http://www.venhill.co.uk
For å måle gjengestigning bruker man en gjengelære/gjengetolk:

Du får den på Biltema til en billig penge, er kjekt å ha.
http://www.biltema.no/no/Verktoy/Skjare ... 000016879/
Genialtole m. wrote:Her får du alt av bremseslanger og koblinger:
http://www.venhill.co.uk
For å måle gjengestigning bruker man en gjengelære/gjengetolk:
..
Du får den på Biltema til en billig penge, er kjekt å ha.
http://www.biltema.no/no/Verktoy/Skjare ... 000016879/
Hva med Tess?mekkern wrote:Hydraulikkfirma kan ha ellers er nok E-bay saken.
Har bestilt en på Ebay, så da blir det nok braJonta wrote:Hva med Tess?mekkern wrote:Hydraulikkfirma kan ha ellers er nok E-bay saken.
Takk for infoJompa wrote:Bruk veldig fint smergelpapir, f eks 800, og puss vekk skurvet der krommen er ødelagt.
Sjekk at stemplene går lett i caliperne, hon evt caliperne med egnet verktøy.
Hvis stemplene beveger seg lett kan de gpdt være fullt brukbare i mange år enda.
Du får vel tak i nye stempler på ebay mye billigere enn det du nevner lenger opp?supermons wrote:Takk for infoJompa wrote:Bruk veldig fint smergelpapir, f eks 800, og puss vekk skurvet der krommen er ødelagt.
Sjekk at stemplene går lett i caliperne, hon evt caliperne med egnet verktøy.
Hvis stemplene beveger seg lett kan de gpdt være fullt brukbare i mange år enda.Har honet caliperne, skal sjekke hvordan det går i morgen!
Ja, det gjør jeg sikkert, skal titte litt rundt og se om jeg finner bedre pris. Prisen lengre opp er på orginaldel via MC-Oslo.KliffArne wrote: Du får vel tak i nye stempler på ebay mye billigere enn det du nevner lenger opp?
Tror ikke problemet ditt vil være at stemplene henger i caliperne, men at du river tetningene.
Takkmekkern wrote:Ellers får du komplett sett fra her:
http://www.cmsnl.com/suzuki-gsx750-1980 ... partslist/
Brukte du spesialverktøy, eller var det "lett trykk og fint smergelpapir"?supermons wrote:Takk for infoJompa wrote:Bruk veldig fint smergelpapir, f eks 800, og puss vekk skurvet der krommen er ødelagt.
Sjekk at stemplene går lett i caliperne, hon evt caliperne med egnet verktøy.
Hvis stemplene beveger seg lett kan de gpdt være fullt brukbare i mange år enda.Har honet caliperne, skal sjekke hvordan det går i morgen!
Brukte honingsverktøy til selve kaliperen, til å feste i drill. Noe som denne.Kikken wrote:Brukte du spesialverktøy, eller var det "lett trykk og fint smergelpapir"?
Hvilken korning var det på smergelpapiret du evt. brukte?
Bakbremsen på DRZen henger litt (svak varmgang), så jeg må gå i gang med noe tilsvarende. Den er vinterkjørt, så rust/hakk/partikler må nok påregnes...