Vinker de lett inn?

Prat om lett MC.
Cornholio

Post by Cornholio »

Jeg blir stoppa hver jævla gang det er kontroll!!
Å som offtest når jeg har en bakpå å møter en politibil, så ser jeg i speilet at den bråbremser.
Å det er ikke mindre irriterende at de spør etter mopedførerbevis hver gang heller.
HERREGUD! det må da gå ann å se forskjel på en moped å en dt125! (som egentli er en 230 kubikker med 125ccm motor)

Men så er det altid like morsomt å se tryne på dem når di finner ut at det er lettsykkelda :P
Kjører: Dt125re '04
Eike_Oak

Post by Eike_Oak »

magnus wrote:De stopper deg med glede.

Selv har jeg alltid vognkortet i jakkelomma så det er ikke noe stress.
Helt til du glemmer jakken...
- Skyt her -
coolfantaman

Re: Vinker de lett inn?

Post by coolfantaman »

Kosh wrote:Uansett har de nå og da kontroller der de stopper alle, og uansett om det bare er for promillekontroll, vil de be om å få se vognkort og førerkort først.

Ikke i mitt tilfelle ihvertfall. En lørdagskveld kjørte vi til byen, men parkerte hos en venn sin farmor. Det vi ikke så var at 30 meter fra der vi parkerte hadde snuten promillekontroll. De trodde jo at vi parkerte der for å slippe promillekontrollen. Så da kom det jo bort en arnold schwartzneger tøffing og spurte om vi ville blåse. Det gjorde vi og begge fikk 0.0 og grønt lys. han spurte ikke om vognkort eller førerkort før jeg spurte han om han ville se det, men det gadd han ikke sa han. :P
Honda - The Power Of Dreams

Kjører Honda Shadow 125 ccm
Trulso

Post by Trulso »

Hehe... har kjørt scooter 1 år, blitt stoppet 2 ganger, en på båndet. og en gang for forbikjøring på feil side. måtte aldri vise bevise...
MuV

Post by MuV »

Når jeg hadde moped ble jeg stoppa nesten med en gang, og seff avskilta. Men med lettsykkel har jeg ikke møtt på en eneste kontroll på de 350mila jeg har kjørt :shock:

Men når de har kontroll så vinker de deg inn uansett om det er lettsykkel eller moped.
(-) Aprilia RS 250 '99 Rossi Replica
(x) Aprilia RS 125 '00 Tetsuya Harada Replica
(x) Yamaha TZR 50 '04

Image
fux

Post by fux »

Jeg har en 225cc veteran scooter og har bare bitt stopet 1 gang fordi politi dama mente min scooter var trimmet :D

Hun sa " denne er trimmet"
Jeg sa " Ja!! det er den" :D "kult å blir lagt merke til"

Hun fortsatt med og sier hun skulle ta skiltene og jeg måtte hendvene meg til biltilsynet... Hun spurte adrig om den var en moped så jeg bare fortsatt med min kjekke komentarer helt frem til jeg spørte om hun ville ser vognkortet. Der står det at den er godkjent trimmet fra 200cc til 225cc.

Hun ble veldig irritert på meg og spurte hvorfor jeg ikke sa den ikke er en moped. :?:

Hun spørte vel ikke!! :D

Noen gange er det kjedeig å ikke blir stoppet :wink:
Winalot

Post by Winalot »

synes da aldeles ikke du var frekk :?

hun spurte om den var trimmet. Du sa ja (sant) :)
Image
fux

Post by fux »

Ja!!

Forstå heller ikke problemet 8)

Hva med å ta tyver eller voldtekts forbryter istedet for trimma mopeder?

Jo, fordi det er billigere, lett tjente statskasse penge... :cry:
coolfantaman

Post by coolfantaman »

fux wrote:Ja!!

Forstå heller ikke problemet 8)

Hva med å ta tyver eller voldtekts forbryter istedet for trimma mopeder?

Jo, fordi det er billigere, lett tjente statskasse penge... :cry:
Jepp. De tjener nemlig ikke nor særlig på å ta en voldtektsforbryter. de tjener vel mer på å sende ut en safti en på 4200 kr
Honda - The Power Of Dreams

Kjører Honda Shadow 125 ccm
Cartman

Post by Cartman »

fux: tipper hun forsøker så godt hun kan å slette det minne fra hardisken... neste gang (om) du møter henne igjen, så spør om hun vil se vognkortet ;)

:lol: skulle stått på siden av når hun truet deg, hadde flirt godt da
Trulso

Post by Trulso »

hehe, sammer skall jeg gjøre viss noen stopper meg, og ikke ser at det er en lett :P
Winalot

Post by Winalot »

forskjellen er at vi ikke har lov å trimme sykklene våre uten å omregge dem til mellomtung. Siden han har tung sykkel fra før av, kan han trimme i vei, sålenge han registrerer det til biltilsynet :wink:

hvis vi sier ja til at den er trimmet, er det med andre ord ulovlig for våres del :)
Image
MuV

Post by MuV »

fux wrote:Jeg har en 225cc veteran scooter og har bare bitt stopet 1 gang fordi politi dama mente min scooter var trimmet :D

Hun sa " denne er trimmet"
Jeg sa " Ja!! det er den" :D "kult å blir lagt merke til"

Hun fortsatt med og sier hun skulle ta skiltene og jeg måtte hendvene meg til biltilsynet... Hun spurte adrig om den var en moped så jeg bare fortsatt med min kjekke komentarer helt frem til jeg spørte om hun ville ser vognkortet. Der står det at den er godkjent trimmet fra 200cc til 225cc.

Hun ble veldig irritert på meg og spurte hvorfor jeg ikke sa den ikke er en moped. :?:

Hun spørte vel ikke!! :D

Noen gange er det kjedeig å ikke blir stoppet :wink:
Haha, fy faen så eid! :lol: Hadde ledd meg ihel!
(-) Aprilia RS 250 '99 Rossi Replica
(x) Aprilia RS 125 '00 Tetsuya Harada Replica
(x) Yamaha TZR 50 '04

Image
fux

Post by fux »

Det var morsomt ja.

Jeg har registrert min scooter som trimmet og det ble godkjent av biltilsynet med 40hk. Jeg kommer aldrig opp i så mange hester men man kan ikke straffes for for lite effekt...

hmm.. 40 hk på 10 toms hjul, err nei takk men 35hk går fint 8-[
TheDuke2

Post by TheDuke2 »

Selvfølgelig kjører man ikke der det er fare for at det er kontroll ,men så bor jeg på Toten og her er det litt mer grisgrent enn andre steder også :)
Post Reply