Tyfoon slip-ons - good shit eller billig crap?
Tyfoon slip-ons - good shit eller billig crap?
Da jeg kjøpte min VTR fikk jeg med et sett Tyfoon slip-ons, er det noen som vet noe om disse? Jeg har ikke fått prøvd dem enda, men det blir vel ikke lenge til nå.
01' Honda VTR SP-1
99' Ford Mondeo 2,0 GHIA - Solgt.
91' Ford Sierra 2,0 DOHC
Bilmekaniker/Tekniker
99' Ford Mondeo 2,0 GHIA - Solgt.
91' Ford Sierra 2,0 DOHC
Bilmekaniker/Tekniker
Jeg har aldri vært borti Typhoon slip-ons, men jeg kan nevne et par av mine tanker rundt slip-ons.
Det som gjør slip-ons bra eller dårlig er hovedsaklig 2 ting, begge svært subjektive: lyd og utseende.
Det finnes en tredje faktor, ytelse, men for 99 av 100 mc-førere jeg kjenner til så er dette momentet kun på papir og for å ha noe å skryte om. Man får marginalt bedre ytelse, og det svakeste leddet på en moderne motorsykkel henger fast i styret, ikke i eksosanlegget.
Nå har du et veldig bra utgangspunkt med både lyden, utseendet og ytelsen på sykkelen din, så hvis det låter fett av Typhoonen er kommet ganske langt
Ps. sjekk om det står "not for road use" på den, i så fall er det lurt å ta vare på originalanlegget i tilfelle mangellapp.
Pps. selv har jeg karbonanlegg, siden det som kjent er den aller raskeste fargen, enda kjappere enn sort!!
Det som gjør slip-ons bra eller dårlig er hovedsaklig 2 ting, begge svært subjektive: lyd og utseende.
Det finnes en tredje faktor, ytelse, men for 99 av 100 mc-førere jeg kjenner til så er dette momentet kun på papir og for å ha noe å skryte om. Man får marginalt bedre ytelse, og det svakeste leddet på en moderne motorsykkel henger fast i styret, ikke i eksosanlegget.
Nå har du et veldig bra utgangspunkt med både lyden, utseendet og ytelsen på sykkelen din, så hvis det låter fett av Typhoonen er kommet ganske langt

Ps. sjekk om det står "not for road use" på den, i så fall er det lurt å ta vare på originalanlegget i tilfelle mangellapp.
Pps. selv har jeg karbonanlegg, siden det som kjent er den aller raskeste fargen, enda kjappere enn sort!!
il4
Delvis enig i det på nye sykkler ja. Men på min forrige 97 zx7r, VAR DET forskjell. Ikke tvil om. Ikke i toppen men i mellomregisteret..brap wrote:
Det finnes en tredje faktor, ytelse, men for 99 av 100 mc-førere jeg kjenner til så er dette momentet kun på papir og for å ha noe å skryte om. Man får marginalt bedre ytelse, og det svakeste leddet på en moderne motorsykkel henger fast i styret, ikke i eksosanlegget.
I går fikk jeg på pottene, halleluja for en lyd! Jeg er storfornøyd med lyden, den er intet mindre enn rå! Effektmessig merker jeg ikke så mye, det er mulig mellomregistret er litt sterkere (som om det ikke var sterkt nok fra før).
Desverre fant jeg ut hvorfor jeg også fikk med ego sit da jeg kjøpte sykkelen. For å montere pottene måtte jeg ta vekk forhvilerene bak. I lengden er det rimelig uaktuellt å ikke kunne ha passasjer, så, er det noen som vet om noe slags universellt monteringssett for ekstra fothvilere?
Desverre fant jeg ut hvorfor jeg også fikk med ego sit da jeg kjøpte sykkelen. For å montere pottene måtte jeg ta vekk forhvilerene bak. I lengden er det rimelig uaktuellt å ikke kunne ha passasjer, så, er det noen som vet om noe slags universellt monteringssett for ekstra fothvilere?
01' Honda VTR SP-1
99' Ford Mondeo 2,0 GHIA - Solgt.
91' Ford Sierra 2,0 DOHC
Bilmekaniker/Tekniker
99' Ford Mondeo 2,0 GHIA - Solgt.
91' Ford Sierra 2,0 DOHC
Bilmekaniker/Tekniker