Den har utseende med seg. Helt klartToven wrote:Ser fet ut! Mye bedre enn s1000r f.eks

Den har utseende med seg. Helt klartToven wrote:Ser fet ut! Mye bedre enn s1000r f.eks
De som vil kan tolke grafer etter hva de ønsker å få frem. Speed Triple har i alle fall en flat og fin kurve, selv om det ikke ser ut som noen knockout på lavere turtall heller? Personlig tror jeg fortsatt den kjennes ut som om kreftene kommer nedenfra pga de manglende 30hk på toppojda wrote:problemet er vel at folk må lære seg å kjøre triple slik triple skal kjøres![]()
Kreftene kommer nedefra, det er ikke fortest til 12000 o/min som gjelder.
Når S1000R kom i 2014, så hadde den mer dreiemoment enn Tuono på alle turtallJK95 wrote:Blir vel litt samme som med SDR vs S1000R, bunndrag vs turtall?Med Tuono i midten?
![]()
Skal få svare dere som har prøvd![]()
Si meg, har du sett ansiktet på en S1000R?Tommas wrote: Den trenger ikke skamme seg
Ja! men han har tydelig ikke forstått kurveneknutk wrote:Nå har jeg lest meg gjennom 4 sider med mer eller mindre skepsis til en sykkel som ingen ennå har prøvd. Litt sterkt sagt siden den trolig bærer fellesskap med sin forgjenger som er godt kjent av flere av debattantene.
Der har vært mye snakk om hestekrefter. greit nok. Men i min verden gir hestekrefter toppfart mens dreiemoment gir kjøreglede. På en nakensykkel er toppfart uvesentlig, så da sitter vi igjen med kjøreglede, Dvs. dreiemoment, moment kurve og chassis.
Jeg har ikke peiling på hvordan omtalte sykkel scorer i den sammenheng, men hestekreftene på en slik sykkel duger vel bare til å imponere småjenter ved nærmeste gatekjøkken?
Edit. Ser at Thommas har tenkt samme tanke og la ut momentkurve mens jeg skrev dette.
ojda wrote:Jeg er fortsatt overbevist om at nye Speed Triple blit en sann glede på veien,
og om comforten følger gamle spor, eventuellt med forbedringer blir dette bare marsipan
For min del var det mer " la oss gjette hva de kan komme opp med". Kunne de feks komme til å gå bananas ved å krydre med litt racing-teknologi og/eller noen desiliter motor til? Nå ramlet de ned på noe som på papiret virker som "akkurat nok til å henge med".knutk wrote:Nå har jeg lest meg gjennom 4 sider med mer eller mindre skepsis til en sykkel som ingen ennå har prøvd. Litt sterkt sagt siden den trolig bærer fellesskap med sin forgjenger som er godt kjent av flere av debattantene.
Jeg har også hørt folk si at S1000R blir ingenting i forhold til Super Duke, hvorfor kjøpte ikke du Super Duke i stedet? Det er jo alle som MÅ ha mest mulig effekt. Skulle jeg valgt en ny sykkel så hadde ikke jeg gått utifra toppeffekt, men den sykkel som jeg likte meg best på.Bjerknez wrote:Vår kjære onkel har jo selv uttalt at den gamle Speeden han hadde føtes som en moped i forhold til S1000R (SDR).
De folka har ikke prøvd beggeTrondgv wrote:Jeg har også hørt folk si at S1000R blir ingenting i forhold til Super Duke
Derfor jeg byttet fra S1000R til Super DukeTrondgv wrote:Skulle jeg valgt en ny sykkel så hadde ikke jeg gått utifra toppeffekt, men den sykkel som jeg likte meg best på.
Tommas wrote:@ojda
Ja, den måtte nok presiseres den grafen:
Rett og slett to enkle grunner.Trondgv wrote:Jeg har også hørt folk si at S1000R blir ingenting i forhold til Super Duke, hvorfor kjøpte ikke du Super Duke i stedet? Det er jo alle som MÅ ha mest mulig effekt. Skulle jeg valgt en ny sykkel så hadde ikke jeg gått utifra toppeffekt, men den sykkel som jeg likte meg best på.Bjerknez wrote:Vår kjære onkel har jo selv uttalt at den gamle Speeden han hadde føtes som en moped i forhold til S1000R (SDR).