Jeg vet ikke hvor langt de er kommet i dette arbeidet.... Men om jeg lager ruter i Myra, så passer jeg på å sette veipunktene strategisk... siden de ikke har støtte for shaping points.
Så om jeg kjører fra bergen med x antall veipunkter, men tar en annen rute for å komme meg til neste veipunkt omkalkulerer den automatisk etter de preferanser jeg stiller inn på gps'en til neste veipunkt. Har jeg et veipunkt på voss... som er et knutepunkt for mange ruter mot østlandet. Spiller det liten rolle hvilken av de jeg velger mot voss, garmin vil kalkulere etter raskeste vei, svingete vei eller diverse unngåelser til voss. kjører jeg derimot en annen rute enn via voss, har jeg en knapp på display som heter "hopp over" da finner den beste rute mot neste veipunkt igjen

Så her er det mulig vi snakker forbi hverandre ja. Men da er jeg et steg nærmere å forstå hva du mener. For selv om Basecamp er god å bruke til tider, er den forbanna vanskelig å bruke, uten kart ved siden av når du skal finne alle de fineste passene nedover i alpene. Der er liksom så få referansepunkt. Å søkefunksjonen i BaseCamp er langt under par (sammenlignet med myra/google)