The world according to Desmo. "Hær går d i rykkj å romme drag!"

Skriv litt om deg selv, hva du gjør, hobbyer osv.
User avatar
mekkern
Posts: 5122
Joined: 22 Jan 2007 11:05
MC: "It's an old motorcycle, the wind is supposed to blow your helmet around, it's supposed to leak oil, the brakes should suck, and every now and then, it should scare you so bad you piss your pants."
Location: Tranby-Lier

Re: The world according to Desmo.

Post by mekkern »

Desmo wrote:Stemmer Mekkis, det er en sikring. Er vel helst det dem kalte treg sikring i hine hårde dage da det var skrusikringer av porselen hvert et sikringsskap bortetter.

Neida Geiroe, det er Datsuns eneste vellykkede forsøk på å lage sportsbil. :roll:
X kjerringa hadde en 120ampere...

Snadderbilen fra datsun var jo SSS..
[youtube][/youtube]
User avatar
Desmo
Posts: 9112
Joined: 22 May 2005 08:52
MC: Ducati Monster S4RS
Triumph Scrambler 900
Location: Lena

Re: The world according to Desmo.

Post by Desmo »

Var nok en liten hissigpropp i -70 den der, Mekkern. Jeg syns den hadde fortjent et eller annet slags luftfilter. Ser jo kjempetøft ut med trakter men de suger jo inn alt fra støv til trostunger.
"We have met the enemy and he is us!"
-Pogo
;)
User avatar
mekkern
Posts: 5122
Joined: 22 Jan 2007 11:05
MC: "It's an old motorcycle, the wind is supposed to blow your helmet around, it's supposed to leak oil, the brakes should suck, and every now and then, it should scare you so bad you piss your pants."
Location: Tranby-Lier

Re: The world according to Desmo.

Post by mekkern »

Desmo wrote:Var nok en liten hissigpropp i -70 den der, Mekkern. Jeg syns den hadde fortjent et eller annet slags luftfilter. Ser jo kjempetøft ut med trakter men de suger jo inn alt fra støv til trostunger.
Det var et filter på de orginalt-i England ble de levert med 2 SU forharkere...host host...
User avatar
Desmo
Posts: 9112
Joined: 22 May 2005 08:52
MC: Ducati Monster S4RS
Triumph Scrambler 900
Location: Lena

Re: The world according to Desmo.

Post by Desmo »

SU? Er ikke det sånn her det da? Om jeg ikke husker feil skulle det fylles litt spesialolje (rød?) på toppen av de?
Image
"We have met the enemy and he is us!"
-Pogo
;)
User avatar
Desmo
Posts: 9112
Joined: 22 May 2005 08:52
MC: Ducati Monster S4RS
Triumph Scrambler 900
Location: Lena

Re: The world according to Desmo.

Post by Desmo »

Fant en kort video av SSS'en på YouTube. Får se om den virker.
"We have met the enemy and he is us!"
-Pogo
;)
User avatar
mekkern
Posts: 5122
Joined: 22 Jan 2007 11:05
MC: "It's an old motorcycle, the wind is supposed to blow your helmet around, it's supposed to leak oil, the brakes should suck, and every now and then, it should scare you so bad you piss your pants."
Location: Tranby-Lier

Re: The world according to Desmo.

Post by mekkern »

[quote="Desmo"]SU? Er ikke det sånn her det da? Om jeg ikke husker feil skulle det fylles litt spesialolje (rød?) på toppen av de?


det er helt riktig.
ATF funka like bra/dårlig...
men dette var den spede start på CV (constant Velocity)forgassere/vakumforgassere som vi kjenner på våre MC.
User avatar
Desmo
Posts: 9112
Joined: 22 May 2005 08:52
MC: Ducati Monster S4RS
Triumph Scrambler 900
Location: Lena

Re: The world according to Desmo.

Post by Desmo »

Når vi er inne på dette med bilforgassere vil jeg nevne to merker som var anerkjente i gamleda'r; Dell'orto og Weber. Nevner du noe sånt til en av dagens ferske bilister ser vedkommende bare dumt på deg.
"We have met the enemy and he is us!"
-Pogo
;)
User avatar
Jompa
Posts: 328
Joined: 18 Nov 2015 22:15
MC: 4-cylindret, luftkjølt japse
og V-twin fra US.

Re: The world according to Desmo.

Post by Jompa »

mekkern wrote:
Desmo wrote:SU? Er ikke det sånn her det da? Om jeg ikke husker feil skulle det fylles litt spesialolje (rød?) på toppen av de?


det er helt riktig.
ATF funka like bra/dårlig...
men dette var den spede start på CV (constant Velocity)forgassere/vakumforgassere som vi kjenner på våre MC.

Jepp, jeg hadde en Volvo 244 som drakk forgasserolje, det var vel Stromberg på Volvoen ?
Man merka at det var lite olje når bilen begynte å røkke og fuske når man ga full gass.
User avatar
Desmo
Posts: 9112
Joined: 22 May 2005 08:52
MC: Ducati Monster S4RS
Triumph Scrambler 900
Location: Lena

Re: The world according to Desmo.

Post by Desmo »

Hei, Jompa! Hadde denne vært noe for deg? Så den ikke i går da jeg var på GMS, så den er nok solgt. Kanskje like greit?

Image
"We have met the enemy and he is us!"
-Pogo
;)
User avatar
Desmo
Posts: 9112
Joined: 22 May 2005 08:52
MC: Ducati Monster S4RS
Triumph Scrambler 900
Location: Lena

Re: The world according to Desmo.

Post by Desmo »

Kunne nok ha kjørt meg en tur med Scrambleren i dag for det var varmt nok. Men jeg har fått noe slags betennelse i håndleddet på høyre hånda, så jeg tenkte at det var best å la være. Jeg kjente nemlig veldig godt at det var vondt da jeg vred på rulla forrige helg. Så da tenkte jeg at jeg kunne spare kjøringa til det ble enda litt varmere og at håndleddet ble bra igjen. Så i stedet tok jeg bilen og kjørte en tur etter middag. Da jeg kjørte gjennom Nordlia som er litt sør for Gjøvik var det ingen biler rett foran og lite trafikk i mot. Så da ble jeg sittende å se på litt annet enn veien. La merke til at Mjøsa var nesten like blank som et nylakkert parkettgulv. Så da tenkte jeg på sangen til Vazelina; "blanke Mjøsa klar og rein". Sånn så det ut fra veien.
Image
"We have met the enemy and he is us!"
-Pogo
;)
pollti
Posts: 748
Joined: 08 Nov 2015 15:55

Re: The world according to Desmo.

Post by pollti »

Poster du bilder i full skala nå Desmo? 1:1 er greit det men blir sabla mye scrolling. 8)
User avatar
Desmo
Posts: 9112
Joined: 22 May 2005 08:52
MC: Ducati Monster S4RS
Triumph Scrambler 900
Location: Lena

Re: The world according to Desmo.

Post by Desmo »

pollti wrote:Poster du bilder i full skala nå Desmo? 1:1 er greit det men blir sabla mye scrolling. 8)
Blir dem så store? Er ikke det hos meg, bare sånn passe. Trodde de ble slik over alt.
"We have met the enemy and he is us!"
-Pogo
;)
User avatar
Jompa
Posts: 328
Joined: 18 Nov 2015 22:15
MC: 4-cylindret, luftkjølt japse
og V-twin fra US.

Re: The world according to Desmo.

Post by Jompa »

Desmo wrote:Hei, Jompa! Hadde denne vært noe for deg? Så den ikke i går da jeg var på GMS, så den er nok solgt. Kanskje like greit?

Image

:love :love :love .............men toppboksen :twisted: :twisted: :twisted:
User avatar
Desmo
Posts: 9112
Joined: 22 May 2005 08:52
MC: Ducati Monster S4RS
Triumph Scrambler 900
Location: Lena

Re: The world according to Desmo.

Post by Desmo »

Jompa wrote:
Desmo wrote:Hei, Jompa! Hadde denne vært noe for deg? Så den ikke i går da jeg var på GMS, så den er nok solgt. Kanskje like greit?

:love :love :love .............men toppboksen :twisted: :twisted: :twisted:
Kan jeg gå ut fra du ikke er fan av sånn "Tupperware"?
"We have met the enemy and he is us!"
-Pogo
;)
User avatar
Jompa
Posts: 328
Joined: 18 Nov 2015 22:15
MC: 4-cylindret, luftkjølt japse
og V-twin fra US.

Re: The world according to Desmo.

Post by Jompa »

Desmo wrote:
Jompa wrote:
Desmo wrote:Hei, Jompa! Hadde denne vært noe for deg? Så den ikke i går da jeg var på GMS, så den er nok solgt. Kanskje like greit?

:love :love :love .............men toppboksen :twisted: :twisted: :twisted:
Kan jeg gå ut fra du ikke er fan av sånn "Tupperware"?
Det stemmer, ikke noen stor fan, nå må jeg innrømme at jeg ikke har hatt bruk for pizzaboks heller.
Setet på sykkeln var også litt i overkant amerikansk etter mitt syn.
Post Reply