Youtube-kanal | trimming, porting, modifisering etc.
Re: Youtube-kanal | trimming, porting, modifisering etc.
[youtube][/youtube]
[youtube][/youtube]
[youtube][/youtube]
Re: Youtube-kanal | trimming, porting, modifisering etc.
Imponerende [emoji122] artig å følge med
I would like to apologize to anyone I have not yet offended.
Please be patient, I will get to you shortly
------------------------------------------------------------
2019: Nye dekk på 1900 km - Mitas E-07+
------------------------------------------------------------
Instagram
YouTube
MyRoute-app
Please be patient, I will get to you shortly
------------------------------------------------------------
2019: Nye dekk på 1900 km - Mitas E-07+
------------------------------------------------------------
YouTube
MyRoute-app
- mekkern
- Posts: 5302
- Joined: 22 Jan 2007 11:05
- MC: "It's an old motorcycle, the wind is supposed to blow your helmet around, it's supposed to leak oil, the brakes should suck, and every now and then, it should scare you so bad you piss your pants."
- Location: Tranby-Lier
Re: Youtube-kanal | trimming, porting, modifisering etc.
Hva forventer du å oppnå med den siste "jobben"??
En annen ting jeg stusser litt på er vektene du sveiste inn i veiva-hvorfor? er det for å minske volumet i veivhuset?
skal du rebalansere veiva på andre måter eller skal det bare riste?
På 70 tallet brukte man kork for det var lett men de holdt ikke lenge..man fylte også volumet i stemplet...men mopedene gikk litt bedre..et par km..
"dengang" 60-70 tallet racing prøvde man "høytrykks veivhus" med små volum, de fikk også effekt men et ekstremt smalt effektbånd på bare noen hundre omdreininger.
som følge at dette hadde de 18-22 gear for å holde de i effektbåndet.jævlige å starte med var de også..
skal dette fungere bra må port-tidene ned/omvinkles slik at det ikke blåser ut for mye gjennom eksosen..

En annen ting jeg stusser litt på er vektene du sveiste inn i veiva-hvorfor? er det for å minske volumet i veivhuset?
skal du rebalansere veiva på andre måter eller skal det bare riste?
På 70 tallet brukte man kork for det var lett men de holdt ikke lenge..man fylte også volumet i stemplet...men mopedene gikk litt bedre..et par km..

"dengang" 60-70 tallet racing prøvde man "høytrykks veivhus" med små volum, de fikk også effekt men et ekstremt smalt effektbånd på bare noen hundre omdreininger.
som følge at dette hadde de 18-22 gear for å holde de i effektbåndet.jævlige å starte med var de også..
skal dette fungere bra må port-tidene ned/omvinkles slik at det ikke blåser ut for mye gjennom eksosen..
Re: Youtube-kanal | trimming, porting, modifisering etc.
Poenget her var å endre formen på- og øke volumet i forbrenningskammeret +matche squish til stempelet.mekkern wrote:Hva forventer du å oppnå med den siste "jobben"??![]()
Vektene jeg sveiste inn var for å rebalansere veiva. Balanseringsfaktoren var på under 20% ut av boksen, er nå 58%.mekkern wrote: En annen ting jeg stusser litt på er vektene du sveiste inn i veiva-hvorfor? er det for å minske volumet i veivhuset?
skal du rebalansere veiva på andre måter eller skal det bare riste?
Volumet er det samme som før, hullene i veiva var det jeg som bora.
Med moderne portgeometri og eksos er det stort veivhusvolum som gjelder, gir lavere trykkforskjell i begynnelsen av transfer-perioden, men lavere relativt trykkfall og gjennomsnittlig høyere trykkforskjell over hele perioden.mekkern wrote: På 70 tallet brukte man kork for det var lett men de holdt ikke lenge..man fylte også volumet i stemplet...men mopedene gikk litt bedre..et par km..![]()
"dengang" 60-70 tallet racing prøvde man "høytrykks veivhus" med små volum, de fikk også effekt men et ekstremt smalt effektbånd på bare noen hundre omdreininger.
som følge at dette hadde de 18-22 gear for å holde de i effektbåndet.jævlige å starte med var de også..
skal dette fungere bra må port-tidene ned/omvinkles slik at det ikke blåser ut for mye gjennom eksosen..
- mekkern
- Posts: 5302
- Joined: 22 Jan 2007 11:05
- MC: "It's an old motorcycle, the wind is supposed to blow your helmet around, it's supposed to leak oil, the brakes should suck, and every now and then, it should scare you so bad you piss your pants."
- Location: Tranby-Lier
Re: Youtube-kanal | trimming, porting, modifisering etc.
AAhhhh..
kikket ikke så nøye..trodde du hadde fylt de org avbalanseringshullene m epoxy først og så sveiste inn vektene...
ja hvis de ikke har vektet veiva riktig så ser jeg poenget..
men å øke volumet på forbrenningskammeret? har du økt diameter/slag mye så du for høy komp?
eller er stemplet du bruker "feil"?
kikket ikke så nøye..trodde du hadde fylt de org avbalanseringshullene m epoxy først og så sveiste inn vektene...
ja hvis de ikke har vektet veiva riktig så ser jeg poenget..
men å øke volumet på forbrenningskammeret? har du økt diameter/slag mye så du for høy komp?
eller er stemplet du bruker "feil"?
Re: Youtube-kanal | trimming, porting, modifisering etc.
Videoen var bare et eksempel på hvordan man kan gjøre det "the poor mans way" hvis forbrenningskammeret er for lite/har "feil" form, og/eller squishen ikke matcher stempelet. Toppen var noe skrap jeg hadde liggende...mekkern wrote:AAhhhh..
kikket ikke så nøye..trodde du hadde fylt de org avbalanseringshullene m epoxy først og så sveiste inn vektene...
ja hvis de ikke har vektet veiva riktig så ser jeg poenget..
men å øke volumet på forbrenningskammeret? har du økt diameter/slag mye så du for høy komp?
eller er stemplet du bruker "feil"?
- mekkern
- Posts: 5302
- Joined: 22 Jan 2007 11:05
- MC: "It's an old motorcycle, the wind is supposed to blow your helmet around, it's supposed to leak oil, the brakes should suck, and every now and then, it should scare you so bad you piss your pants."
- Location: Tranby-Lier
Re: Youtube-kanal | trimming, porting, modifisering etc.
ja det virker som du har tilgang på bedre utstyr i så fall....adegnes wrote: Videoen var bare et eksempel på hvordan man kan gjøre det "the poor mans way" hvis forbrenningskammeret er for lite/har "feil" form, og/eller squishen ikke matcher stempelet. Toppen var noe skrap jeg hadde liggende...

Re: Youtube-kanal | trimming, porting, modifisering etc.
Joa, har det! Men blir jo artigere videoer av litt skranglemekk!mekkern wrote:ja det virker som du har tilgang på bedre utstyr i så fall....adegnes wrote: Videoen var bare et eksempel på hvordan man kan gjøre det "the poor mans way" hvis forbrenningskammeret er for lite/har "feil" form, og/eller squishen ikke matcher stempelet. Toppen var noe skrap jeg hadde liggende...
Re: Youtube-kanal | trimming, porting, modifisering etc.
Første start etter rebalanseringa av veiva!
[youtube][/youtube]
[youtube][/youtube]
Re: Youtube-kanal | trimming, porting, modifisering etc.
Man tager det man haver...
[youtube][/youtube]
[youtube][/youtube]
Re: Youtube-kanal | trimming, porting, modifisering etc.
Haha, selvlagd verktøy ruler 

Re: Youtube-kanal | trimming, porting, modifisering etc.
Første run i den hjemmelagde bremsebenken etter rebalansering.
Fortsatt trøbbel...
[youtube][/youtube]
Fortsatt trøbbel...
[youtube][/youtube]
Re: Youtube-kanal | trimming, porting, modifisering etc.
[youtube][/youtube]
Re: Youtube-kanal | trimming, porting, modifisering etc.
[youtube][/youtube]
Re: Youtube-kanal | trimming, porting, modifisering etc.
God jul!
[youtube][/youtube]
[youtube][/youtube]