Erfaringer med GSX 750 F '89-'97mod ??

Prat om tung MC.
Post Reply
bandit
MC: Honda CBR 1100 XX Super Blackbird

Erfaringer med GSX 750 F '89-'97mod ??

Post by bandit »

Hvis det er noen som har eller har hatt en GSX 750 F, fortrinnsvis '89 til '97 mod, hadde jeg satt stor pris på om vedkommende kunne dele noen erfaringer med meg. :)
Vurderer sterkt å bytte ut sykkelen med en slik, men har hørt litt forskjellig om den. Noen sier den er helt sjef, mens andre sier den er stygg, tung og generelt kjip. :shock:
Jeg kjører per idag en Bandit 400, den er kvikk og rask, og perferkt som til-og-fra-jobb sykkel. Jeg savner imidlertid litt mer "oomph", og litt mer komfort til lengre turer. Er en GSX 750 å anbefale til mitt bruk?

PS. R-sykler er ganske utelukket, både pga. (manglende) langtur-egenskaper og økonomi (les: forsikring, driftskostnader)

- Bandit, Bergen
vega

Post by vega »

vil ikke anbefale den kjøp heller en 600 eller 1200 GSF-N en kollega av meg har en gsx-750 å A:sammenlignet med bandit så er den ett helvete å skru på. B: dyrere deler jeg betalte 187 kr for gass viren å han over 600kr(skal si han gikk i fistel) cluch viren hans lå på 550 å min på nesten 300.
å det er er jo slite ting men så skulle han bytte delene å fyf.... for ett urnaker/modellbyggesett!!!!!
Do i look like a fucking people person?
HD 1340 softail "custom"
har hørt at passiv røyking er farlig så jeg er sunn å røyker som F...
adoniz

Post by adoniz »

sant sant, gsx-f'en har delt kåpen på teite plasser som gjør det til et helvette å demontere. Tanken og sånnt er også litt teit laga.

Kjøreegenskapene er vel egentlig greie, tror ikke det skal stå på det. Men skal du ikke skru på sykkelen selv kan en vel ikke klage på sånnt. verkstedsene tar en time uansett (eller mer:) )

Er du fornøyd med banditen vil du vel også bli fornøyd med en større bandit, 600 (eller 600 mer gsxrmtor?) Eller en sv650 (1000)
bandit

Takk for tips..

Post by bandit »

Takker for gode råd. Jeg er kjempefornøyd med banditen, og hadde sikkert blitt fornøyd med en bandit 600 også. Jeg er imidlertid på jakt etter en litt potent 750, da jeg må kunne holde følge med naboens FZ 750. :twisted: Har sjekket ut alle specs på alle relevante sykler på bikez.com, og GSXF 750 er såvidt jeg kan se det råeste man får kjøpt uten at det er en R-sykkel. FZ og GSXF750 har begge 106-107hk, og begge veier ca. 230 kg. Vi snakker rundt 90 modell for begge merkene.

Oppsummert: Jeg trenger en sykkel med vektforhold på minst 105hk/230kg (=0,456) uten at det er en R-sykkel. Pris max 45.000,-
Videre må sykkelen være grei "allround", og velegnet til lengre turer :!:

Har jeg da et fullgodt alternativ til GSXF 750 :?:

Er det slik å forstå at GSXF'en er dyrere å skru på en tilsvarende SportTouring sykler med helkåpe? Jeg har uansett mest lyst på en fullkåpe-sykkel, da jeg er gått litt lei "Naked bike" stilen akkurat nå.
Last edited by bandit on 26 Oct 2005 12:11, edited 1 time in total.
Gixxerman

Post by Gixxerman »

Tror nok ikke du feiler da nei :wink: Har bare prøvd en -98 gsxf600 og den var helt ok. Ikke den skarpeste kniven i skuffen, men likevel litt oooomph :) Hadde nok gjort som deg og gått for 750 jeg, da den sikkert ikke skuffer med litt fraværende hester :)
brap

Re: Takk for tips..

Post by brap »

bandit wrote:Jeg trenger en sykkel med vektforhold på minst 105hk/230kg (=0,456) uten at det er en R-sykkel. Pris max 45.000,-
Videre må sykkelen være grei "allround", og velegnet til lengre turer :!:
Hvis du skal holde følge med kompisen er det andre ting enn bare forholdet mellom ytelse og vekt som spiller inn (jeg antar at dere ikke BARE driver med dragrace). Det aller viktigste er sykkelens evne til å få føreren til å føle seg sikker.. dekk, dempere og sykkelens geometri spiller mye inn her. Når man kjører er det i svingene man lærer, og får vist andre hva man kan. Det kreves ingen skillz for å stramme wiren og banke seg gjennom girene når det går rett frem!

På vanlig korte langstrekker er utgangshastigheten av sving og dreiemomentet på turtallet du har når du passerer apex viktig for å komme først frem til neste sving, så se på effektkurven også, ikke bare toppeffekt.

Jeg ville prøvekjørt litt flere sykler.. VFR (det er en grunn til at den er dyr!), SV650S, Fazer, BMW 650GS (kjappere enn man tror, veldig allsidig, og funker på langtur) er supre sykler som også kan kjøres skremmende fort gjennom svinger.
il4
bandit

Post by bandit »

Hei brap!

Jeg kjører fra kompisen min på landevei allerede, selv om jeg bare har en bandit 400 8)
Dette har nok mye å gjøre med at jeg har kjørt sykkel hver dag i over et år, mens kompisen min ikke har kjørt sykkel på en stund.
Men jeg blir selvfølgelig "blåst" på langstrekkene. :evil:

Uansett, Bandit'en er utrolig lett å føle seg trygg på. Holder følge med langt større sykler på svingete veier. Savner bare litt mer motor, og det er er flere grunner til dette. Bandit'en har en rendyrket turtallsmotor, hvilket kan være inspirerende til sitt bruk. Den har imidlertid ingenting å hente under 4000rpm, og sykkelen har følgelig en tettsteget girkasse. På 6.gir ligger nåla rett under 7000rpm i 100kmt..! DET blir litt slitsomt å høre på i lengden (hvertfall med effektanlegg)..

Så jeg ser etter en sykkel med litt mer "grunt" i bunn, og gjerne enda mer futt på toppen av registeret. Prøvde 750 FZ, den hadde et fantastisk bunndrag og var helt grei i øvre del av registeret også. Testet også en GSX750F 92 modell, og den var ganske annerledes. Virket ikke som den var like villig på lavt turtall, men det tok seg inn igjen på høyere turtall. Mye likt banditen med tanke på motorkarakteristikk. Var også en helt forskjellig fartsfølelse på de to syklene. På FZ'n var jeg nesten redd for å ramle av i 130kmt, mens jeg følte jeg kunne ligget i timesvis i 160kmt på GSX'en, uten å stresse. Merket hverken fart eller aksellerasjon noe særlig på GSX'en, men speedometeret talte sitt tydelige språk; Det gikk framover, for å si det sånn. :)

Og det er jo en god egenskap; at det ikke føles som om det går altfor fort når man drar på litt. Helt til onkel blå står og måler deg, men det er en annen problemstilling 8)
'05 Honda CBR 1000RR

X: '97 Honda CBR1100 XX SuperBlackbird
X: '86 Kawasaki GPZ 900 R
X: '92 Suzuki Bandit 400
X: '94 Suzuki GN125
Post Reply