Gårsdagens utflukt
Ifølge termometeret ute er høsten definitivt her, 2 små "røde" viste gradestokken på morgenen. Med friuke og store
lovnader fra Yr, klør det forsatt i fingrene.
Bohuslän og Dalsland har enormt mye fint av veier å by på! Etter å ha kranglet med BaseCamp i alt for mange uker, fant jeg endelig ut hvordan den til
slutt fungerte

I tillegg hadde minnebrikken til Garmin´en kommet, så mediaspilleren der måtte også testes ut - Mange gode grunner for en tur
Litt skarpt er det i luften, selv om sola skinner fra blå himmel. Fra Halden bærer det rett sydover på FV22 langs Iddefjorden, også kjent som Den Blå-Grønne Veien.
Rett ved grenseovergangen på Holtet blir det stopp og en tussletur inn til Elgåfossen som er Østfold og Bohusläns høyeste. Lite vann gjør den ikke like prangende
nå på høsten
Elgåfossen
Ikke for å klage, men med merkverdig lite trafikk har jeg veiene helt for meg selv, ikke før jeg nærmer meg Dingle og Håby møter jeg folk og
trafikk. Her trenger både XR´en og jeg påfyll
Ifølge Google map burde det være noen fine veier inn mot Ellenö og videre nord vest til Dals Rostock.
Sjeldent slår det feil å se etter de minst rette veiene i Google map
Den gamle jernbanestasjonen i Dals Rostock er bygd opp i en skala på 1:2 av noen entusiaster, en morsom sak med mye snickarglädje
Om enn ikke har vond rygg og vil inn å se, finnes nøkkel å låne i den lokale butikken for 40kr
Fra akvedukten i Håverud går ferden over Brudfjällsvägen, en nesten 10km lang berg-og-dalbane-vei. Det er det eneste stedet jeg har sett ett tilsvarende skilt.
Selv om det sikkert er en smak eller vanesak, bør den kjøres nord til sør
Siden MC og Motormuseumet på Ed hadde stengt ble det heller en middag på Gästhuset Tjuren, ingen fancy restaurant men de serverer god
gammel husmannskost
Sola var kommet under horisonten når jeg trillet inn i garasjen. Hadde det ikke vært for Edz´en og varmeholkene hadde det blitt en heller
kjølig avslutning