Hei
trenger litt hjelp her. Scooter'n ville plutselig ikke dra mer og nå lurer jeg på hva dette skyldes. Kom helt plutselig en kveld da jeg skulle hjem og starta opp. Gikk helt normalt på tomgang men da jeg kjørte igang så døde den liksom ned og orketr ikke å dra opp i fart. Ble bare mindre og mindre fart til den til slutt stoppa opp. Går greit å starte motoren men den klarer ikke å komme opp i turtall. Skiftet plugg men uten at dette hjalp og sjekket bensintilførselen til forgasser. Sitter igjen med to teoretiske feil enten forgasser eller delvis tett eksos potte. Hva mener ekspertisen der ute.
Honda sfx går dårlig
sfx ja:D kan med stor glede si at jeg har tryna med en sånn:D må si at det var halvveis med vilje, var jo en sfx;-)
Før:
Honda NSR 1998, Svart og rød
Honda NSR 2002, Svart og grå
Husqvarna sm 125 2005, svart og blå
Cagiva Mito 125 2005, svart
Aprilia MX 125 2004, rød
Honda CRF 450 SM 2002, rød
Husqvarna sm 125 2007
nå: BMW 320 E46 M-tech<333
Honda NSR 1998, Svart og rød
Honda NSR 2002, Svart og grå
Husqvarna sm 125 2005, svart og blå
Cagiva Mito 125 2005, svart
Aprilia MX 125 2004, rød
Honda CRF 450 SM 2002, rød
Husqvarna sm 125 2007
nå: BMW 320 E46 M-tech<333
Det var da fælt til offtopic her da, diskuter det dere skal!
Har du trimmet den eller gjort noe med den i det siste? Kan godt hende at det er skit i forgasseren, ta å åpne den opp. Skru av de 2 skruene som holder fast de 2 fyskiske delene, bunn og topp. Se etter om det er skit osv. nedi i flotørkammeret (bunnen). Sjekk etter om dysen ikke er tett, kan hende det var noe nedi bensinen som har tettet den igjen.
Se etter om dette hjelper
Har du trimmet den eller gjort noe med den i det siste? Kan godt hende at det er skit i forgasseren, ta å åpne den opp. Skru av de 2 skruene som holder fast de 2 fyskiske delene, bunn og topp. Se etter om det er skit osv. nedi i flotørkammeret (bunnen). Sjekk etter om dysen ikke er tett, kan hende det var noe nedi bensinen som har tettet den igjen.
Se etter om dette hjelper

Yamaha Aerox 2004


Har nå forsøkt alt untatt potta. Åpna forgasser og sjekka flotørkammer samt dysene men kunne ikke finne noe galt.
scooter'n er original utrimmet og det sitter to skruer i enden på potta. Regnet det som en enkel sak å ta ut disse for så å dra ut innmaten i potta. Men neida, potta er jo en hel bit?? hvordan skal man da få rengjort potta?? Må jo kutte av hele potta og så eventuelt sveise sammen igjen etterpå. Noen som vet hvor en kan få kjøpt en rimelig potte??.
Det største problemet er jo at man ikke er helt sikker på om det er potta som er problemet. Noen tips om hvordan man kan konstatere om potta er årsaken til at den går så dårlig eller ei?? Kjøre på fri eksos??
scooter'n er original utrimmet og det sitter to skruer i enden på potta. Regnet det som en enkel sak å ta ut disse for så å dra ut innmaten i potta. Men neida, potta er jo en hel bit?? hvordan skal man da få rengjort potta?? Må jo kutte av hele potta og så eventuelt sveise sammen igjen etterpå. Noen som vet hvor en kan få kjøpt en rimelig potte??.
Det største problemet er jo at man ikke er helt sikker på om det er potta som er problemet. Noen tips om hvordan man kan konstatere om potta er årsaken til at den går så dårlig eller ei?? Kjøre på fri eksos??
Doggy 002
Hei igjen
Selv om det er en stund siden jeg fikk ordna sfx'n så får jeg vel legge inn en oppsumering i fall det er noen flere som kan ha nytte av dette.
Rev av potta og tok den til en kompis som har gass sveise apparat. Han tok og varmet opp potta til den ble så varm at oljerestene som var inne i potta tok fyr og så lot han den brenne til det ikke var mer igjen godt hjelpet av gass brenneren for å få brent ut av hele potta. Det brannt meget godt og lenge. Men når det vell var over og potta hadde fått kjølet seg ned så var det bare å montere den på igjen og tut og kjør. Nå går den som en kule igjen.
Doggy 002
Selv om det er en stund siden jeg fikk ordna sfx'n så får jeg vel legge inn en oppsumering i fall det er noen flere som kan ha nytte av dette.
Rev av potta og tok den til en kompis som har gass sveise apparat. Han tok og varmet opp potta til den ble så varm at oljerestene som var inne i potta tok fyr og så lot han den brenne til det ikke var mer igjen godt hjelpet av gass brenneren for å få brent ut av hele potta. Det brannt meget godt og lenge. Men når det vell var over og potta hadde fått kjølet seg ned så var det bare å montere den på igjen og tut og kjør. Nå går den som en kule igjen.
Doggy 002
Doggy 002