tshansen - *Shoot & Ride*

Skriv litt om deg selv, hva du gjør, hobbyer osv.
Palma
MC: BMW R1150GS 2000mod. "Betty"
BMW F650GS 2001 Mod. "Litjkar'n" solgt 2018
BMW F650GS 2003 mod. "650'n" solgt 2018
BMW F800GS 2013 mod. "800'n"
Honda Crf250L 2020 mod.

Re: LordShaft - *Søken etter PMS vaksine*

Post by Palma »

LordShaft wrote:
Image

Se på de linjene, felgene, den svarte pyntelisten med detaljer som går igjen rundt hele bilen.... rett og lett et smykke \:D/
Den går vel under : Fin langt ifra, men langt ifra fin... :erte
Den radiatorfiksen du kjøpte.. Er det kanel? Vet det og er brukt som tetting i radiatorer. Men det var kanskje i førhistorisk tid.. :-k
tshansen
MC: KTM 790 Adventure R 2019

Post by tshansen »

ojda wrote:
Dø? hvorfor skulle den dø :-k Den er jo i sin aller beste alder :thumleft

Direktørbil ja :) Husker da jeg begynte ved Oslo fengsel i 84, å på Direktør-parkeringen
utenfor sto det en orange Lada1200.
Det var da jeg forsto at dette var plassen for meg \:D/
Jaggu hadde han den bilen i mange år etter også :thumleft
Denne bilen skal få leve til den ikke er brukenes til spiker en gang :lol:

Lada1200 faktisk, har en kompis som hadde en slik lada offroad sak. Ikke faen om du klarte å slite den ut :lol:
Palma wrote: Den radiatorfiksen du kjøpte.. Er det kanel? Vet det og er brukt som tetting i radiatorer. Men det var kanskje i førhistorisk tid.. :-k
Nei jeg kjøpte noe som heter Radiator sement på biltema... Kanel har jeg brukt på tidligere biler jeg har hatt med varierende resultat. Dette tettingsgreiene her fungerer helt knall om det er små lekkasjer :thumleft
I would like to apologize to anyone I have not yet offended.
Please be patient, I will get to you shortly
------------------------------------------------------------
2019: Nye dekk på 1900 km - Mitas E-07+
Instagram
YouTube
MyRoute-app
knutk
MC: BMW R1250GSA, F850GSA, R90S

Post by knutk »

Slike radiatortetninger er nok kjekke å ha når du står i en knipe og bare måååå løse problemet nå!.

Men tenk litt over hva produktet egentlig gjør?
Tror det er innebygget en lekkasje-finner som kun tetter lekkasjer? Eller kan det, rent hypotetisk, tenkes at den går på og tetter alt som er trangt?

Jeg har ikke personlig erfaring med radiatortetning, men man skal ikke lete lenge på nett før man finner historier som forteller om avleiringer i motor og tette varmeapparat-register.

I min verden er der bare en måte å fikse lekke kjølesystem: Identifiser konkret hvor det lekker og fiks det. Hurtigløsninger hjelper på kort sikt, men sjansene er store for å få et enda større problem litt senere.

Problemet KAN være en lekk radiator, men det KAN også være lekk topp-pakning, ør-tynne hull i en slange som sprøyter frostvæsken over på blokka så den fordamper, gryende lekkasje i vannpumpa eller en kombinasjon av flere problem samtidig,

Har som sagt ikke erfart bruken av middelet selv, men anbefaler på det sterkeste å legge på litt sunn skepsis her og fortsette å følge med på utviklingen.
tshansen

Post by tshansen »

Selvfølgelig knutk!! Jeg har feil søkt alle de nevnte problemene, men uten å finne noe lekkasje. Du finner like mange historier på nettet om folk som har kjørt åresvis etter å ha brukt slik "sement" i radiatoren. Som med alt annet på internett, sunn skepsis er lurt. Jeg kommer selvfølgelig til å følge nøye med, men om det skulle bidra til at noe mer blir ødelagt, ja da blir det påtide å kjøpe seg noe nytt :lol:
Instagram
YouTube
MyRoute-app
Bjerknez

Post by Bjerknez »

LordShaft wrote:Da har jeg omsider fått tettet "hullet" i radiatoren på Direktør bilen min :lol:

Den har vært så liten at det har vært umulig å se det på annet enn ekspansjonstanken. Ikke har det vært noe drypp under bilen, ikke har det vært noe hvit eksos eller lukt av eksosen. Så hvor kjølevæsken har tatt veien må fuglene vite :-s :-s Ser ikke noe tegn på oljen heller.

Uansett så var jeg innom Biltema her forrige dagen å kjøpte en flaske med radiator sement :lol: (heter faktisk det på flasken) Det løste biffen elegant. Så får vi bare håpe dette er en permanent løsning så jeg slipper noe mer mas med den bilen.
Må en tur innom Svendsen eksos i dag også. Det er noe som har "løsnet" på eksosanlegget. Så vi snakker relativt ålreit lyd gjennom nabolaget :lol:

For de som lurer på hvordan en skikkelig direktør bil ser ut

Image

Se på de linjene, felgene, den svarte pyntelisten med detaljer som går igjen rundt hele bilen.... rett og lett et smykke \:D/
Haha, det var vel den tiden slike sorte pyntelister faktisk var ekstrautstyr det? :lol:

Men skal ikke slenge så mye dritt om bilen din jeg.. her i heimen har vi kun en bil og de ter en UP!. Riktignok er den speller ny... men fortsatt en UP!... :lol:
tshansen

Post by tshansen »

Jeg lurer på om noen er villig til å kjøpe denne bilen av meg om 20 - 30 år og restaurere den til slik den var original..... :-k Mulig jeg bare skal sette den på loven (på landet) med trekk over. Det er jo ikke usannsynlig at det kan bli en klassiker :lol: :lol: :lol:
Instagram
YouTube
MyRoute-app
Gulars
MC: BMW R1200GS

Post by Gulars »

LordShaft wrote:Jeg lurer på om noen er villig til å kjøpe denne bilen av meg om 20 - 30 år og restaurere den til slik den var original..... :-k Mulig jeg bare skal sette den på loven (på landet) med trekk over. Det er jo ikke usannsynlig at det kan bli en klassiker :lol: :lol: :lol:
Æhhhh,,,, jo, det er usannsynlig. :)
tshansen

Post by tshansen »

Gulars wrote:
Æhhhh,,,, jo, det er usannsynlig. :)
Hahaha... nå syns jeg du er negativ :lol: :lol: :lol: :smt005
Instagram
YouTube
MyRoute-app
ojda
Bamsefar
MC: "Helene-GS" BMW R1200GS-Rallye. 2018.
+ en Rally til: 2022 - Honda CRF300 Rally "Doffen"👍😇
2023 - Aprilia Tuareg660 "Amanda" 🫣

Post by ojda »

Tenkte kansje en samleutstilling? Her er min familieutgave :-)Image

Sent fra min GT-I9505 via Tapatalk
2020: 17000km. 19: 16.6k. 18: 22k. 17: 19k. 16: 28k. 15: 22k. 14: 24k. 13: 25k. 12: 19k. 11: 9k.
Toven
MC: 2021 MT-09 SP

Post by Toven »

Kan jeg og bidra til samleustilling?

Til og med påkostet lakkerte lister og dørhåndtak på formfylte Corolla'n 8) Så den fargen da :smt003
Image
Bjerknez

Post by Bjerknez »

Toven wrote:Kan jeg og bidra til samleustilling?

Til og med påkostet lakkerte lister og dørhåndtak på formfylte Corolla'n 8) Så den fargen da :smt003
Image
Jeg har hele tiden sagt at jeg er svak for sorte/mørke farger.. men nå ble jeg usikker når jeg ser de felgene...
ArcticTiger
MC: -22 Ducati Multistrada V4 Pikes Peak
-98 Triumph Tiger 900
-06 Ducati Multistrada 1000 S DS

Post by ArcticTiger »

@Skaftern: Bare belag deg på å kjøpe ny radiator med det samme.
Den guffa du har hellt på tetter ikkje bare lekkasjer, med tida legger det seg og i kanalene i radiatorn der kjølevæska skal sirkulere. Med nedsatt sirkulasjon som resultat.
Så, på en varm sommerdag (Vel, lite trolig hos deg kanskje :-k ), du har lasta kjærra med kjærring, unge og alllt som du bare mååå ha med deg, i en stigning så overoppheter du mottorn så alu-toppen slår seg. Da har du det gående :roll:
Sånn går det når du skal "spare" penger på å bruke den derre bilræma-dritten.
Toven
MC: 2021 MT-09 SP

Post by Toven »

Bjerknez wrote:
Toven wrote:Kan jeg og bidra til samleustilling?

Image
Jeg har hele tiden sagt at jeg er svak for sorte/mørke farger.. men nå ble jeg usikker når jeg ser de felgene...
Tja.. kanskje jeg skal gå over stålfelgane med samme grønnfarge som bilen :-k :lol:
Jompa
MC: Kawasaki GPz 1100, 83
Harley Davidson Electra Glide, 2006
Triumph Sprint GT 1050, 2011

Post by Jompa »

LordShaft wrote:Jeg lurer på om noen er villig til å kjøpe denne bilen av meg om 20 - 30 år og restaurere den til slik den var original..... :-k Mulig jeg bare skal sette den på loven (på landet) med trekk over. Det er jo ikke usannsynlig at det kan bli en klassiker :lol: :lol: :lol:
Er den ikke allerede en klassiker?
Skulle ha lagt inn bilde av min "amerikaner", Dodge Caliber 2008, men er alt for lat til å finne ut av photobucket osv.
Men om en annen kan legge inn bilde av en svart Caliber er jeg evig takknemlig,
i minst ett kvarter.
ojda
Bamsefar
MC: "Helene-GS" BMW R1200GS-Rallye. 2018.
+ en Rally til: 2022 - Honda CRF300 Rally "Doffen"👍😇
2023 - Aprilia Tuareg660 "Amanda" 🫣

Post by ojda »

Måtte innom å vaske "Direktørbilen" etter jobb i dag, fikk reint dårlig samvittighet ;-)Image

Sent fra min GT-I9505 via Tapatalk
2020: 17000km. 19: 16.6k. 18: 22k. 17: 19k. 16: 28k. 15: 22k. 14: 24k. 13: 25k. 12: 19k. 11: 9k.
Locked