24000km service, eller Desmo-service som den kalles, på en M796, er oppført av Ducati Service med arbeidstid på 7 timer. Si 1000-1200,- ink MVA pr verkstedtime, ca 1000,- for motorolje og filter, ca 1000,- for registerreimer, ca 500,- for plugger og luftilter. Legg til verkstedsmateriell og andre småting som bruker å komme på, så er ikke 9000,- noen upris for denne servicen.
Hovedelementene i servicen er bytte av det jeg ramset opp pluss sjekk av ventilklaringer. Evt justering av klaringene kan verkstedet ta ekstra for. Inkludert i servicen er også en lang liste med sjekkpunkt, diagnosetilkobling på el.anlegg++. Bremseveske og gaffelolje har 36mnd intervall og kommer eventuelt i tilegg.
Har ikke så mye innsikt i servicepriser på andre MC-merker, men har ikke inntrykk av at Ducati er utpreget dyrere på vanlig service og vedlikehold. Ikke helt sammenlignbart, men litt relevant. Jeg har en Land Rover av nyere dato. Den skal ha hovedservice med bytte av registerreim neste år. Den servicen har jeg fått forespeilet til å koste rundt 25000,-