommas wrote:

[img]https://s-media-cache-ak0.pinimg.com/236x/5b/61/37/5b6137da87678aa6cf8ceaeb991a6e6b.jpg[/img]
Haha, husk han er jo vant til å sitte krumrygga på en HD. Overgangen til en slik sykkel som han har nå kan være ganske spesiell og uvant. Been there done that. :lol:

Det har seg faktisk sånn at jeg får jævlig vondt i hånda på lengre turer som søndagen når det ble 50 mil og det dreper kjøregleden ....

Det er nok en kombinasjon av at jeg sitter litt anstrengt og at jeg sitter en smule foroverlent .

Clutchen er også alt for langt ute og etter en stund så blir jeg helt stiv i clutchklypa [emoji1]

Så nye china hendler og noen bar risers hjelper vel forhåpentligvis [emoji1]

Blir comforten god da så kjører jeg nok på med en comfort-sal for det setet som er org på yamahaen så sovner ræva etter 15mil...

Visst ikke så sitter jeg faktisk og lurer på å selge sykkelen ...

Bjerknez

Post by Bjerknez »

freddy123 wrote:
Bjerknez wrote:
Tommas wrote:

[img]https://s-media-cache-ak0.pinimg.com/236x/5b/61/37/5b6137da87678aa6cf8ceaeb991a6e6b.jpg[/img]

Det har seg faktisk sånn at jeg får jævlig vondt i hånda på lengre turer som søndagen når det ble 50 mil og det dreper kjøregleden ....

Det er nok en kombinasjon av at jeg sitter litt anstrengt og at jeg sitter en smule foroverlent .

Clutchen er også alt for langt ute og etter en stund så blir jeg helt stiv i clutchklypa [emoji1]

Så nye china hendler og noen bar risers hjelper vel forhåpentligvis [emoji1]

Blir comforten god da så kjører jeg nok på med en comfort-sal for det setet som er org på yamahaen så sovner ræva etter 15mil...

Visst ikke så sitter jeg faktisk og lurer på å selge sykkelen ...

Jeg tror rett og slett du må gi sykkelen litt tid. Jeg måtte kjøre flere tusen km. på min Street Triple før jeg ble komfortabel med sittestillingen 100%. Du er jo "lett i kroppen" i forhold til meg og du har så vidt jeg vet heller ikke problemer med prolapser i ryggen så jeg kan ikke forstå at du skal ha noen problemer med å tilpasse deg en slik sykkel.

Clutch hendelen er nok en simpel fiks og en komfortsal like så, samt rizers.

Det at du blir sliten i hendene har nok litt med feil teknikk å gjøre. Klem beina inntil tanken og avlast vekten mot styret. Du er kanskje ikke vant til sykkelen ennå, noe som gjør at du kanskje klemmer litt for hardt i styret. Nå har vel så vidt jeg vet du kjørt motorsykkel lenger enn meg så dette vet du nok allerede, men sier det nå uansett.

Jeg tror du må gi den litt tid. Samtidig så vil du ikke få den samme bedagelige følelsen av å kjøre en streetfighter uansett hvor mange komfortelementer du monterer. Kanskje en Streetfighter ikke er helt deg og at du bør konvertere til en traktor? :lol:
freddy123

Post by freddy123 »

Ja det kan jo være at "traktor" er den rette veien for meg [emoji1]

Jeg er ikke like glad i de korte turene i nærområdet lenger heller... Men jeg vil ikke over på traktor helt enda [emoji1]

Jeg kjøpte yamahaen på 9500km og er vel kjørt 15500 nå så 6000km er det blitt da [emoji1] og føler det burde holde mht til og bli vant til sykkelen, men noen risers nå nye hendler og enten en airhawk eller ny sal for de lengre turene så er jeg der forhåpentligvis.

Jeg har nok sitti litt feil og kjørt også stive armer som legger all vekten ned mot henda så det er jo noe og endre litt på også [emoji1]

Busa Trond
Quizmaster

Post by Busa Trond »

Du kan jo prøve å løfte styret noe freddy1234, det tar nok mer skulder og rygg.
Men tror det kan være vel så viktig på hvordan du har hendler og vinkelen på håndleddet.
Finner du riktig posisjon på hendler kan det være et triks å strekke ut håndleddet et par ganger i timen ( ved å prøve å ta så langt over holken som mulig )

Det snakkes noe fra rundt 7:35.
[youtube][/youtube]
Palma
MC: BMW R1150GS 2000mod. "Betty"
BMW F650GS 2001 Mod. "Litjkar'n" solgt 2018
BMW F650GS 2003 mod. "650'n" solgt 2018
BMW F800GS 2013 mod. "800'n"
Honda Crf250L 2020 mod.

Post by Palma »

Da fikk jeg melding at datter er på vei fra England med en flaske Caol Ila til sin kjære far. Vi har da gjort noe riktig med oppdragelsen...

Sendt herifra!
Post Reply