Har motorhispania rx 50 lett for å skjære seg?

Prat om moped & scooter.
Post Reply
andreasfevik
Posts: 5
Joined: 15 Oct 2005 21:35

Har motorhispania rx 50 lett for å skjære seg?

Post by andreasfevik »

Jeg vurderer sterkt og kjøpe en rx 50 racing.(driiit kul) Men mange som sier at disse mopedene skjærer seg lett.. nå har ikke jeg så god greie på dette med skjæring å mekking OSV så derfor spør jeg folk med litt peiling. Rx'en er en 2001 modell har gått 9.400. Den er tatt ploberingene og drevet om og går 110(visstnok). Personen som selger denne vil 13500 for den. Utseende messig er den veldig fin å se på kun noen få skrap her å der men det er jo tross alt 2001 modell. Hva syntes dere? er det sant hva folk sier at de skjærer seg lett? Og hva skjer når den skjærer seg? om det er dyrt å fikse OSV.

Takk for alle svar:)
what's the point living when you can't feel alive?
TDK
Posts: 1098
Joined: 26 Apr 2005 15:55
Location: Asker

Post by TDK »

Sålenge det er org sylinder er ikke faren for skjæring stor.

Motorhispania RX har en Minarelli AM6 motor som de fleste nye mopeder har, med unntak av Suzuki, Derbi og Gilera.
Aprilia RS 125 FP
Uplombert Potte - El. Eksosventil - Uplombert CDI - Uplombert luftfilter
| u9k |
Posts: 61
Joined: 16 May 2005 18:42
Location: Porsgrunn
Contact:

Post by | u9k | »

Har Aldri hørt om rx som har skjært seg !:)
Image
andreasfevik
Posts: 5
Joined: 15 Oct 2005 21:35

Post by andreasfevik »

ja ok. Det var jo godt å vite:) så dere syntes jeg burde kjøpe? er det en bra moped?
what's the point living when you can't feel alive?
Eike_Oak
Posts: 1236
Joined: 27 Apr 2005 20:31

Post by Eike_Oak »

Absolutt ikke, 13 500 for RX sier meg bare en ting, noe er gale! Gå heller for en til rundtom 15-16 000
- Skyt her -
User avatar
NeoN
Posts: 865
Joined: 10 May 2005 18:14
Location: Trondheim

hmm

Post by NeoN »

er jo trossalt en 2001 modell, men må spørre vedkommende hvor lenge siden det er blitt byttet stempel etc, kan godt være han har kjørt lenge med den uten vedlikehold! å da havner alt på deg!

ikke vær redd for å stille spørsmål som kan være avslørende om noe er galt! ikke minst, få en som kan noe om mekking til å bli med å se på sykkelen, å prøve den!
Før:
Honda NSR 1998, Svart og rød
Honda NSR 2002, Svart og grå
Husqvarna sm 125 2005, svart og blå
Cagiva Mito 125 2005, svart
Aprilia MX 125 2004, rød
Honda CRF 450 SM 2002, rød
Husqvarna sm 125 2007

nå: BMW 320 E46 M-tech<333
RiP
Posts: 16
Joined: 25 Aug 2005 22:03

Post by RiP »

For å si det sånn: Den går IKKE i 110, iallefall ikke på en rett strekke uten en orkan i ryggen!

Den har ikke noe lettere for å skjære seg enn andre mopeder (unntak av scootere, som er vanskligere) og er helt grei, men du bør passe på hvilken stand den er i før du kjøper den. Ting koster, og hvis den er gjevnt over slitt, så baller det ofte på seg ;)
02 Piaggio ZIP Lilla Metallic <- Herpa veiv
Leovince Touring, 47mm Malossi syl., Malossi Carbon Reeds,
SBS keramiske bremseklosser, Turtallsperre, 17.5 dellorto med #95 dyse, Powerfilter, Hebo vario og reim.
'91 Honda Prelude 2l 16v <- Rådebank
Eike_Oak
Posts: 1236
Joined: 27 Apr 2005 20:31

Post by Eike_Oak »

Tror ham alt har kjøpt. Det jeg lurer på er om'n er fornøyd :)
- Skyt her -
User avatar
ChoppersAreGay
Posts: 23
Joined: 19 Oct 2005 13:28

Post by ChoppersAreGay »

Ta med kompresjonstester..! Er kompen lavere enn den bør være iht spesifikasjoner har du en ganske stor jobb foran deg..
andreasfevik
Posts: 5
Joined: 15 Oct 2005 21:35

Post by andreasfevik »

Takk for alle svar.. jeg kjøpte den og er kjempe fornøyd:D syns den er go å kjøre å går fort... det eneste som var noe å si på den var en liten sprekk i dekslet oppe til høyre. har effektanlegg på å power filter. går 105på slette på speedometeret da..
what's the point living when you can't feel alive?
Post Reply