Den Store Adventure Tråden

Prat om tung MC.
User avatar
Trondgv
Posts: 2977
Joined: 07 Oct 2015 13:15
MC: 1994 Ducati 900SS
Location: Karmøy

Re: Den Store Adventure Tråden

Post by Trondgv »

Ble dyrt ja, men GSen står godt hos Ride enda, kan ikke kaste meg ut på prøvekjøring før neste år. [emoji12] KTMen skal forbli hos meg til klasse A er på plass.
User avatar
tshansen
Posts: 19236
Joined: 07 Mar 2006 02:07
MC: KTM 790 Adventure R 2019
Location: Bergen

Re: Den Store Adventure Tråden

Post by tshansen »

Gratulere med ny dress da [emoji106][emoji106]
I would like to apologize to anyone I have not yet offended.
Please be patient, I will get to you shortly
------------------------------------------------------------
2019: Nye dekk på 1900 km - Mitas E-07+
------------------------------------------------------------
Instagram
YouTube
MyRoute-app
Flanker
Posts: 1250
Joined: 07 Oct 2015 22:44
MC: Triumph Tiger Explorer (2012)
Location: Svelvik

Re: Den Store Adventure Tråden

Post by Flanker »

Bilde av posen er for dårlig! Kom igjen, få noen speil selfier med nydressen og duckface [emoji41]
User avatar
Trondgv
Posts: 2977
Joined: 07 Oct 2015 13:15
MC: 1994 Ducati 900SS
Location: Karmøy

Re: Den Store Adventure Tråden

Post by Trondgv »

LordShaft wrote:Gratulere med ny dress da [emoji106][emoji106]
Takker for det, satser på at denne blir værende hos meg noen år fremover, kvalitetsforskjellene tok det ikke lang tid å legge merke til i forhold til den gamle kjøredressen :thumleft Skjønner hvorfor du handler hos Ride, den servicen jeg fikk der har jeg ikke sett på de jeg har brukt før. Ride ligger definitivt på toppen over MC forhandlere jeg har brukt til nå. :thumleft
Flanker wrote:Bilde av posen er for dårlig! Kom igjen, få noen speil selfier med nydressen og duckface [emoji41]
Det blir ikke noe heftige selfier her, men en liten duckface skal du nå i alle fall få. :lol: Får ikke med buksa da vi mangler noe speil, stiller meg ikke på toppen av skiteren for å få gode nok bilder. \:D/

Image

Image

Også kjenner jeg en kompis som skal selge kjøredress av typen Dane Aresso jakke og Dane Nyborg bukse vis dette er interessant :-#
Flanker
Posts: 1250
Joined: 07 Oct 2015 22:44
MC: Triumph Tiger Explorer (2012)
Location: Svelvik

Re: Den Store Adventure Tråden

Post by Flanker »

Ser bra ut! Grattis med ny dress som nok holder i mange år, så lenge den ikke krymper...
User avatar
Trondgv
Posts: 2977
Joined: 07 Oct 2015 13:15
MC: 1994 Ducati 900SS
Location: Karmøy

Re: Den Store Adventure Tråden

Post by Trondgv »

Flanker wrote:Ser bra ut! Grattis med ny dress som nok holder i mange år, så lenge den ikke krymper...
Hehe, takk for det :) Vis det er noe som skal krympe så må det bli meg i så fall og det finnes faktisk planer for dette, det er bare å komme i gang. :roll:
User avatar
Trondgv
Posts: 2977
Joined: 07 Oct 2015 13:15
MC: 1994 Ducati 900SS
Location: Karmøy

Re: Den Store Adventure Tråden

Post by Trondgv »

Presterte forresten å glemme rykkskinna jeg tok med meg, den ligger nok fint på siden av disken. :roll: Får se om de ikke kan få sendt den av gårde.
freddy123
Posts: 1775
Joined: 05 Oct 2015 20:11
MC: sportster 883 iron...
yaaaamahahaha FZ8`n heftig racing

Re: Den Store Adventure Tråden

Post by freddy123 »

Se der ja nå kan du jo kjøre jorda rundt nå som du har fått så fin dress [emoji23]

Sikkert digg med vann og vindtett og luftemuligheter når det er varmt, men symtes klim sin ser fetere ut [emoji851]

Men til mitt bruk og budsjett er begge både klim og rukka jukka prisa seg utenfor hva min lommebok er interresert i å betale [emoji41][emoji857]


Sent from my iPad using Tapatalk
User avatar
Trondgv
Posts: 2977
Joined: 07 Oct 2015 13:15
MC: 1994 Ducati 900SS
Location: Karmøy

Re: Den Store Adventure Tråden

Post by Trondgv »

freddy123 wrote:Se der ja nå kan du jo kjøre jorda rundt nå som du har fått så fin dress [emoji23]

Sikkert digg med vann og vindtett og luftemuligheter når det er varmt, men symtes klim sin ser fetere ut [emoji851]

Men til mitt bruk og budsjett er begge både klim og rukka jukka prisa seg utenfor hva min lommebok er interresert i å betale [emoji41][emoji857]


Sent from my iPad using Tapatalk
Jorda rundt neste nå ja, er jo kjøredressen det kommer an på! [-X 8) :D

Må være hærlig ja, alt dette skal testet på neste tur, får bare håpe på litt regn og kaldt vær. :lol: Syntes Klim ser tøffere ut selv men når jeg skal bruke såpass med penger så velger jeg det som jeg syntes er best utifra tester og slikt. Lommeboka mi var eller ikke interessert i å kjøpe denne men i noen tilfeller må en bare tømme den. (???) \:D/
User avatar
Palma
Posts: 4746
Joined: 09 Oct 2015 19:20
MC: BMW R1150GS 2000mod. "Betty"
BMW F650GS 2001 Mod. "Litjkar'n" solgt 2018
BMW F650GS 2003 mod. "650'n" solgt 2018
BMW F800GS 2013 mod. "800'n"
Honda Crf250L 2020 mod.
Location: Tjura
Contact:

Re: Den Store Adventure Tråden

Post by Palma »

Trondgv wrote:Oops, prøvde både Rukka Energater og prøvesatt en GS i dag [emoji36]
Her er det flere og flere som kjøper seg skikkelige klær og sikler på traktorer hehe. Dressen så veldig ok ut. Grattis, bare å spare til GS da :thumleft
User avatar
Trondgv
Posts: 2977
Joined: 07 Oct 2015 13:15
MC: 1994 Ducati 900SS
Location: Karmøy

Re: Den Store Adventure Tråden

Post by Trondgv »

Palma wrote:
Trondgv wrote:Oops, prøvde både Rukka Energater og prøvesatt en GS i dag [emoji36]
Her er det flere og flere som kjøper seg skikkelige klær og sikler på traktorer hehe. Dressen så veldig ok ut. Grattis, bare å spare til GS da :thumleft
Hehe, takker for det. Får se mot slutten av neste sesong hva som dukker opp. Om det blir en GS eller 990 får tiden bare vise. Hjertet sier 990 men hodet sier 800GSA. Har heldigvis god tid å tenke på.
User avatar
mekkern
Posts: 5137
Joined: 22 Jan 2007 11:05
MC: "It's an old motorcycle, the wind is supposed to blow your helmet around, it's supposed to leak oil, the brakes should suck, and every now and then, it should scare you so bad you piss your pants."
Location: Tranby-Lier

Re: Den Store Adventure Tråden

Post by mekkern »

Når dere alle har kjøpt lik traktor-hva skal dere snakke om da???
siste katalogen til torturatekk??

:plystre
User avatar
Trondgv
Posts: 2977
Joined: 07 Oct 2015 13:15
MC: 1994 Ducati 900SS
Location: Karmøy

Re: Den Store Adventure Tråden

Post by Trondgv »

Har ikke traktor enda mekkern, så jeg avventer med å svare på den til jeg ser hva jeg ender opp på. :lol:

Testa kjøredressen i regn nå en liten time, ikke en dråpe på innsiden og jeg holdt meg god og varm. \:D/
User avatar
RuneMC
Posts: 2040
Joined: 26 Jun 2009 15:11
MC: 2016 CRF1000D
Location: Hyggen

Re: Den Store Adventure Tråden

Post by RuneMC »

@mekkern - Da kan vi snakke om hvordan tohjulingen er å kjøre med i forskjellige situasjoner og forskjellig underlag.

Hmm, visstnok har jeg en Dualsport og ikke en Adv... så mulig jeg er inhabil til å kommentere. På annen side er jo alle motorsykler stort sett to hjul med en motor som man sitter overskrevs da... helt vanvittig ifølge de som ikke har prøvd det... :D
Jantomas
Posts: 20
Joined: 02 Aug 2016 11:03
MC: AT DCT, Adv 990, WRR, Excf 250
Location: Oslo

Re: Den Store Adventure Tråden

Post by Jantomas »

Epylypzon wrote:5:35 :P
[youtube][/youtube]
Akkurat på løfting tror jeg de korte har en fordel. Staker som meg må bøye bein og rygg mere. Men det er uansett en klar fordel å kjenne teknikken. Måtte opp og ned et par ganger med min lette wrr for en uke siden på grunn av noe mekking. Den siste gangen gav jeg pokker og bare dro den opp. Det angrer jeg på ennå. Er man alene og sykkelen blir liggende feil vei får man et dilemma. Dra den rundt og lage masse riper. Eller forsøke et kjempeløft. Det finnes forøvrig en sånn skriveglad (:)) amerikaner som selger en sak med rep og utvekslinger som man kan hjelpe seg med. Kanskje noe å tenke på for einstøinger, he he.
Post Reply