The world according to Desmo. "Hær går d i rykkj å romme drag!"

Skriv litt om deg selv, hva du gjør, hobbyer osv.
User avatar
Desmo
Posts: 9112
Joined: 22 May 2005 08:52
MC: Ducati Monster S4RS
Triumph Scrambler 900
Location: Lena

Re: The world according to Desmo.

Post by Desmo »

Tenkte ikke over setet før du nevnte det, Jompa. Ja, det ser amerikansk ut. Corbin?
"We have met the enemy and he is us!"
-Pogo
;)
User avatar
Desmo
Posts: 9112
Joined: 22 May 2005 08:52
MC: Ducati Monster S4RS
Triumph Scrambler 900
Location: Lena

Re: The world according to Desmo.

Post by Desmo »

Jaaa. Da var 17. Maiprogrammet over for i år med unntak av det tradisjonelle fyrverkeriet på Raufoss 23.00. Jeg har ikke deltatt i festivitasen for jeg gidder ikke å ha på meg finstasen bare for å gå bort å se på en stim med is-sultne unger som vifter med flagg. Sykkelkjøring har det heller ikke blitt på en stund, siden jeg har pådratt meg en slags betennelse i høyre håndledd. Har gått sykmeldt i to uker nå og er på bedringens vei, men hvis det ikke blir helt bra til om mandagen tar jeg en tur til doktoren og hører om jeg kan få forlenget sykmeldinga. Er litt redd for å gjøre noe så det der blir kronisk for det var visst ikke så vanskelig å få til sa hun doktoren min.
"We have met the enemy and he is us!"
-Pogo
;)
User avatar
Desmo
Posts: 9112
Joined: 22 May 2005 08:52
MC: Ducati Monster S4RS
Triumph Scrambler 900
Location: Lena

Re: The world according to Desmo.

Post by Desmo »

Ja, nå er det begynt igjen. Løvetanna, det andre ugresset og de stakkars gresstråene som er i hagen må klippes. Heldigvis er utstyret i orden så det var bare å gå i gang. Gåklipperen, en Honda, hadde ikke vært startet siden i høst, men den fyrte på første draget. Husqvarna-rideren var også helt OK, så hele affæren gikk helt knirkefritt. Ble bare litt varm da jeg tok de plassene som Husqvarnaen ikke kan brukes. Sola stekte godt og når en driver og hersjer med en litt tung klipper blir det råslag i pappen.
"We have met the enemy and he is us!"
-Pogo
;)
User avatar
Jompa
Posts: 328
Joined: 18 Nov 2015 22:15
MC: 4-cylindret, luftkjølt japse
og V-twin fra US.

Re: The world according to Desmo.

Post by Jompa »

Gressklippern står enda der den ble parkert i fjor høst, 4 grader midt på dagen i dag mellom snebygan gjer ikke den store spiringa.
så foreløpig har æ beholdt kjettingan på John Deeren, fræsen heng visst også på enda.
Men, det e i det minste bar plen foran huset, en liten sneflekk igjen, den e nok borte før helga.
Egentlig greit, hvis varmen kommer for tidlig i nord, e den brukt opp for resten av sommern.
Sjarken
Posts: 11
Joined: 05 Jun 2016 00:18
MC: R1200GS 2015

Re: The world according to Desmo.

Post by Sjarken »

Vokste opp i Nord Norge, huske att det av og til va ny snø på fjellan til sankt hans, må si eg e imponert over dem som driver på med MC på di breddegrader :thumleft
User avatar
tshansen
Posts: 19236
Joined: 07 Mar 2006 02:07
MC: KTM 790 Adventure R 2019
Location: Bergen

Re: The world according to Desmo.

Post by tshansen »

Sjarken wrote:Vokste opp i Nord Norge, huske att det av og til va ny snø på fjellan til sankt hans, må si eg e imponert over dem som driver på med MC på di breddegrader :thumleft
Det har jeg også tenkt mange ganger.... men man skal ikke ha mer enn ett par dager på mc der oppe i sesongen før man forstår hvorfor de gidder =D> =D>
I would like to apologize to anyone I have not yet offended.
Please be patient, I will get to you shortly
------------------------------------------------------------
2019: Nye dekk på 1900 km - Mitas E-07+
------------------------------------------------------------
Instagram
YouTube
MyRoute-app
User avatar
Desmo
Posts: 9112
Joined: 22 May 2005 08:52
MC: Ducati Monster S4RS
Triumph Scrambler 900
Location: Lena

Re: The world according to Desmo.

Post by Desmo »

Og jeg klager over vinter som har dratt ut? Er jo bare i år det har vært slik her, i Nord-Norge er det slik hvert år.

Nåja, nå til noe jeg har funnet på FB;
Image
"We have met the enemy and he is us!"
-Pogo
;)
User avatar
Desmo
Posts: 9112
Joined: 22 May 2005 08:52
MC: Ducati Monster S4RS
Triumph Scrambler 900
Location: Lena

Re: The world according to Desmo. Nå ser det stygt ut.

Post by Desmo »

Takket være at jeg vraket gamlebilen i vinter har det gått nedover med økonomien. Og uhellet med den "nye" dro ytterligere ned. Nå er jeg så blakk, at jeg nok må selge syklene for å greie meg en stund. Jeg har tenkt å ligge på været en uke og så blir det vel å bite i det sure eplet. Oppdateringer kommer etter hvert.
"We have met the enemy and he is us!"
-Pogo
;)
User avatar
mekkern
Posts: 5122
Joined: 22 Jan 2007 11:05
MC: "It's an old motorcycle, the wind is supposed to blow your helmet around, it's supposed to leak oil, the brakes should suck, and every now and then, it should scare you so bad you piss your pants."
Location: Tranby-Lier

Re: The world according to Desmo. Nå ser det stygt ut.

Post by mekkern »

Hvis det er for en kortere periode finnes det nok løsninger som hindrer salg?
er jo ikke noe artig å "havne på ræva" sånn nei.. :(
User avatar
jhn
Posts: 2063
Joined: 10 Nov 2008 01:25
MC: Suzuki V-Strom
HD sportster 883

Re: The world according to Desmo.

Post by jhn »

LordShaft wrote:
Sjarken wrote:Vokste opp i Nord Norge, huske att det av og til va ny snø på fjellan til sankt hans, må si eg e imponert over dem som driver på med MC på di breddegrader :thumleft
Det har jeg også tenkt mange ganger.... men man skal ikke ha mer enn ett par dager på mc der oppe i sesongen før man forstår hvorfor de gidder =D> =D>
:-k Nå er det ikke så stor forskjell på å være motorsyklist i Nord- og Sør-Norge. Dere starter jo sesongen så snart snøen er borte fra veien og temperaturen går over på pluss-siden ... akkurat på samme måte som vi gjør her. Den største forskjellen er vel at det skjer ca en mnd senere her oppe ... ellers, same same.
Normalt starter min sesong i slutten av april og varer gjerne til uti oktober en gang.
Men i år ... den værste Mai i manns minne [-( ..... i alle fall i denne mannens minne

@Sjarken, hvor vokste du opp?
Sjarken
Posts: 11
Joined: 05 Jun 2016 00:18
MC: R1200GS 2015

Re: The world according to Desmo.

Post by Sjarken »

jhn wrote:
LordShaft wrote:
Sjarken wrote:Vokste opp i Nord Norge, huske att det av og til va ny snø på fjellan til sankt hans, må si eg e imponert over dem som driver på med MC på di breddegrader :thumleft
Det har jeg også tenkt mange ganger.... men man skal ikke ha mer enn ett par dager på mc der oppe i sesongen før man forstår hvorfor de gidder =D> =D>
:-k Nå er det ikke så stor forskjell på å være motorsyklist i Nord- og Sør-Norge. Dere starter jo sesongen så snart snøen er borte fra veien og temperaturen går over på pluss-siden ... akkurat på samme måte som vi gjør her. Den største forskjellen er vel at det skjer ca en mnd senere her oppe ... ellers, same same.
Normalt starter min sesong i slutten av april og varer gjerne til uti oktober en gang.
Men i år ... den værste Mai i manns minne [-( ..... i alle fall i denne mannens minne

@Sjarken, hvor vokste du opp?
Vokste opp i Lyngen, flyttet til Oslo i 1986
ArcticTiger
Posts: 2526
Joined: 06 Oct 2015 21:02
MC: -22 Ducati Multistrada V4 Pikes Peak
-98 Triumph Tiger 900
-06 Ducati Multistrada 1000 S DS
Location: Ænnebu, Vestfold

Re: The world according to Desmo. Nå ser det stygt ut.

Post by ArcticTiger »

Desmo wrote:Takket være at jeg vraket gamlebilen i vinter har det gått nedover med økonomien. Og uhellet med den "nye" dro ytterligere ned. Nå er jeg så blakk, at jeg nok må selge syklene for å greie meg en stund. Jeg har tenkt å ligge på været en uke og så blir det vel å bite i det sure eplet. Oppdateringer kommer etter hvert.
Detta er ikkeno lurt Desmo [-X Det blir som å pisse i skinn-buksa, det varmer ei kort stund, og så blir det bare surt. De halvgamle sykkla dine får du ikke mye for slik marknaden er fortida. Dette vet jeg av Erfaring. Og når du må ha deg en ny sykkel, da får du svi på pongen [-X Nei, stå han av, stomp heller Sneipen for godt :D
User avatar
Desmo
Posts: 9112
Joined: 22 May 2005 08:52
MC: Ducati Monster S4RS
Triumph Scrambler 900
Location: Lena

Re: The world according to Desmo. Nå ser det stygt ut.

Post by Desmo »

Du har rett AT at det hjelper bare litt. Men hvis det ikke skjer et mirakel er det ingen annen utvei.
"We have met the enemy and he is us!"
-Pogo
;)
User avatar
tshansen
Posts: 19236
Joined: 07 Mar 2006 02:07
MC: KTM 790 Adventure R 2019
Location: Bergen

Re: The world according to Desmo. Nå ser det stygt ut.

Post by tshansen »

Lån i banken!!!!
I would like to apologize to anyone I have not yet offended.
Please be patient, I will get to you shortly
------------------------------------------------------------
2019: Nye dekk på 1900 km - Mitas E-07+
------------------------------------------------------------
Instagram
YouTube
MyRoute-app
User avatar
ojda
Bamsefar
Posts: 9148
Joined: 09 Apr 2008 20:45
MC: "Helene-GS" BMW R1200GS-Rallye. 2018.
+ en Rally til: 2022 - Honda CRF300 Rally "Doffen"👍😇
2023 - Aprilia Tuareg660 "Amanda" 🫣
Location: Kristiania

Re: The world according to Desmo. Nå ser det stygt ut.

Post by ojda »

Å selge unna en av "unga" går vel sikkert bra, men begge :-k :evil: [-(
2020: 17000km. 19: 16.6k. 18: 22k. 17: 19k. 16: 28k. 15: 22k. 14: 24k. 13: 25k. 12: 19k. 11: 9k.
Post Reply