Trenger diverse informasjon, NSR '03

Prat om lett MC.
Post Reply
kid

Trenger diverse informasjon, NSR '03

Post by kid »

Hei,
er vistnok for lat til å "google it" som folk sier eller søke på forumet, da forumene bytter plasser hele tiden. Det jeg lurte på før min mc-sesong drar av veien, var litt informasjon og gjerne bilder angående min Honda NSR 2003 modell.

Hadde vært fint om noen kunne gitt meg litt informasjon og evt. bilder om dette;

- Hvor i svanehalsen sitter plomberingen?
- Hvor stort powerfilter må jeg ha? (mm) (Tipper ~50)
- Trenger jeg å dyse om etter dette? Evt, holder det å gå opp til #140? Eller er #150 løsningen.
- Dersom jeg velger et ef. anlegg og kjører den orginale luftfilterboksen, må jeg da dyse om?
- Tar ut plomberingen i innsuget også..

For noen er sikkert dette dumme spørsmål, men mc-sesongen nærmer seg som sagt og jeg har fått null timer i garasjen foreløpig. Så trenger kvikke, konkrete og seriøse svar og forslag som hjelper meg litt i gang her. Takk på forhånd! ;]

OSLO OPEN i helga var røft folkens :P
Honda NSR '03
Diverse arbeid utført (a)
Tore^NSR

Post by Tore^NSR »

power filtere er 60 mm har jeg lest
kid

Post by kid »

Ja, men akkuratt det der kan jeg ta mål på.. :roll:
Honda NSR '03
kid

Post by kid »

Da er jeg i gang, kjøpte powerfilter i dag. Polini, største som var å oppdrive på de stedene jeg oppsøkte var 54mm.. Kjøpte dette og det var faktisk bittelitt for stort, da 48mm er standard på min 2003 modell etter hva jeg fant fram til. Laget en overgang, så gikk fint fordet. Nå har jeg fått en LITT grommere lyd og er kjempe fornøyd. Har også fått bestilt meg #140 dyse, så da blir plomberingene i eksos og innsug tatt til uka. Gleder meg som en unge, er jeg ikke en unge forresten?
Honda NSR '03
ChristR

Post by ChristR »

kid wrote:er jeg ikke en unge forresten?
Skulle nesten tro det på nicket ditt ja.. ;)

Men hvorfor kjøpte du polini filter når KN er bedre?
2002 Aprilia RS 125 SBK
Snart: Råeste fargekombinasjon ever!! :D

1992 Citrion XM 2.0L
Snart Audi/Vw
S-LaRs1

Post by S-LaRs1 »

rart. jeg har delt 2 orginale nsr potter på midten for og se om jeg fant noe i svanehalsen fant ingenting så jeg sveiset de igjen. senere kjøpte jeg meg gianelli det jeg la merke til til er att potten er mye større (diameter) og rørdimensjon. så med andre ord hvor skal du hente ut plomberingen ifra i potta på en nsr ? når jeg har åpnet 2 potter og finner ingenting ! og det samme i innsuget åpnet mitt innsug og en kompis sitt ingenting der heller.
150 dyse er for stort til power filter under høyere turtall da motoren ikke klarer og få nokk luft i forhold til bensin i alle fall på min med effektannlegg.
satt på 140 dyse funket nydelig. :P
Kjører rs125 02mod.
arrow eksosannlegg, rave2 null plomberinger.
Boyesen Power reeds er på vei samt en vakum boks.
Tore^NSR

Post by Tore^NSR »

plomberingen ligger jo ikke i midten :lol:
den ligger ikke så langt i fra sylinderet
kid

Post by kid »

Plomberingen i svanehalsen ligger ved den første sveisen fra blokka og det er ikke akkuratt en ring du blåser vekk med et vindpust, må nok fram med borret eller lignende der ja, for det er en innsnerving på, tja.. 30%? Uplombert org. funker NESTEN like bra som ef.anlegg, nesten ingen merkbar forskjell. Plomberingen i innsuget er en hvit sak som sitter inni selve "reed-boksen" hvis jeg får kalle den det, så du burde klare å oppdage den, iallefall på to sykler :P
Honda NSR '03
kid

Post by kid »

Kjøpte Polini powerfilter fordi jeg fikk det for hundre kroner forresten, av en kamerat som jobber på mc sjappe.. hvis ikke, hadde det nok blitt K&N ja.. Men nå skal jeg snart på langtur, et par uker, så setter nok på boksen til det, mye mer "driftsikkert" når det gjelder vann, også hører jeg mp3 spiller'n i tillegg.. :) noe fra vestfold som skal på treff i borås i sverige i helga da? kjøre sammen? (a)
Honda NSR '03
Extra

Post by Extra »

Powerfilter er bare TULL har jeg hørt fra diverse (3stk.) Honda forhandlere! de anbefalte alle sammen #140 dyse og Arrow ef.anlegg.. ved større dyse og ef. anlegg måtte jeg også stille på en nål/skruve for å øke bensintilførselen :?..
Honda NSR 02
Furre
MC: MV Agusta F4

Post by Furre »

Extra wrote:Powerfilter er bare TULL har jeg hørt fra diverse (3stk.) Honda forhandlere! de anbefalte alle sammen #140 dyse og Arrow ef.anlegg.. ved større dyse og ef. anlegg måtte jeg også stille på en nål/skruve for å øke bensintilførselen :?..
skal si deg hva som er TULL jeg, faens necro poster, ikke bring til livet topic's som er over ett halvt åt gammelt, PLIIIIS!"!
Post Reply