
Rune med Gixxer 1000. Minimesse Smia MC s. 31
- Jeanette
- Administrator
- Posts: 7497
- Joined: 05 Sep 2006 19:45
- MC: 12 Honda VFR
X: 07 Yamaha FZ6-S - Location: Oslo
Re: Rune med Gixxer 1000. Blogg om reiser og slikt ;-)
Det er bare så synd at mange av demodagene er mens man er på jobb.. Ikke mye man rekker mellom en vanlig arbeidsdag og kl. 18 

Re: Rune med Gixxer 1000. Prøvekjøring side 29.
Ja. Det er litt dumt. Flere burde legge det til helg.Jeanette wrote:Det er bare så synd at mange av demodagene er mens man er på jobb.. Ikke mye man rekker mellom en vanlig arbeidsdag og kl. 18

Suzuki GSX-R 1000 K5
- ojda
- Bamsefar
- Posts: 9329
- Joined: 09 Apr 2008 20:45
- MC: "Helene-GS" BMW R1200GS-Rallye. 2018.
+ en Rally til: 2022 - Honda CRF300 Rally "Doffen"👍😇
2023 - Aprilia Tuareg660 "Amanda" 🫣 - Location: Kristiania
Re: Rune med Gixxer 1000. Blogg om reiser og slikt ;-)
Naise


2020: 17000km. 19: 16.6k. 18: 22k. 17: 19k. 16: 28k. 15: 22k. 14: 24k. 13: 25k. 12: 19k. 11: 9k.
- Jeanette
- Administrator
- Posts: 7497
- Joined: 05 Sep 2006 19:45
- MC: 12 Honda VFR
X: 07 Yamaha FZ6-S - Location: Oslo
Re: Rune med Gixxer 1000. Blogg om reiser og slikt ;-)
Nesa nedi glasset igjen siden du siterer fra min blogg inn i Rune sin?ojda wrote:Naise


- ojda
- Bamsefar
- Posts: 9329
- Joined: 09 Apr 2008 20:45
- MC: "Helene-GS" BMW R1200GS-Rallye. 2018.
+ en Rally til: 2022 - Honda CRF300 Rally "Doffen"👍😇
2023 - Aprilia Tuareg660 "Amanda" 🫣 - Location: Kristiania
Re: Rune med Gixxer 1000. Blogg om reiser og slikt ;-)
Nebbete
Neida, sitter med padden, å titter halvveis på Big Bang... mens jeg skriver.
Blir lett litt tull av slikt, men hvordan??

Neida, sitter med padden, å titter halvveis på Big Bang... mens jeg skriver.
Blir lett litt tull av slikt, men hvordan??

2020: 17000km. 19: 16.6k. 18: 22k. 17: 19k. 16: 28k. 15: 22k. 14: 24k. 13: 25k. 12: 19k. 11: 9k.
- Jeanette
- Administrator
- Posts: 7497
- Joined: 05 Sep 2006 19:45
- MC: 12 Honda VFR
X: 07 Yamaha FZ6-S - Location: Oslo
Re: Rune med Gixxer 1000. Blogg om reiser og slikt ;-)
Si det.. du har vel kopiert innlegget og hatt mange faner åpne samtidig, kanskje?ojda wrote:Nebbete![]()
Neida, sitter med padden, å titter halvveis på Big Bang... mens jeg skriver.
Blir lett litt tull av slikt, men hvordan??
Uansett; er godt fornøyd med bildet selv, så takk!

- Desmo
- Posts: 9112
- Joined: 22 May 2005 08:52
- MC: Ducati Monster S4RS
Triumph Scrambler 900 - Location: Lena
Re: Rune med Gixxer 1000. Blogg om reiser og slikt ;-)
Hadde du prøvd Scrambleren min hadde kommet til nesten samme konklusjon tror jeg. Med unntak av motorvibrasjoner, for der har Triumph gjort en god jobb med å holde dem nesten unna. En jeg kjenner som har eid gammel Triumph laget i Meriden sa at han lurte på hvor eksoslyden kom fra da han startet den når han satt på. "Detti rister jo ittno' i fårhøll tæl dom je hadde" sa han.RuneS wrote:For moro prøvde jeg W800 mens jeg ventet.
Dette var definitivt en reise tilbake i tid. Sykkelen ser retro ut, og den oppfører seg slik også. Motoren er grei, men det er mye vibrasjoner. Girkassa gjør jobben slik den sikkert skal.Men de kunne ha oppgradert bremsene til noe i nærheten av dagens standard. Ja jeg vet at det vil ødelegge sjarmen, men a likevel da
Bremser er viktig selv om denne ikke er noe råskinn effektmessig. Moro å ha prøvd den, men nei takk til flere turer på den.
"We have met the enemy and he is us!"
-Pogo

-Pogo

Re: Rune med Gixxer 1000. Blogg om reiser og slikt ;-)
Det kan godt hende.Desmo wrote:Hadde du prøvd Scrambleren min hadde kommet til nesten samme konklusjon tror jeg. Med unntak av motorvibrasjoner, for der har Triumph gjort en god jobb med å holde dem nesten unna. En jeg kjenner som har eid gammel Triumph laget i Meriden sa at han lurte på hvor eksoslyden kom fra da han startet den når han satt på. "Detti rister jo ittno' i fårhøll tæl dom je hadde" sa han.RuneS wrote:For moro prøvde jeg W800 mens jeg ventet.
Dette var definitivt en reise tilbake i tid. Sykkelen ser retro ut, og den oppfører seg slik også. Motoren er grei, men det er mye vibrasjoner. Girkassa gjør jobben slik den sikkert skal.Men de kunne ha oppgradert bremsene til noe i nærheten av dagens standard. Ja jeg vet at det vil ødelegge sjarmen, men a likevel da
Bremser er viktig selv om denne ikke er noe råskinn effektmessig. Moro å ha prøvd den, men nei takk til flere turer på den.

Det er bra at Triumph har fått kontroll på vibrasjonene. Har ikke kjørt så mye Triumph, men har prøvd Trophy 900 1998 modell, Tiger og Daytona 675, og ingen av de er sammenlignbare med Scrambler eller W800.
W800 var jo ikke akkurat sportslig og lyden var vel heller ikke så den skremte noen. Men som det største ankepunktet var bremsene. De var slappe i forhold til dagens bremser. Enkel bremseskive foran og trommel bak er jo helt i tråd med originalen, men kanskje ikke helt etter dagens standard. Men så står det vel også litt i stil med effekten på motoren som er på 48 Hk.
Morsomt å ha prøvd den, men jeg foretrekker mer sportslige sykler.
Suzuki GSX-R 1000 K5
- Desmo
- Posts: 9112
- Joined: 22 May 2005 08:52
- MC: Ducati Monster S4RS
Triumph Scrambler 900 - Location: Lena
Re: Rune med Gixxer 1000. Prøvekjøring side 29.
Er skive foran og bak på Scrambleren, men som du sier med W800. Den foran kunne ha vært bedre. Men med sine 54 ville hester er den ikke akkurat sportslig rask og med rett-opp-og-ned sittestilling blir hastighetene stort sett etter gjeldende fartsgrenser. Lydmessig er nok scrambleren min W800 overlegen, for Per Harald og co hadde monter TOR potter på den, og er åpnere enn originale. De ser akkurat ut som standard, så du må høre forskjellen. Jeg glemte å skrive i forrige innlegg at det sitter balanseaksler i motoren så den går så vibrasjonsfritt som en twin med 270 graders veiv kan.
"We have met the enemy and he is us!"
-Pogo

-Pogo

Re: Rune med Gixxer 1000. Blogg om reiser og slikt ;-)
Må si det er veldig hyggelig av deg å poste så fine bilder i bloggen min.ojda wrote:Naise


Suzuki GSX-R 1000 K5
- Jeanette
- Administrator
- Posts: 7497
- Joined: 05 Sep 2006 19:45
- MC: 12 Honda VFR
X: 07 Yamaha FZ6-S - Location: Oslo
Re: Rune med Gixxer 1000. Prøvekjøring side 29.
Takk for det 

Re: Rune med Gixxer 1000. Prøvekjøring side 29.
Fredag 26/5 ble det nok en fin tur på to hjul. Jeanette og jeg hadde bestemt oss for å kjøre en "liten" tur i Telemark. Ruta skulle se omtrent slik ut. Oslo - Sande - Hanekleiva - Hvittingfoss - Siljan - Skien - Drangedal - Gautefallsheia - Fyresdal - Dalen - Åmot - Rjukan - Bolkesjø - Kongsberg - Oslo. Været var utrolig bra og alt lå til rette for en fin tur.
Da vi kom tilbake til Oslo på kvelden kunne vi lese av 60mil på trippen. Det må man jo si seg fornøyd med
Her er noen bilder fra turen.











Sent fra min SM-A520F via Tapatalk
Da vi kom tilbake til Oslo på kvelden kunne vi lese av 60mil på trippen. Det må man jo si seg fornøyd med

Her er noen bilder fra turen.












Sent fra min SM-A520F via Tapatalk
Suzuki GSX-R 1000 K5
Re: Rune med Gixxer 1000. Prøvekjøring side 29.
Ser fortreffelig ut!
Jeg må få lagt av mer tid til å utforske Telemark når jeg er sørpå altså 


Re: Rune med Gixxer 1000. Prøvekjøring side 29.
Ja det var kjempefint å kjøre der. Anbefales.
Her er kart over ruta vi kjørte https://goo.gl/maps/fwZXNzFUQnL2
Her er kart over ruta vi kjørte https://goo.gl/maps/fwZXNzFUQnL2
Suzuki GSX-R 1000 K5
Re: Rune med Gixxer 1000. Prøvekjøring side 29.
Det var en imponerende rundtur på en dag, ja
Fine bilder av mange kjente steder, det er snadder å komme østfra Drangedal når du får utsikten ned den lange bakken før Treungen. Men hvor er de to siste tatt?
