ashland wrote:Takk for det!
Ja, det høres logisk ut med oljer på tapp. Den BP stasjonen er jo fra den tiden enn fikk service og deler til bil der.
3 av pumpene og en gammel Opel Kadett var det overtrekk over. Sikkert for å forhindre tyveri.
Norge er full av perler, bare enn legger inn kose-giret, nyter utsikt og tar seg god tid.
Historie og gamle bygninger er fascinerende, både måten de er satt opp på, kvaliteten på jobb og materialer. De er laget for å stå i lang tid.
Helt klart ett område som skal besøkes igjen, da helst i pent vær
Sent from my F8131 using Tapatalk
Har selv hatt gleden av å jobbe på "gammeldags" bensinstasjon av typen -servicestasjon.
Der var det "olje bar" med multigrade15w40, ren sae30, 75gear og 90 gear og automat olje-alt fra 200l fat i smøregrava.
i tillegg hadde vi egen kran med parafin.
der skiftet vi olje/filter plugger og luftfilter. -ventiljustering og eksosanlegg etter avtale.
eget rom fullt av plugger filter og viftereimer-og termostater vindusviskere og annet rekvisita.
dette var en betjent shellstasjon der vi fylte bensin for kundene-og sjekket olje-eventuelt etterfylte ved behov.
hadde diesel ,99oktan ,97oktan og 93 oktan pumpe med justerbar mengde 2t olje også men mopeder med liten tank blandet vi manuelt pga det gikk et par liter i slanger/system.